1. leht 2-st

412 mootor 401-le

Postitatud: 30 Apr 2009 18:13
Postitas TiitS
Tekkis mõte asendada hetkel 401-l peal olev 408 mootor 412 oma vastu, aga olen kuulnud jutte, et 412 mootori paigaldamisel on vaja lõigata sisemisi porikoopaid või tulemüüri, kuna 412 mootor istub veidi teises asendis, kui 408 oma. Ehk kellegil oleks võimalik võrrelda 408 ja 412 mootori erinevusi tavalise mosse kere peal. Või äkki on kellegil kunagi varem olnud kokkupuudet 412 mootoriga 401 kere peal.

Tegin ka mõned mõõtmised oma 401 peal, mille järgi oleks ehk parem kaasa mõelda:

Pilt

Re: 412 mootor 401-le

Postitatud: 30 Apr 2009 20:52
Postitas Edel
412 mootor on pisut kallutatud paremale (vaadates auto tagant poolt ette) poole ja võib juhtuda,et väljalaske kollektor koos pükstega ei pruugi hästi ära mahtuda.

Re: 412 mootor 401-le

Postitatud: 30 Apr 2009 21:33
Postitas TiitS
Seda ma tean, et ta viltu on. Vaja olekski teada, et kui palju ta viltu on.

Pilt

Sellel joonisel on näha, et väljalaskekolle läheb suht sealt viltuse osa alt, ja tahakski teada, et kas selle tõttu jääb ta ehk kokkuvõttes sama laialt nagu 408 mootor koos väljalaskekollega. Pilt ka 408 mootorist:

Pilt

Re: 412 mootor 401-le

Postitatud: 30 Apr 2009 22:54
Postitas mossekala
Ammustest aegadest on mällu kinnistunud selline suurus nagu 15 kraadi paremale kallutatus.
Niipalju kui IZ412 peal on kolllektorit maha-peale võetud, siis see on veel teosatav. Kuid kollektori järelt pükste vahetamine nõuab juba "nõks kannatust", seega jääb mulje et parempoolse sisekoopa ümberlõikus on lausa möödapääsmatu ;) .

Re: 412 mootor 401-le

Postitatud: 30 Apr 2009 23:51
Postitas Edel
412 mootor on 20 kraadi kallutatud ja kardan,et kerel mootoriruumist parempoolset lanseroni tuleb hakata lõikama ja ümber ehitama.

Re: 412 mootor 401-le

Postitatud: 01 Mai 2009 00:55
Postitas Varblane
Edel kirjutas:412 mootor on 20 kraadi kallutatud ja kardan,et kerel mootoriruumist parempoolset lanseroni tuleb hakata lõikama ja ümber ehitama.
Seletage lollile mis asi see lanseroon on üldse?On poolraamid ja sisetiivad.Poolraami küll lõikuda vaja ei ole!Kui siis sisetiib veidi teise kujuga teha,et rohkem ruumi jääks.Muidu peaks jääma 2cm 412 mootori ja originaal 401 sisetiiva vahele, kui ma automotost mingi igivanast teemast õieti aru sain.Mõtlesin küll, et ennem ei võta sõna kui enda doonor on koju lohistatud ja prooviks kuidas minu masinale see 412 mootor istub.Eks näis. :D TiitS sul mõnda 412 kone ei vedele kuskil hoovipeal?Või ennem ei plaani osta kui kindel,et nn sobib?

Re: 412 mootor 401-le

Postitatud: 01 Mai 2009 00:59
Postitas M410
Lanžerooniks kutsutakse koopaplekki, ehk siis seda, mida sina nimetad sisetiivaks.

Re: 412 mootor 401-le

Postitatud: 01 Mai 2009 08:38
Postitas Varblane
M410 kirjutas:Lanžerooniks kutsutakse koopaplekki, ehk siis seda, mida sina nimetad sisetiivaks.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid130126 Loe viimast ehk logmani postitust.Kellel siis õigus on? :lol

Re: 412 mootor 401-le

Postitatud: 01 Mai 2009 08:50
Postitas carrec
TO Varblane.
Mul on paar 412 mootorit lahtiselt, ehk auto pealt maas. Nad eriti rasked pole, kui tahad proovimiseks 401-le peale tõsta, võin ühe sulle mõõtmisteks anda. Mootorid ei ole hetkel töökorras. Aga selge pildi saamiseks, kas mahub või mitte, saad küll.

Re: 412 mootor 401-le

Postitatud: 01 Mai 2009 11:33
Postitas TiitS
TiitS sul mõnda 412 kone ei vedele kuskil hoovipeal?Või ennem ei plaani osta kui kindel,et nn sobib?
Kahjuks ühtegi 412 mootorit mul ei vedele jah, sellepärast teema tegingi. Ja ennem jah ei plaani osta, kui on kindel, et sobib.
Mõte just 412 oma paigaldada on sellepärast, et 412 käigukast on juba all, millelt on hoovastik eemaldatud ja kang kasti küljepealt salongi toodud, mootoripatjade asend peaks samuti sobima, kuna 412 sild all. Samuti oleks kindlasti ka ülevaatusel vähem probleeme, kui mõne lääne mootori paigaldamisega. Aga ma arvan, et ma ootan ära, millal sa enda omale mootori peale saad, siis vaatab edasi :D