ИЖ 2125 1979; ИЖ 2125 1980 KarlR
Postitatud: 28 Okt 2012 21:31
Tänu minu vahelesekkumisele sai päästetud üks Mosse vanametalli minekust. Tegu on 1979. aasta ИЖ 2125 Kombiga. Meie perre tuli ta 17. septembril 1980. aastal ning ta maksis tol ajal 7381 rubla ja sellega hakkas sõitma minu vanaema. Numbrimärgile sai siis 54-22 EAD Ostukohas oli võimalus valida kahe Mosse vahel. Üks oli beež Kombi ning teine oli seesama porgandivärvi Kombi, mis praegu mul aias seisab. Järgmise aasta peale ostmist seisis ta niisama.
Autot on üritatud korra varastada päise päeva ajal ning suure maantee peal heinateo ajal, kuid vargad ei saand Mosset käima ning kui vahele jäid õnnestus neil murda võti süütelukku pooleks ning minema joosta. Vahele jäid kuna varaste jalad paistsid auto alt. Hiljem jäeti koer autosse seda valvama.
Mosule on kunagi vahetatud esisild, mis sõideti kõveraks praamilt maha tulles, juhipoolne esitiib, juhiuks, sest kraana sõitis sisse, hiljem küljekarbid ja kes teab mis kõik veel seal enne mind on vahetatud.
28. mail 1992. aastal sai numbrimärgile 970 ABI. Millalgi 90-ndate aastate algul sai Mosu uued küljekarbid ning alumine osa värviti üle.
Kokku seisis Mosse kuskil 12 aastat, algul räästa all hiljem viidi ta maale kiviaia äärde. Need 12 aastat on mõjunud kerele väga laastavalt (palju läbivat roostet, pindmisest roostest, piduritest, kinnisest sidurist jms rääkimata). Minule ta sai 2011 aasta juuli kuus ning maalt kiviaia äärest tõime ta ära millalgi augusti kuus. Praeguseks olen otsustanud ta korda teha.
Ostu ajast ja hiljemast on säilinud sellised paberid (keskel on ülalt: ostukviitung, tehniline pass, paremal on ostuluba)
Üks pilt 90-ndate algusest
Ning praegune seis
Uusi osi on palju mida oleks vaja ning veel enam on teha, et saada liiklusesse ilusa korraliku Mossega.
Selline küsimus, et kas Eesti aja algul korjati vene numbrid kokku või mitte?
Autot on üritatud korra varastada päise päeva ajal ning suure maantee peal heinateo ajal, kuid vargad ei saand Mosset käima ning kui vahele jäid õnnestus neil murda võti süütelukku pooleks ning minema joosta. Vahele jäid kuna varaste jalad paistsid auto alt. Hiljem jäeti koer autosse seda valvama.
Mosule on kunagi vahetatud esisild, mis sõideti kõveraks praamilt maha tulles, juhipoolne esitiib, juhiuks, sest kraana sõitis sisse, hiljem küljekarbid ja kes teab mis kõik veel seal enne mind on vahetatud.
28. mail 1992. aastal sai numbrimärgile 970 ABI. Millalgi 90-ndate aastate algul sai Mosu uued küljekarbid ning alumine osa värviti üle.
Kokku seisis Mosse kuskil 12 aastat, algul räästa all hiljem viidi ta maale kiviaia äärde. Need 12 aastat on mõjunud kerele väga laastavalt (palju läbivat roostet, pindmisest roostest, piduritest, kinnisest sidurist jms rääkimata). Minule ta sai 2011 aasta juuli kuus ning maalt kiviaia äärest tõime ta ära millalgi augusti kuus. Praeguseks olen otsustanud ta korda teha.
Ostu ajast ja hiljemast on säilinud sellised paberid (keskel on ülalt: ostukviitung, tehniline pass, paremal on ostuluba)
Üks pilt 90-ndate algusest
Ning praegune seis
Uusi osi on palju mida oleks vaja ning veel enam on teha, et saada liiklusesse ilusa korraliku Mossega.
Selline küsimus, et kas Eesti aja algul korjati vene numbrid kokku või mitte?