АЗЛК 408IE 02.01.1973 viirusboy
Postitatud: 26 Dets 2012 19:54
Juuni alguses juhtusin okidoki.ee lehel peale kuulutusele, kus pakuti eksport 412 müügiks. Kuna kapoti alt pilt puudus, tuli kohale sõita Tahkuranda ja ise asi üle vaadata. Meilitsi kinnitati et kindlasti on 412. 17. juunil saigi siis asjad kokku pandud ja teekond ette võetud. Kohale jõudes võttis meid vastu venekeelt kõnelev vanahärra. Kuidagi venekeelt purssides vaatasime auto üle ja selgus et tegu siiski 408ga.
Kuna omal oli kindel soov just 412 järgi, mõtlesime et mis edasi teha. Võtab ära või jätab.. Lõpuks võtsime ikka ära. Kere paistis korralik, salong oli enamvähem, ehk saab ümber ehitada 412ks. Kolmnurgad mõlemale poole ja hakkasime tiksuma tagasi 400 euri võrra vaesemana.
Kojusõit kujunes peaaegu viperdusteta, kui välja arvata see, et nahk tahtis koguaeg otse minna ja pressis meie nissani risti teele koguaeg. Kodus panin auto teiste kõrvale ja nii ta jäi mõneks ajaks.
-----------------------------------
Paar päeva hiljem tekkis kindel plaan auto käima saada. Esmalt vahetasin karburaatori, sest küljesolev ei pihustand bensiini peale.
Siis vahetasin süütepooli koos variaatoriga, sest mul endal polnud sellist küünlajuhet käepärast mis sinna sobis. Sädet ikka polnud. Süütepooligi ei tulnud midagi peale. Rabistasin kaitsmetega, midagi. Vahetasin terve kaitsmeploki ja kaitsmed uute vastu, vool olemas - sädet netu. Lambiga taga ajades jõudsin niikaugele, et jagajas haamer ei anna ühendust. Viilisin ja lihvisin seda nagu lollakas, ei sittagi. Panin siis uue haamri, ikka midagi.. Viilisin siis seda ja leotasin bensus - olemas. Starteriga pikalt andes ja gaasi põhjas hoides hakkas jupp-jupi haaval lubama, aga ei midagi. Keerasin küünlad maha - 2 viimast roostes. Viimane veel eriti.
Korraks käis mõte peast läbi et ahh sitta sellega, kui juba küünal roostes, siis raudselt seal midagi täitsa peetis on. Aga lollist järjekindlusest vahetasin ikka küünlad ära. Proovisin siis uuesti.. Alguses samamoodi nagu enne - mõned üksikud turtsatused, samas puhus kenasti ka karpasse tagasi (Karpast lendas bensutilkasi välja). No mis sa krt ütled.. Tõin vähe suurema aku lõpuks, mis mootorit käredamalt ringi vedas ja pikkapikka ketramist hakkas isegi tööle.. Ja siis järgmine viga. Niikui starteri maha lasen, sureb ära. Proovisin mitu korda uuesti, kohe võtab tuuri üles, aga kui starter lahti lasta, sureb. Mõistus otsas. Juhuslikult juhtusin autos võtmega mängima ja avastasin, et autol on süüde sees AINULT siis, kui starter järgi on. Süüteluku viga.
Tegin siis kapoti all väikse lühise, nõnda et süüde koguaeg järgi on. Ja ennäe imet. 4 tundi jauramist ja masin nurrub kenasti. Imekombel tuli sidur kergelt lahti ja võis vaikselt veerema hakata. Kiiresti ei saa, pidureid pole üldse. Tegin paar tiiru ümber maja suurest rõõmust ja siis hakkasin salongi puhastama.
Põrand on pigi vms kahtlase ollusega kokku möslatud ja kile peale pandud. Juhiiste seljatugi on kipsikruvidega kinni kruvitud et üleval püsiks, aga ikka on keskele lookas. Tagaistme alt tuli igasugu huvitavat kola veel lagedale. Pagasnikust leidsin luku alt viksikomplekti. Auke keres ei ole, kobrutab tiivakaartest, põhi on enamvähem, üle värvitud poolikult. Raadiost leidsin mingi Russkoje Radio üles ja kuulasin sealt estraadi.
---------------------------------------------------
Vahepeal vahetasin veel armatuurlaua ära iz tüüpi omaga. Pühjuseks just see plastik. Tegelikult otsin praegugi veel õiget azlk armatuuri sest iz oma on siiski pisut erinev
Suuri ehitustöid pole ette võtnud. Pesin ta ainult puhtaks suuremast jamast ja jäi maja kõrvale seisma oma aega ootama. See, kas temast saab kunagi 412, pole teada. Kui keegi avaldab soovi see auto endale saada, siis kas 400 euri või vahetuseks AZLK 412.
Kuna omal oli kindel soov just 412 järgi, mõtlesime et mis edasi teha. Võtab ära või jätab.. Lõpuks võtsime ikka ära. Kere paistis korralik, salong oli enamvähem, ehk saab ümber ehitada 412ks. Kolmnurgad mõlemale poole ja hakkasime tiksuma tagasi 400 euri võrra vaesemana.
Kojusõit kujunes peaaegu viperdusteta, kui välja arvata see, et nahk tahtis koguaeg otse minna ja pressis meie nissani risti teele koguaeg. Kodus panin auto teiste kõrvale ja nii ta jäi mõneks ajaks.
-----------------------------------
Paar päeva hiljem tekkis kindel plaan auto käima saada. Esmalt vahetasin karburaatori, sest küljesolev ei pihustand bensiini peale.
Siis vahetasin süütepooli koos variaatoriga, sest mul endal polnud sellist küünlajuhet käepärast mis sinna sobis. Sädet ikka polnud. Süütepooligi ei tulnud midagi peale. Rabistasin kaitsmetega, midagi. Vahetasin terve kaitsmeploki ja kaitsmed uute vastu, vool olemas - sädet netu. Lambiga taga ajades jõudsin niikaugele, et jagajas haamer ei anna ühendust. Viilisin ja lihvisin seda nagu lollakas, ei sittagi. Panin siis uue haamri, ikka midagi.. Viilisin siis seda ja leotasin bensus - olemas. Starteriga pikalt andes ja gaasi põhjas hoides hakkas jupp-jupi haaval lubama, aga ei midagi. Keerasin küünlad maha - 2 viimast roostes. Viimane veel eriti.
Korraks käis mõte peast läbi et ahh sitta sellega, kui juba küünal roostes, siis raudselt seal midagi täitsa peetis on. Aga lollist järjekindlusest vahetasin ikka küünlad ära. Proovisin siis uuesti.. Alguses samamoodi nagu enne - mõned üksikud turtsatused, samas puhus kenasti ka karpasse tagasi (Karpast lendas bensutilkasi välja). No mis sa krt ütled.. Tõin vähe suurema aku lõpuks, mis mootorit käredamalt ringi vedas ja pikkapikka ketramist hakkas isegi tööle.. Ja siis järgmine viga. Niikui starteri maha lasen, sureb ära. Proovisin mitu korda uuesti, kohe võtab tuuri üles, aga kui starter lahti lasta, sureb. Mõistus otsas. Juhuslikult juhtusin autos võtmega mängima ja avastasin, et autol on süüde sees AINULT siis, kui starter järgi on. Süüteluku viga.
Tegin siis kapoti all väikse lühise, nõnda et süüde koguaeg järgi on. Ja ennäe imet. 4 tundi jauramist ja masin nurrub kenasti. Imekombel tuli sidur kergelt lahti ja võis vaikselt veerema hakata. Kiiresti ei saa, pidureid pole üldse. Tegin paar tiiru ümber maja suurest rõõmust ja siis hakkasin salongi puhastama.
Põrand on pigi vms kahtlase ollusega kokku möslatud ja kile peale pandud. Juhiiste seljatugi on kipsikruvidega kinni kruvitud et üleval püsiks, aga ikka on keskele lookas. Tagaistme alt tuli igasugu huvitavat kola veel lagedale. Pagasnikust leidsin luku alt viksikomplekti. Auke keres ei ole, kobrutab tiivakaartest, põhi on enamvähem, üle värvitud poolikult. Raadiost leidsin mingi Russkoje Radio üles ja kuulasin sealt estraadi.
---------------------------------------------------
Vahepeal vahetasin veel armatuurlaua ära iz tüüpi omaga. Pühjuseks just see plastik. Tegelikult otsin praegugi veel õiget azlk armatuuri sest iz oma on siiski pisut erinev
Suuri ehitustöid pole ette võtnud. Pesin ta ainult puhtaks suuremast jamast ja jäi maja kõrvale seisma oma aega ootama. See, kas temast saab kunagi 412, pole teada. Kui keegi avaldab soovi see auto endale saada, siis kas 400 euri või vahetuseks AZLK 412.