1. leht 1-st

Käsipidur on nõrk

Postitatud: 12 Juun 2009 22:48
Postitas svenson01
olen pingutanud käsipiduri trossi...käsipidur suhteliselt nõrk..kas viga võib olla klotsides või on kuskil veel mingi nõks midaa tasub teada
ette tänades.

Re: Käsipidur on nõrk

Postitatud: 12 Juun 2009 22:53
Postitas carrec
Lase tross lõdvaks ning reguleeri klotsid pidurutrumlile võimalikult lähedale,Tehakse seda nõnda, et klotsi üleval servas peaks olema eksentrik, mille kaudu reguleeritakse klotsi kaugust trumlist, parajal kaugusel on nad siis kui ratast ringi ajades on hästi kerge klotsi kahin kuulda, siis on paras ning siis viimase reguleeringu teed trossist.
Natuke segaselt seletasin aga saad vast aru.

Re: Käsipidur on nõrk

Postitatud: 12 Juun 2009 23:03
Postitas svenson01
Tänud,ma arvan et sain aru:)
Tänud!

Re: Käsipidur on nõrk

Postitatud: 13 Juun 2009 00:12
Postitas marko
Kuna endal on selle käsipiduriga palju jebimist olnud siis ütlen, et see regull tgld suht ajude .... ,oleneb muidugi kõik konkreetsest olukorrast,aga tähelepanu tasub juhtida ka mitte ainult klotsidele vaid just trumlite kulumisastmesse.Kui panna uued klotsid siis mõnikord ei taha ju need trumblid enam pealegi minna.Ja kui lähevad siis suure vaevaga ja käsipidur muidugi hää,aga samas ka vaba jooks alguses sitt.Siis olekski endal ka huvi,et mida mosse rahvas selle nn kässariga veel ette on võtnud :)

Re: Käsipidur on nõrk

Postitatud: 13 Juun 2009 02:06
Postitas partnermosse
Ise olen näiteks,klotsi(de)l väga paksude hõõrdkatete tõttu, pidanud neid ka raspliga ühtlaselt õhemaks tegema :) Muidu ei tahtnud isegi trumli kulunud sisepinnaga häste peale minna.Aga muidu jah, toimetada nii nagu carrec seletas .....

Re: Käsipidur on nõrk

Postitatud: 04 Juul 2009 02:25
Postitas Karu2
Mosse käsipidrisüsteem ja selle toimetamine on teada-tunda üks kuradima kebernidze. Kuid kui asjad omale mõttega selgeks teha, siis ei ole ta midagi ületamatut. Kuna mul on aastakümneid kogemusi, panen siia üles juhtnöörid, kuidas hooldada käsipidurit.
Kuna moskvitsi piduriklotsid on tänu pidurisilindri kolbide ehitusele isereguleeruvad, siis käsitsi klotse ise reguleerida ei saa. Trumli klotsivahelist pilu hoiab pidurisilindris asetseva kolvi ja tugirõnga vaheline lõtk.
Käsipiduri reguleerimiseks:
1)Vabasta täielikult käsipiduri tross Lase alt reguleermutrist järgi, et tross oleks nii lõtv, et oma raskuse all tekib tal kerge look.
Peale ratta ja piduritrumli eemaldamist:
2)Kontrolli trossi vaba liikumist pidurikilbi juhttorusSeal sees peab ta liikuma kergelt. Vajadusel puhastada sinna tekkinud saastast ja roostest. Ise olen "saaginud" trossiga edasi-tagasi pika käiguga, vahepeal suruõhuga läbipuhudes. Olen trossid määrinud kuumakindla määrdega torukeses asetsevas käigumaa osas. Ka tasub väsinud tagastusvedru venitada pikemaks, mis on ka üks põhjusi, et nõrga vedru puhul peale käsipiduri hoova vabastamist ei liigu tross ise vabaks, klotsid jäävad kergelt peale ja sõidu ajal kuluvad. Seega:
3)jälgi, et vedru suudaks viia klotsi küljes oleva hoovakese täiesti taha, vastu klotsi. Talvel sõitvatel autodel võib isegi hoova liikumine olla raskendatud rooste ja paakumise tagajärjel eksentriku puksile, vajadusel lahti võtta ja panna jupid kõik liikuma. Nüüd aga kõige tähtsama juurde:
4) hoovakese, mis asub tagumise klotsi küljes, on ülemiseks kinnituseks eksentrik. Vabasta 13 võtmega (vanematel mudelitel 14) eksentriku mutter ja kruvikeerajaga eksentrikut keerates vii pilu hoovakese ja teist klotsi tõukava tugilativahel minimaalseks
Kinnita mutter ja pane trummel otsa. Nüüd alles võib trossi pingsust reguleerida, trossi peale keerata ainult sedavõrd, et käsipiduri hoovast tõmmates on tunda, et võtab alates 4-5 hambast. Kui auto on tungile tõstetud, läheb tagumine vedru ellipsisse, st. ülestõstetud autol on tagasild nihkunud ettepoole. Auto tungilt ratastele lastes tagumised vedrud sirgenevad, sõidu ajal teekonarusi läbides veel enam. Sirgeneva vedru puhul tagasild liigub mingil määral (ütleme 0,5 cm) tahapoole. Kui nüüd on käsipiduritrossid liialt sirgu pingutatud, veab tahapoole nihkunud sild käsipiduri klotsi küljes olevat hoovakest peale ja ka pidurid lähevad kergelt "peale". Niisiis ei maksa trossi liialt pingule kruttida.
5) kui aga klotsid on kulunud umbes poole võrra ja eksentriku kõige lähemas asendis tõukurlatile jääb ikka suur lõtk, siis tuleb latt ümber pöörata 180 kraadi ehk see ots, mis oli vastu eksentrikut keerata vastasklotsi poole. Nüüd teha reguleerig uuesti. Seda võimaldab tõukurlati otstes olevate sälkude kauguste erinevus. Peale uute friktsioonkatetega klotside vahetust tuleb latt jälle oma algasendisse pöörata.
6) Kui trummel on kulunud ja tal on servas tugev aste, siis tuleb reguleeringu protseduur teha läbi trumli küljel asetseva suure ava. Mutri kinnitamiseks on vaja toruvõtit, mis vanematel mudelitel oli 90 kraadise rataste veljevõtme teises otsas ja see ots mahub (kui ei mahu, käiata nii, et mahuks) trumli avast sisse mutrit kinnitama. Enne seda aga peale trumli paigaldamist soovitan jalgpiduriga vajutades viia töösilindrite kolbide abil klotside trumli vaheline automaatne pilu õigeks alles siis toimetada käsipidurireguleeringut.

Ehk oli natuke abiks.