2. leht 2-st

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 16 Mai 2013 09:17
Postitas SanderV
no tule siia minu kanti, oma keret ma ainult niimoodi pukseerisingi kui värvimises käis, kuna pidureid ei olnud. masin tuleb lihtsalt võimalikult sirge taga hoida et kõrvale ära ei lähe muidu sõidad stanged või plekid ära... ja mis seal pööramises nii keerulist on? iga endast lugupidav autojuht peaks selliste manöövritega hakkama saama ilusti

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 16 Mai 2013 23:43
Postitas partnermosse
Vastavalt olemasolevale teemale küsisin ka oma ala proffidelt. Küsimus ja vastus on siin :

Küsimus: Kas pukseerimisel jäiga ühenduslüliga peab pukseeritaval sõidukil olema liikluskindlustus ja tehnoülevaatus?16.05.2013Tere. Sooviksin teada, kas jäiga ühenduslüliga pukseerimisel peab olema pukseeritaval sõidukil liikluskindlustus ja kas peab olema tehniline ülevaatus, eeldades, et pukseeritav sõiduk vajab remonti nii välimuselt (vajab keretöid) kui tehniliselt (mootori rike). See tähendab, et reaalselt ju tehnoülevaatust läbida ei saa? Kui peab olema liikluskindlustus, siis miks peab peab olema kui pukseeritav on jäiga ühenduslüliga (kolmnurkne) veetava sõidukiga ühenduses?

Vastus: Maano Saareväli, vandeadvokaat, Advokaadibüroo Sirk ja Saareväli

Pukseerimise viis ei oma liikluskindlustuse lepingu kohustuslikkuse seisukohalt tähtsust - ka enamus haagiseid on sõiduki haakes jäiga ühenduslüliga. LkindlS § 4 lg 1 kohaselt tuleb liikluskindlustuse leping sõlmida mootorsõiduki ja selle haagise suhtes, mis on registreeritud või kuulub registreerimisele liiklusregistris. Registreerimisele kuuluvad Eestis alaliselt elava, Eestis elamisloa või -õiguse saanud füüsilise ja Eestis registreeritud juriidilise isiku ning välismaa äriühingu filiaali poolt Eestis kasutusele võetavad sõidukid. Samuti kuulub registreerimisele välisriigis alaliselt elava füüsilise isiku, välisriigis registreeritud juriidilise isiku ja füüsilisest isikust ettevõtja kasutusele võetud sõiduk, mis on Eestis pidevalt viibinud kauem kui üks aasta.

Kui Teie poolt viidatud sõiduk on liiklusregistris registreeritud, siis peab selle suhtes ka liikluskindlustuse leping olema sõlmitud. Liikluses osalemiseks (ka puksiiris liikudes), peab olemas olema ka kehtiv poliis (LkindlS § 19 lg 7).

Mõnevõrra keerulisem on olukord juhul, kui sõiduk ei ole liiklusregistris registreeritud. Näiteks on tegemist nn muuseumisõidukiga, mis ei ole mõeldud ja mida ei soovita teeliikluses kasutada. Kui seda nüüd pukseerida jäiga ühenduslüliga punktist A punkti B, tekib küsimus, kas selline tegevus on käsitletav sõiduki kasutamisena, mis eeldab sõiduki registreerimist. Ühest vastust on siinkohal raske anda. Minule teadaolevalt ei nõustugi kindlustusseltsid kindlustuslepingut sõlmima sõiduki suhtes, mis ei ole registreeritud ega oma registreerimismärki.

Pukseerimise olemusest tuleneb, et pukseeritav sõiduk ei pruugi ega pea vastata tehnilistele nõuetele ning seega ei pruugi ega pea sellel ollema ka kehtivat ülevaatust

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 17 Mai 2013 15:41
Postitas wax
Jah, jutt õige. Ülevaatust ei pea olema. Ja lühidalt kokku võttes - kui pukseeritaval on rattad maas, peab olema kindlustus. Kui auto on treila peal, pole midagi vaja. Keerulisem on konnaga (üks sild treilal, teine veereb maas), kuid politsei tegi mulle tee peal selgeks, et ka konnaga pole kindlustust vaja, kuna konn ise on registreeritud, ning kindlustatud, ja auto on tegelikult sella "peal."

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 17 Mai 2013 18:05
Postitas Martpoiss
Põhimõtteliselt tegelikult ei pea konna registreerima, kui seal on auto peal ongi ta jäik lüli ;) Sel juhul küll ei saa muidugi tühja konnaga sõita ja pukseeritav auto peab kindlustatud olema.

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 30 Mai 2013 20:01
Postitas Neeme
Talvine juhtum Saaremaa politseiga.
Üks võistleja tahtis jõuda võistluspaika oma tehnilist ülevaatust mitteomava kuid liikluskindlustusega võistlusautoga. See isend oli teise masina järgi puksiirtrossiga. Peeti kinni ja öeldi, et taolises situatsioonis peab kasutama vähemalt jäika.
Ise proovin liigelda jäiga lüliga. TÜV puudub, kindlustus olemas, taga ohukolmnurk. Varemalt sai tehtud ka spets ühendus pistikutega, et tagumise auto tuled töötaksid nagu esimeselgi. Aga kusagil tuli mingi error sisse ja kukkus kaitsmeid kärsatama. Siis läksingi kergema vastupanu teed ja panin lihtsalt ohukolmnurga.

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 30 Mai 2013 20:32
Postitas Lauri-L
Auto ammu toodud ja probleeme polnud igatahes, ohukolmnurk juhtme vitsadega stange külge kinni ja valmis.

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 20 Dets 2013 01:32
Postitas tanello2
auto transpordist Raplamaal !
Tean et teema on vananenud aga lisaks siiski Raplamaa näite juurde!

Raplamaal korraldatakse talviti ülipalju rallisid noortele,osa autosid tulevad nööriga,osa jäigaga,osa konnaga . Politseiga pole kunagi probleeme olnud ,ka nendega keda kinni on peetud kontrolli jaoks.Kohalikud võmmid teavad väga hästi ralliautode omanikke ning nende liikumisi,pole mõtet nöörida asja eest kui on teada,et ralliautot transporditakse ainult ralli jaoks .
Sellesmõttes on meil normaalsed pollarid,kui omaltpoolt tagad ohutuse ja liigud aeglaselt ning tee ääres siis ei pea ka politsei
sinu vedu trahvima ,kuigi seadus näeb ette kindlustuse maksmist.

üks juhtum oli kusagil maakonnas selline,et sell kraapis auto täisa paljaks,nii et ainult mootor jäi piduritega kerele peale,ning sõitis niimoodi terve te maha vana rauda,mingis tanklas peetis politsei poolt kinni (kinni peeti liikuv auto kere )
pärast väikest selgitust lasti omanikul vanarauda rahus ära sõita!

kõik oleneb suhtumisest

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 20 Dets 2013 22:34
Postitas marek
Kindlustuse peaks tegema rohkem ikka enda jaoks ennekõike. Kui peaks enda süül liiklusõnnetus juhtuma (õnnetusi juhtub ja tõenäosus suurem kui pukseeritav auto taga) siis ei pea enda taskust teise inimese auto remonti kinni maksma. Kui kusagil politseinikud ilma kindlustuseta ametlikul sõiduteel pukseerida lasevad, siis see ei ole küll õige.

Päris ebameeldiv juhus oleks kui pukseeritav auto nt. lahti pääseb ja vastassuunas tulijale sisse põrutab, eriti talvel libedaga kui pidama ei saa. Pärast maksa teise auto ja ravikulud ja töövõimetuse eest palk välja. Seetõttu ei tohiks küsimustki olla, kas kindlustus teha või mitte.