1. leht 2-st

Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 14 Mai 2013 19:33
Postitas Lauri-L
Tean kuidas kasutatakse jne jne.

Aga kas sellega vedades on vaja ÜV ja kindlustust (viimast vast on vaja) ja kas juhile ka mingid nõuded on ? Ala rohelise lehega ei tohi jne ?

Vaja üks mosse ära päästa rauda minekust ja ca 80 km vedada teist.


Vedavaks masinaks on 525 E34 bensukas, seega vedada jakasab hästi.

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 14 Mai 2013 19:37
Postitas stern100
Lauri-L kirjutas:Tean kuidas kasutatakse jne jne.

Aga kas sellega vedades on vaja ÜV ja kindlustust (viimast vast on vaja) ja kas juhile ka mingid nõuded on ? Ala rohelise lehega ei tohi jne ?

Vaja üks mosse ära päästa rauda minekust ja ca 80 km vedada teist.


Vedavaks masinaks on 525 E34 bensukas, seega vedada jakasab hästi.

Kindlustus peale ning jäiga lüliga ei peagi keegi taga roolis istuma, suvel küll mitte. Kuid pukseerides kehtib 50km/h. Aga ise pole sellest kunagi kinni pidanud :D Isegi vedanud mossesi, millel pole dokke. Ohukolmnurk taha ja tulema.

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 14 Mai 2013 22:10
Postitas Jossu
Jäiga ühenduslüliga vedades ei TOHI olla veetavas sõidukis sõitjaid.
Seaduse kohaselt peab veetaval vedukil olema ülevaatus ja kindlustus, kuna masin osaleb liikluses.
Muidugi on veetud igasugu asju aga tean paari juhtu kus on vägevalt ära lüpsatud, päris mitme utiili mosse jagu trahvi.

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 14 Mai 2013 22:26
Postitas SanderV
no aga kui sul on jäik lüli mis ei taga juhitavust. siis ikka TOHIB olla juht autos

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 14 Mai 2013 22:37
Postitas Manks
SanderV kirjutas:no aga kui sul on jäik lüli mis ei taga juhitavust. siis ikka TOHIB olla juht autos
Kuidas saab jäik ühendus juhitatavust mitte tagada. Kui mossele on kolmnurk 2 punkriga korralikult kinnitatud ja vedav masin on ühendatud kärukonksuga, siis pole ju veetaval masinal kuhugi minna. Ise olen üht mosset vedanud, millel murdus üks esimestest kinnitustest ära, see hakkas küll vedades mängima, aga õnneks sain ilusti koju.

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 14 Mai 2013 22:37
Postitas Edel
Ülevaatuse olemasolu nii tähtis pole (dokumentaalselt aga küll), selle koha pealt pigistavad seadusesilmad enamasti silma kinni. Kindlustus aga kindlasti peaks olema, selle puudumisel nöögivad kohe kindlasti.
Mossega Mosset vedada ei soovita. Veduk peaks olema umbkaudu 2 korda raskem, muidu hakkab "haagis" "vedukit" ise juhtima...

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 14 Mai 2013 23:06
Postitas Lauri-L
No siksi vedades ei saanud väga aru et midagi taga oleks, seda nii maantee kiirusel kui ka väikestel vahe tänavatel äärelinnas, seega see pole probleem, lihtsalt pakkus huvi see kindlustuse jms teema.
Eks teeb kindlustuse peale paariks päevaks ja veab ära.

Tänud kõigile vastajatele !

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 14 Mai 2013 23:26
Postitas partnermosse
Liiklus seadus ütleb selle kohta nii...
§ 62. Mootorsõiduki pukseerimine

(1) Mootorsõidukit võib pukseerida haagiseta mootorsõidukiga. Pukseerida ei tohi kaherattalise sõidukiga ega kaherattalist sõidukit.

(2) Pukseeritava sõiduki roolis tohib olla vaid selle kategooria sõiduki juhtimisõigusega juht.

(3) Pukseerimisel ei tohi pukseeritavate sõidukite sõidukiirus ületada käesoleva seaduse § 15 lõike 1 punktis 4 lubatud sõidukiirust.

(4) Painduv ühenduslüli peab jätma sõidukite vahemaaks viis kuni kaheksa meetrit ja selle keskosa peab olema selgesti nähtavalt tähistatud. Jäik ühenduslüli ei tohi olla pikem kui viis meetrit. Keti kasutamine pukseerimiseks on keelatud.

(5) Tehniliselt mittekorras piduritega mootorsõidukit tohib pukseerida jäiga ühenduslüli abil või osaliselt toetatuna pukseerivale sõidukile.

(6) Pukseeritaval mootorsõidukil, autorongil või masinrongil peavad igal ajal põlema ohutuled. Ohutulede puudumisel, või kui need ei tööta, peab pukseeritavale mootorsõidukile, autorongile või masinrongile olema nähtavale kohale paigaldatud ohukolmnurk.

(7) Pukseeritavas mootorsõidukis, autorongis või masinrongis ei pea olema juhti ainult siis, kui pukseeritakse sellise jäiga ühenduslüliga, mis tagab pukseeritava mootorsõiduki, autorongi või masinrongi juhitavuse.

(8) Sõitjaid tohib olla pukseeritava mootorsõiduki juhikabiinis ja pukseeritavas sõiduautos ainult juhul, kui pukseeritava sõiduki roolis on juht.

(9) Ühtki inimest ei tohi olla pukseeriva mootorsõiduki veoplatvormil ega sellele osaliselt toetatud sõidukis.

(10) Pukseerida ei tohi:
1) kiirteel. Kui pukseerimisvajadus tekib kiirteel, siis tohib erandina pukseerida lähima ärasõidukohani;
2) painduva ühenduslüliga – kiilasjääl, või niisugust mootorsõidukit, autorongi või masinrongi, millel ei tööta sõidupidur või rool;
3) vardakujulise jäiga ühenduslüliga – mootorsõidukit, autorongi või masinrongi, millel ei tööta rool;
4) mis tahes jäiga ühenduslüliga – mootorsõidukit, autorongi või masinrongi, mille tegelik mass on suurem pukseeriva sõiduki tegelikust massist, juhul kui pukseeritaval mootorsõidukil ei tööta sõidupidur;
5) enam kui ühte mootorsõidukit, autorongi või masinrongi;
6) autorongi või masinrongi, mille haakeseadis on rikkis.

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 14 Mai 2013 23:35
Postitas SanderV
jäik lüli on ka lihtsalt jäik varras mida saad ühendata näiteks kahe auto kärukonksude külge (pukseerid tagurpidi)

Re: Jäiga lüli kohta paar küsimust.

Postitatud: 16 Mai 2013 08:05
Postitas Jossu
vot seda nalja tahaks küll näha kuidas tagurpidi pukseerida, pööramine saab vägev olema