IŽ 21251, 1988, IŽ21

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
IŽ21
Postitusi: 43
Liitunud: 04 Juul 2013 00:26

IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas IŽ21 »

Mõtlesin, et teeks kah siia foorumise teema, vahel hea targematelt abi küsida ning endal "päevikut" pidada. :)
Autoks siis 1988 aastal ostetud IŽ 21251 (Ls. 60356km). Auto osteti perre uuena autoostuloaga. Koheselt tehti kah korralik korrosiooni tõrje, põhi mastiksiga üle ja muud vajaminevad kohad Moviliga, tänu millele on kere siiamaani võrdlemisi heas seisus.
Autot kasutas peamiselt vanaisa, niikaua kuni oli saada A-76 bensiini või 91-te (deforseeritud mootor). Kütuse kadumisega jäi kah auto tahaplaanile (tekkis kah muid probleeme, pidurid jms.) ning lõpuks vanaisal huvi kadus ning masin jäi garaaži seisma.
Nüüd, pärast 8 aastat seismist, otsustasin, et võiks vanakesele veel eluvaimu sisse puhuda. :rokib
Vaatepilt ei olnudki esialgu kuigi hull, kuna auto terve see aeg kuivas garaažis olnud, parempoolsed mõlemad rehvid olid ajaga täiesti tühjaks läinud, velg vastu maad. Said täis pumbatud ning siiamaani on õhku sees hoidnud, pikka pidu siiski pole, rehvid mõralised. Pidurid olid kinni, mis lõpuks pukseerimiseks siiski jooksma said.
Paar klõpsu kah mis alguses teha sai (klikka pildile, et suuremalt näha):
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
---
Pilt
See kah ainuke tõsisem viga kerel, millega suutis isa omal ajal hakkama saada. Nimelt mustal jääl läks auto käest, sealt edasi kraavi ja üle nipli. :uhoh
---
Hetkeseis selline, et enamus lõdvikuid omadega läbi, vaja terved muretseda. Kütus ei tulnud üles. Tuled, viled jms. toimib kõik. Mootor veab ringi. Kütuse ja lõdvikute probleem lahendatud saab, siis saab edasi proovida.
Kõige suurem küsimus ongi praegult seoses mootoriga, et on mõtet sellega üldse jännata või oleks mõtekam võtta mõne teise mosse pealt tänapäevase kütusega töötav mootor?
Lõpetuseks üks viimati tehtud pilt (2.juuli):
Pilt
Kasutaja avatar
Lauri-L
Postitusi: 362
Liitunud: 07 Jaan 2013 19:13
Telefon: 53707925
Asukoht: Rakvere

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas Lauri-L »

Valad natuke 2T óli bensu hulka (ühe vanahärra soovitus) ja sóidab see defors mootor väga edukalt tänapäevase bensiiniga.
Oletan et originaal seisus masin, ls vóiks ka rääkida.
Edu korrastamisel.
Iž 2715 1988 / Volvo S40 / Mitsubishi Pajero 1990
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas sass »

Üldiselt ei pea midagi tegema, et deforsseeritud mootoriga tänapäevase bensiiniga sõita - kuskilt on rahvale valearusaam tekkinud ja nüüd kõik kardavad, et klapid, kolvid põlevad ära... Sõida julgelt. Ainus asi, mis vanasti oli bensiinis, ja nüüd ei ole, oli plii - seda oleks vanematel mootoritel vaja. Kahetakti õli parandab ka pisut asja, kuid on olemas ka pliilisandid (ei tea, kas asendavad pliid või ongi plii baasil), mida soovitatakse vanematele masinatele paaki lisada.

Ps. Katus on lihtsam välja vahetada, kui korda teha - ei ole keeruline töö. :)

Igatahes edu ja paksu rahakotti! Kombid on lahedad. :)
Kasutaja avatar
tanello2
Postitusi: 415
Liitunud: 07 Okt 2012 01:40
Telefon: 56882279
Asukoht: Raplamaa
Kontakt:

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas tanello2 »

pärast pikka seismist saan mina oma deforseeritud mootori käima ainult HOTSTART spreiga,aga muidu käib 95 täitsa normaalselt,alguses köhib aga hiljem rahuneb mootor maha,ning soojastpeast läheb nagu loodud käima.
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Urukoer
Postitusi: 760
Liitunud: 07 Juun 2011 22:26

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas Urukoer »

Kas on tehase deforss mootor (madalate kolvidega ) või nn isetehtud deforss lisatihendiga ?
Esimesel juhul peaks ka spirkal vastav tähis olema (vene D) ja ka mootori numbris.
Kasutaja avatar
IŽ21
Postitusi: 43
Liitunud: 04 Juul 2013 00:26

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas IŽ21 »

Ja ta elab! Vahetasin osa lõdvikuid välja ja sain leketest lahti, kütusepump hakkas kah lõpuks siiski elumärke näitama. :) Edasi saigi vesi sisse ja kütusepumbast voolik veetud anumasse, värske 95-ga. Paagis iidamast ja aadamast kütus, ei vaevund sellega proovimagi.
Ei oleks uskunud, et nii hästi see masin käima võib minna, korra süüdet ja pmst asi käiski, eelnevalt muidugi pumpasin käsitsi kütust peale.
Võtsin asja linti kah, keda huvitab: http://www.youtube.com/watch?v=OSDgEHcOMdY
Lauri-L kirjutas:Valad natuke 2T óli bensu hulka (ühe vanahärra soovitus) ja sóidab see defors mootor väga edukalt tänapäevase bensiiniga.
Oletan et originaal seisus masin, ls vóiks ka rääkida.
Edu korrastamisel.
Ls. kirjas kui tähelepanelikumalt lugeda, 60356km. Edu tarvis. :)
Urukoer kirjutas:Kas on tehase deforss mootor (madalate kolvidega ) või nn isetehtud deforss lisatihendiga ?
Esimesel juhul peaks ka spirkal vastav tähis olema (vene D) ja ka mootori numbris.
Tehase deforss mootor jah, madalate kolvidega.
Täna tuhnisin veel mosse vidinates mis vanaisa muretsenud oli. Tuli välja, et kõik vajalik siiski olemas, kui oleks soovi deforseeritud mootorist vabaneda (ülalt kumerad kolvid jms. asjad olemas).
Pilt
Hetkel jätan mootori rahule ja võtan kütusepaagi ette, seest puhtaks ja uus bensiin sisse.
Järgmiseks oleks vaja sidur lahti saada, kõige lihtsam vist nööriga teise auto taha ja nö. sidur lahti tõmmata?
Varem vene masinatega eriti kokkupuutunud ei ole, kuid selline meetod on kusagilt kõrvu jäänud.
Kasutaja avatar
Lauri-L
Postitusi: 362
Liitunud: 07 Jaan 2013 19:13
Telefon: 53707925
Asukoht: Rakvere

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas Lauri-L »

Mina olen kahel masinal lahti "jõnksutanud" , kõigepealt mootor käima ja enamvähem soojaks, suretad välja, esimene käik sisse ja starterit ning veab ennast käima ja sõidadgi esimesega sidurit pumbates ja gaasiga jõnksutades, gaas põhja, gaas maha, gaas põhja gaas maha rütmis ja peaks lahti tulema üpris kergelt, kui sidur lahti tuleb siis seda kohe tunda, edasi juba sõidad garaasi vms tagasi ja hakkad muid asju tegema :D
Ühe siksi ja fordi peal see süsteem toimunud.
Iž 2715 1988 / Volvo S40 / Mitsubishi Pajero 1990
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
KarlR
Postitusi: 117
Liitunud: 22 Juul 2012 20:18
Asukoht: Kuressaare

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas KarlR »

Mina oma punasel tegin nõnda, et muljusin siduripedaali alla, veidi gaasi ja andsin esimesega starterit, lõi lahti küll. Veel olen kuulnud, et tuleb kõik kolm pedaali alla muljuda ja siis starterit, pidi ka toimima.
2x ИЖ-2125
1979 970 ABI
1980 312 AET
Kasutaja avatar
viirusboy
Postitusi: 1042
Liitunud: 11 Mai 2009 22:56
Asukoht: Läänemaa

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas viirusboy »

Mina tegin niimodi: Tõstsme auto tagasillast õhku, 4. käik sisse, pöörded ka kenasti peale, sidur alla ja lihtsalt lükata tunksi pealt maha.
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Kasutaja avatar
IŽ21
Postitusi: 43
Liitunud: 04 Juul 2013 00:26

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas IŽ21 »

Siduri sai päris lihtsalt lahti, kohapeal käik sisse ja siis esimese ja tagumise käiguga starterit andes lõi siduri üsna kiirelt lahti.
Esimesed tiirud tehtud. :)
Vead mis veel ilmnesid:
1) Kardaani loks? Kohapealt minnes käis vahest mingi kolks, ehk kardaani rist/ristid läbi?
2) Pidurid nõrgad, kruusa peal võttis ainult ühe ratta plokki, käsipidur samuti pea olematu.
3) Mootor ei käi päris ühtlaselt, kuigi jõudu oli kohapealt ära minnes.
Samuti oleks mõistlik mootoriõli ära vahetada, oskab keegi ehk soovitada mida sellisele mootorile sisse valada?
Vasta