IŽ 21251 1991 effe
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
IŽ 21251 1991 effe
Tere!
Võtsin hoogu mis ma võtsin aga teen siis siia ka oma lustikummutist teema.
Mosse sain ma vanaisa käest 2009 aastal nö sünnipäevaks. Selleks hetkeks oli ta sõitnud 60500 km ja olnud vanaisa jaoks tööauto(veeti kartuleid turule ja puid jne). Minu plaanid olid otseloomulikult vähe teist masti, sest enamus helitehnikast oli juba varem kokku kraabitud. Läbi aastate on vahetatud nii mõnedki korrad plokikaane tihendit,mootoriõli ja paar šarniiri. Ette sai ka pandud lõigatud volga vedrud(3,5 keerdu maha vist) ja mingid lada gaas amordid ja taha said Ford TransitConnect'i tagaamordid.
Alguses nägi ta välja selline
Esimene sügis arvasin, et olen kõva drifti kunn ja suutsin pilli kraavi ära ajada. Kahjudeks siis parem esimene tiib,karp ja uks kortsus. Üks logar läks ka puruks. Välja tõmmates suutsime kahjustada ka vasakut alumist õõtsa ja võlli(mujalt ei julgenud tõmmata, sest raibe oli sellise kalde all, et iga hetk ümber minemas.
Tulemus
Järgmine aasta sai veits "tuunitud" ja kleepse peale loobitud
.
Nagu pildilt näha siis esimene talv kivigaraazis tegi oma töö ja nii see rooste värvi alt välja ilmuski. Vanaisa oli ühte tiiva äärt klaasriidega ka parandanud ja see osa sadas ka keset 2010 suve küljest(tupoi!), aga see ei seganud noormeestel Moskvitsi nautimist ja edasi sõitmist.
2011 suve moskvits puhkas ja sõpsi onu tegi keretööd ära. Pilt siis enne töökotta viimist
Mingi hetk kui ta minuni tagasi jõudis siis oli nõks tööd veel vaja teha temaga, uuesti stanged külge jne nipet näpet.
Värv mis kokku möksiti oli Renault'i kataloogist ja tehti Tartus Sepakeskuse juures. Et aimu saada mis ta tegelikult välja näeb sai tehtud ka päevavalgel pilt.
Sai siis mosse kevadeks kokku laotud aga kuna ei olnud ei helitehnikat ega ka raha siis 2012 suve puhkas ka varjuall.
2012 lõpus sai ennast kokku võetud ja hakatud jubinaid ostma mis sinna siis tulid
Sinna kuulus siis Pioneer DEH-P88RS
2xSPL Dynamics XTR380D2S(1000w rms tk)
1xSPL Dynamics Ice-3500(~3000w rms @ 0.5oomi)
1xHertz EP2X(2x350w rms@2 oomi)(esimeste midbasside jaoks)
1xHertz EP2 (2x90w rms@2 oomi)(tagumiste midbasside jaoks)
1xHertz EP4 (4x60w rms@4 oomi)(tweetrite jaoks)
4xHertz SV200L(250w rms)(ees)
4xHertz SV165 (150w rms)(taga)
4xHertz ST44 (100w peak) (2 ees, 2 taga)
Bellarusi 100A generaator
2xMoll'i AGM akud 95Ah
Ja woofrivõimu jaoks 70mm2 kaablit nii + kui ja - jaoks eest aku pealt taha ja teistele võimudele sai 35mm2 eest veetud ja mass sai kerest võetud.
Kuna pagassi akud ei mahu siis tuleb teha ette teine koht ka juurde
Loomulikult sai ka kõvasti pigimatti topitud igale poole. Ette ustesse 2 kihti pigimatti 4mm ja peale sai veel selline vigur ka
Lakke sai 3-4 kihti 4mm pigimatti koos vildiga aga suvel selgus, et see liiga raske ja enamus otsustas laest alla tulla ja sinna jäi 1-2 kihti alles.
Põhi,tagauksed, tagakoopad, tulemüür, luuk ja pagassi osa sai tehtud ka 1 kihiga ja kohati sai vilti lisatud.
Tagakoopad said ka veel peale ühe kihi vilti
Nagu me kõik teame, et Kombi pagass pole just kõige õigem koht kõlarite ehitamiseks, kuigi on sealt käinud väga palju erinevaid variante läbi.
Kõige esimene kompott
Teine kompott
Ja veel mingisugused
Siis see viimane sai plaanitud vähe korralikum teha kui kõik eelmised. Sai siis pagassi põhi välja lõigatud(luuk ja ääred) ja kõlar jäi paagi peale kandma.
Sellega sai omajagu liitreid juurde ja asi muutus kahe 15" woofri jaoks mõnevõrra positiivsemaks.
Sai siis woofrikast kokku aretatud, sinna külge veel ka tagumiste midbasside kast
Peaproov
Esiukse podide aretus oli ka omaette ooper, sest seda ei olnud ma kunagi teinud ja siis saigi paari sõpsiga proovitud ja aretatud.
Kahjuks rohkem pilte ma ei leidnud hetkel arvutist nendest podidest.
Väike sünnatort ka mille pruta lasi teha mulle
Niisiis plaan oli Iževsk sõidukõlbulikuks saada 2013. Streetrace'i avalaksuks aga välja tuli nagu alati. Kõik ülejäänud kompott enamvähem valmis aga piduritest õhku välja ei saanud peale esimeste pidurivoolikute vahetust. Aga noh tagant järele tark nagu mul kombeks olla on sai nädal hiljem siis vaadatud korra foorumisse mis kala on kätte ei saa. 2'st niplist lasen ja esipidurid endiselt ei võta. Aga keegi ei mäletanud, et mossel on kolmas nippel ka ees sadulal mida väga ei märka kui ratast maha ei võta . Sai siis see viimane õhk ka välja ja linnapeale pill aetud, et ülevaatus ära teha enne Mai pühasid.
Aga enne seda kui kõik võimud põhja lajatada sain oli võimalus Otepää politseiprefektuuri vanem konstaabliga rääkida,sest ta sattus täpselt peale kui ma konsumi eest läbi sõitsin,et korra koju minna. Tema suust mäletan selliseid ütlemisi:" nagu sa ilmselt isegi aru saad,ei ole see kõige tagasihoidlikum auto tänavapildis ja näha on, et oled siia ööklubi jagu muusikat sisse pannud." Seekord jäin ma ilma trahvita aga kui nad peaks seda pilli ilma ülevaatuseta linnapeal nägema teevad kohe ära.
Ütlesin neile, et seda ei juhtu ja oligi probleem lahendatud.
Sai siis ülevaatusel käidud(LS ~80 000 km)
Vigadeks olid kerge lõtkuga parem rooliots ja HC oli veits kõrge.
Uhkelt pärast ülevaatust
Suvepeale said külge ka whitewall'id
See hooaeg sai läbi mossel kui pidin Tallinnasse HTG'le helirõhu võistlustele minema aga Tartu kesklinnas otsustas sidur saba anda(ei lahutanud) ja nii ta nukralt vahegaasiga Valgamaakonda tagasi veereski.
Paar pilti ka veel
Sõbrapilt
Lõpetuseks sooviks tänada abikäsi:Siim R, Siim A, Ivar K,Raido K, Jarmo P, Priit K, Kristin K, Siret K ja eriti Katrin'it kes kõike seda jama taluma peab igas mõttes.
Võtsin hoogu mis ma võtsin aga teen siis siia ka oma lustikummutist teema.
Mosse sain ma vanaisa käest 2009 aastal nö sünnipäevaks. Selleks hetkeks oli ta sõitnud 60500 km ja olnud vanaisa jaoks tööauto(veeti kartuleid turule ja puid jne). Minu plaanid olid otseloomulikult vähe teist masti, sest enamus helitehnikast oli juba varem kokku kraabitud. Läbi aastate on vahetatud nii mõnedki korrad plokikaane tihendit,mootoriõli ja paar šarniiri. Ette sai ka pandud lõigatud volga vedrud(3,5 keerdu maha vist) ja mingid lada gaas amordid ja taha said Ford TransitConnect'i tagaamordid.
Alguses nägi ta välja selline
Esimene sügis arvasin, et olen kõva drifti kunn ja suutsin pilli kraavi ära ajada. Kahjudeks siis parem esimene tiib,karp ja uks kortsus. Üks logar läks ka puruks. Välja tõmmates suutsime kahjustada ka vasakut alumist õõtsa ja võlli(mujalt ei julgenud tõmmata, sest raibe oli sellise kalde all, et iga hetk ümber minemas.
Tulemus
Järgmine aasta sai veits "tuunitud" ja kleepse peale loobitud
.
Nagu pildilt näha siis esimene talv kivigaraazis tegi oma töö ja nii see rooste värvi alt välja ilmuski. Vanaisa oli ühte tiiva äärt klaasriidega ka parandanud ja see osa sadas ka keset 2010 suve küljest(tupoi!), aga see ei seganud noormeestel Moskvitsi nautimist ja edasi sõitmist.
2011 suve moskvits puhkas ja sõpsi onu tegi keretööd ära. Pilt siis enne töökotta viimist
Mingi hetk kui ta minuni tagasi jõudis siis oli nõks tööd veel vaja teha temaga, uuesti stanged külge jne nipet näpet.
Värv mis kokku möksiti oli Renault'i kataloogist ja tehti Tartus Sepakeskuse juures. Et aimu saada mis ta tegelikult välja näeb sai tehtud ka päevavalgel pilt.
Sai siis mosse kevadeks kokku laotud aga kuna ei olnud ei helitehnikat ega ka raha siis 2012 suve puhkas ka varjuall.
2012 lõpus sai ennast kokku võetud ja hakatud jubinaid ostma mis sinna siis tulid
Sinna kuulus siis Pioneer DEH-P88RS
2xSPL Dynamics XTR380D2S(1000w rms tk)
1xSPL Dynamics Ice-3500(~3000w rms @ 0.5oomi)
1xHertz EP2X(2x350w rms@2 oomi)(esimeste midbasside jaoks)
1xHertz EP2 (2x90w rms@2 oomi)(tagumiste midbasside jaoks)
1xHertz EP4 (4x60w rms@4 oomi)(tweetrite jaoks)
4xHertz SV200L(250w rms)(ees)
4xHertz SV165 (150w rms)(taga)
4xHertz ST44 (100w peak) (2 ees, 2 taga)
Bellarusi 100A generaator
2xMoll'i AGM akud 95Ah
Ja woofrivõimu jaoks 70mm2 kaablit nii + kui ja - jaoks eest aku pealt taha ja teistele võimudele sai 35mm2 eest veetud ja mass sai kerest võetud.
Kuna pagassi akud ei mahu siis tuleb teha ette teine koht ka juurde
Loomulikult sai ka kõvasti pigimatti topitud igale poole. Ette ustesse 2 kihti pigimatti 4mm ja peale sai veel selline vigur ka
Lakke sai 3-4 kihti 4mm pigimatti koos vildiga aga suvel selgus, et see liiga raske ja enamus otsustas laest alla tulla ja sinna jäi 1-2 kihti alles.
Põhi,tagauksed, tagakoopad, tulemüür, luuk ja pagassi osa sai tehtud ka 1 kihiga ja kohati sai vilti lisatud.
Tagakoopad said ka veel peale ühe kihi vilti
Nagu me kõik teame, et Kombi pagass pole just kõige õigem koht kõlarite ehitamiseks, kuigi on sealt käinud väga palju erinevaid variante läbi.
Kõige esimene kompott
Teine kompott
Ja veel mingisugused
Siis see viimane sai plaanitud vähe korralikum teha kui kõik eelmised. Sai siis pagassi põhi välja lõigatud(luuk ja ääred) ja kõlar jäi paagi peale kandma.
Sellega sai omajagu liitreid juurde ja asi muutus kahe 15" woofri jaoks mõnevõrra positiivsemaks.
Sai siis woofrikast kokku aretatud, sinna külge veel ka tagumiste midbasside kast
Peaproov
Esiukse podide aretus oli ka omaette ooper, sest seda ei olnud ma kunagi teinud ja siis saigi paari sõpsiga proovitud ja aretatud.
Kahjuks rohkem pilte ma ei leidnud hetkel arvutist nendest podidest.
Väike sünnatort ka mille pruta lasi teha mulle
Niisiis plaan oli Iževsk sõidukõlbulikuks saada 2013. Streetrace'i avalaksuks aga välja tuli nagu alati. Kõik ülejäänud kompott enamvähem valmis aga piduritest õhku välja ei saanud peale esimeste pidurivoolikute vahetust. Aga noh tagant järele tark nagu mul kombeks olla on sai nädal hiljem siis vaadatud korra foorumisse mis kala on kätte ei saa. 2'st niplist lasen ja esipidurid endiselt ei võta. Aga keegi ei mäletanud, et mossel on kolmas nippel ka ees sadulal mida väga ei märka kui ratast maha ei võta . Sai siis see viimane õhk ka välja ja linnapeale pill aetud, et ülevaatus ära teha enne Mai pühasid.
Aga enne seda kui kõik võimud põhja lajatada sain oli võimalus Otepää politseiprefektuuri vanem konstaabliga rääkida,sest ta sattus täpselt peale kui ma konsumi eest läbi sõitsin,et korra koju minna. Tema suust mäletan selliseid ütlemisi:" nagu sa ilmselt isegi aru saad,ei ole see kõige tagasihoidlikum auto tänavapildis ja näha on, et oled siia ööklubi jagu muusikat sisse pannud." Seekord jäin ma ilma trahvita aga kui nad peaks seda pilli ilma ülevaatuseta linnapeal nägema teevad kohe ära.
Ütlesin neile, et seda ei juhtu ja oligi probleem lahendatud.
Sai siis ülevaatusel käidud(LS ~80 000 km)
Vigadeks olid kerge lõtkuga parem rooliots ja HC oli veits kõrge.
Uhkelt pärast ülevaatust
Suvepeale said külge ka whitewall'id
See hooaeg sai läbi mossel kui pidin Tallinnasse HTG'le helirõhu võistlustele minema aga Tartu kesklinnas otsustas sidur saba anda(ei lahutanud) ja nii ta nukralt vahegaasiga Valgamaakonda tagasi veereski.
Paar pilti ka veel
Sõbrapilt
Lõpetuseks sooviks tänada abikäsi:Siim R, Siim A, Ivar K,Raido K, Jarmo P, Priit K, Kristin K, Siret K ja eriti Katrin'it kes kõike seda jama taluma peab igas mõttes.
Viimati muutis effe, 30 Dets 2013 03:20, muudetud 1 kord kokku.
Kes meist ei unistaks autost?
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: IŽ 21251 1991 effe
Welcome to Moskvich Klubi
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: IŽ 21251 1991 effe
Liige olen tegelikult nii mõnedki kuud juba aga see teema tegemine oli maru keeruline ettevõtmine
Kes meist ei unistaks autost?
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: IŽ 21251 1991 effe
Pole hullu, mõned siin aastaid ja oma mossest teemat poleeffe kirjutas:Liige olen tegelikult nii mõnedki kuud juba aga see teema tegemine oli maru keeruline ettevõtmine
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: IŽ 21251 1991 effe
Tartus nähtud. Sai isegi sinu semudega juttu räägitud, kes selle masinaga mööda linna ringi laiasid.
Mind huvitas kohe, et kuidas tagumine ots madalaks lastud on, aga nemad väitsid, et audio raskuse all ära vajunud.
Mind huvitas kohe, et kuidas tagumine ots madalaks lastud on, aga nemad väitsid, et audio raskuse all ära vajunud.
Re: IŽ 21251 1991 effe
Minu omal ka tagumik vastu maad, lehed väsinud.
Aga väga kena Kombi, loodan seda järgmine aasta suvesõidul näha.
Aga väga kena Kombi, loodan seda järgmine aasta suvesõidul näha.
Iž 2715 1988 / Volvo S40 / Mitsubishi Pajero 1990
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
Re: IŽ 21251 1991 effe
Ja nad ei valetanud- Vanaisa vedas vanasti suveti ~400kg kartuleid Rõngust Valga turule iga 2 päeva tagant + härra ise kaalus ka 110kgPeeter kirjutas:Tartus nähtud. Sai isegi sinu semudega juttu räägitud, kes selle masinaga mööda linna ringi laiasid.
Mind huvitas kohe, et kuidas tagumine ots madalaks lastud on, aga nemad väitsid, et audio raskuse all ära vajunud.
No see woofri kompott on ka seal pagassis nii raske-woofrid 15kg tk ja midbassid ja tweetrid 1,5kg tk ja siis pigimatt ja vineerist kast kaaluvad ka omajagu.
Aga mina neid vahetama ei hakka, sest mulle meeldibki kui ta on gramm madalam kui ülejäänud. Nõksa häirib täislastis sõites, sest siis ta näeb küll suht ära vajunud välja.
Kes meist ei unistaks autost?
Re: IŽ 21251 1991 effe
kombil muidu jääbki rattas natuke koopa sisse, rohkem kui teistel mudelitel seega ei tasu eriti selle pärast põdeda.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: IŽ 21251 1991 effe
keera tümm vaiksemaks... ei saa enam pirol rahulikult juua ka kui mingi mosse müdiseb kõrval nii et erve linn kajab
Re: IŽ 21251 1991 effe
Põhiringid Tartu vahel tegid sõpsid see hooaeg. Ma ise sõitsin sellega rohkem Rakvere kandis
Kes meist ei unistaks autost?