1. leht 2-st

IŽ 2715 1988 - Lauri-L

Postitatud: 15 Mär 2014 16:43
Postitas Lauri-L
Kätte jõudnud sobiv aeg ka selle mosse teema jaoks.
Tegemist 1988 aasta IŽ 2715 pirukaga, kuut on puud ja ei tule ka kuna kastikana meeldib ta mulle rohkem ja originaal mossest asi kaugel.
Plaan on jõuda selle mossega selle aasta suvesõidule, ise asi kui ilus ta selleks ajaks on kuid sõidu valmis kindlasti.
Minu käes on see auto eelmise aasta suvest saati juba, sõitnud pole veel kordagi kuna eelmine omanik lasi mootori laiali ning too lõpetas utiilis, korras mootori osad jätsin alles.

Vahelduseks mõni pilt ka :
Ostu päeval, kodu poole sõit

Pilt

Esi algu pool suve seisis, mis järel ma ta augusti alguses ette võtsin kui lõpuks garaasi sain kus tegutsema hakata, selleks ajaks oli ka uus nina küljes :

Pilt

Seejärel sai natuke asisem mootor aiste vahele pistetud, tegemist BMW R6 2,5L ja 141kw bensu mootoriga :

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Sisu sai sammuti oma maitse järgi ringi tehtud, usa ja hotrodi jms asjade ajendusel siis :

Pilt

Aga kuna ma nüüd kõva häälega kõik välja rääkisin ja mõni ehk mõtleb et on ikka loll, siis põhjus miks sellise teema tegin on lihtne, kuna uus aasta tõi uusi asju ja hetkel vaja suveks liikur teha mille põhjast läbi ei kuku siis tuleb projekt "Hunt lamba nahas." ootele panna ja käbe originaal kone peale tagasi visata.
Mootori koos vajalikuga võtan oma teise mosse pealt (21251) ja viin kere maale oma aega ootama.

Mis siis teha vaja :
Originaal esi silla tala alla panna.
Lansekaid natuke lapida
Ninas ülemine tala omale kohale tagasi
Originaal käigukasti tunnel tagasi (alles terves tükis)
Mootor koos muu kapoti aluse majandusega peale
Uued piduri torud vedada kuna vanad kõik haput nägu
Pidurid üle käima
Põhi puhastada ja paar pisikest lappi panna
ÜV läbida
Välised kere tööd ja värvimine suve lõpus (kui jõuan siis enne suvesõitu)
Sisu lõpuni valmis teha (nahatamine jms)

Re: IŽ 2715 1988 - Lauri-L

Postitatud: 15 Mär 2014 16:57
Postitas Jossu
mis seal bemmi mootoris nii keerulist on, et tööle saada? ei usu ajakulu väiksem oleks, kui originaali jälle maha ja peale lammutama hakata....

Re: IŽ 2715 1988 - Lauri-L

Postitatud: 15 Mär 2014 17:06
Postitas Lauri-L
Polegi midagi rasket, juhtmestik juba näiteks valmis tehtud nii et süüte lukk, spido plokk ja kompuuter töötaksid.
Aga vaja lasta gardaan teha mille hind tuleb üpris krõbe ning hiace tagasild on oma 15 aastat seisnud ning vajab täieliku taastamist. Originaal tehnika toimima panemiseks kulub miskine 3-4 päeva, selle aja sisse ka arvastatud vajalikud keevitus tõõd lansekate ja kasti tunneli kallal.
Bmw mootori jaoks tehtud asjad jäävad lihtsalt oma aega ootama, tunneli lõikan ka ühes tükis maha et ei peaks tulevikus uuesti tegema. Hetkel lihtsalt majanduslikult mõtekam kastikas originaaliks teha kui kombit taastama hakata, kombi puhul oleks suve sõit suure küsi märgi all, kastika saab ilusti selleks ajaks tänava legaalseks, kombi ÜV enam kere olukorra tõttu ei läbiks.

Re: IŽ 2715 1988 - Lauri-L

Postitatud: 15 Mär 2014 17:08
Postitas Edel
Kuudi ülemist osa ära utiili vii, neid pole nagunii enam kusagilt leida. Tänaseks on enamus pirukamossedel kuudid maha võetud, aga nii mõnigi tahab kongi taastada, kuid mida pole, seda pole.

Re: IŽ 2715 1988 - Lauri-L

Postitatud: 15 Mär 2014 21:35
Postitas Lauri-L
Kuuti mul kahjuks pole, jäi eelmise omaniku kätte. Väga otsida siis ehk leiaks kontakti kui kellegil kuudi vastu huvi.

Re: IŽ 2715 1988 - Lauri-L

Postitatud: 27 Mär 2014 20:04
Postitas Lauri-L
Eelmine nädalavahetus läks ühe audi remondiga nahka, seetõttu ka areng aeglane, nädala sees peale tööd üle paari tunni ei viitsi tegutseda.
Aga lansekatega enamvähem valmis, vaja korra rooli karp maha kiskuda et lõpuni teha.
Juhi pool sai kasti servas kõik augud kinni pandud, nüüd vaja natuke autot liigutada et teisel pool ilusti ruumi oleks keevitus tehnika jaoks. Tagumiste suuna aukude kinni panemisega ka algust tehtud, üle liigne plekk ära lõigatud ning uued tükid kinni mõne punktiga, homme haaran kusagilt külmutus spreid et lõpuni keevitada. Homsega üritan keevitamise lõpuni viia ja laupäeval hakkan ülemist kapoti alust tala nullist tegema kuna AZLK ja IŽ omad erinevad ja pole õnnestunud AZLK oma saada.
Pilte kahjuks pole, kuid üritan nädalavahetuse jooksul mõned teha.

Re: IŽ 2715 1988 - Lauri-L

Postitatud: 28 Mär 2014 00:55
Postitas 21406
Lauri-L kirjutas:Kuuti mul kahjuks pole, jäi eelmise omaniku kätte. Väga otsida siis ehk leiaks kontakti kui kellegil kuudi vastu huvi.
Lihtsalt infoks: Eelmine omanik ütles, et kuut on tal olemas, aga parajalt räbal pidi olema. Iseenesest saaks temaga ka kaubale kuidagi.

Re: IŽ 2715 1988 - Lauri-L

Postitatud: 28 Mär 2014 07:12
Postitas Lauri-L
Tuttav kes minuga kaasas käis autot ostmas ütles et taastamis kõlbulik.
Ise ma sellest huvitatud pole, kel huvi võtku ühendust ja toogu ära.

Re: IŽ 2715 1988 - Lauri-L

Postitatud: 30 Mär 2014 12:23
Postitas kOll
Mul vedeleb 2140 kere, tule lõika omale tala, kui sul veel vaja seda.

Re: IŽ 2715 1988 - Lauri-L

Postitatud: 30 Mär 2014 20:41
Postitas Lauri-L
Eile valmis uus tala, vaja veel kapoti kinnitus kronsad teha.
Sammuti ka kasti serv keevitatud, lihvitud ja värvi alla lastud et rooste ei läheks.
Pilte ka siis nagu lubasin :

Töö poole peal.
Pilt

Peaaegu valmis.
Pilt

Pilt

Tugevdused tala sees.
Pilt

Lõpp viimistluse tegin täna hommikul ning tõmbasin ka värvi selga.

Lanzeroni lappimisest ka pilte :

Pilt

Rooli karp vaja eemaldada et lõpuni teha.
Pilt

Kombi mootori võtsin ka täna maha, aega kulus tunnike rahulikult tehes 8)