AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss
Postitatud: 24 Mär 2014 14:32
Tere foorumlased!
Paljud foorumlased kes viimastel aastatel kokkusaamistel käinud teavad ilmselt nii mind kui seda Mosset (tervitan neid kõiki!), kuid foorumisse ei ole autoteemat varem teinud. Ei ole mõtet näinud, täiesti tavaline 2140. Kuna uus hooaeg on algamas, kõigil siin ilusad mossed valmimas aga minu auto tahab korralikku ülekäimist saada, äkki see teema sunnib tagant natuke
Räägin siis auto kohta natuke eelllugu ka. Vanaisa oli eluaegne mossemees, temal oli ka üks Võrumaa esimesi ja oma küla (Ruusmäe) kõige esimene 401. Hiljem oli 408, ning lõpuks siis see Mosse. Lääne autode tulekuga jäi see kuskil üheksakümnendate lõpus seisma, aegajalt käivitati et hoovi peal jalust liigutada. Mingi hetk otsustasime maalt linna tuua, mingit plaani temaga ei olnud, linnas oli lihtsalt kuurialune kus hoida teda. Seejärel seisis ta veel paar aastat, aga vähemalt katuse all. Pärast "piimakate" saamist kümnendas klassis, otsustasime vennaga, et teeme Mosse korda. Korda tegemine pidi kindlasti hõlmama mingit "ägedat" värvi, aga et pääseda uksepostide jne värvimisest ja passi muutmisest siis pidi originaalse oranziga sarnane olema. Sobiv värv leidus kohalikus ehituspoes Sadolini riiulis Värv sai sealsamas kuuri ees peale lastud. Kahjuks on esimese ülevärvi pildid kaotsi läinud, aga värskelt värvitud autost on pildid veel üleval carrating.org-is, hetkel on leht maas seega linki ei saa anda
Sellel ajal kui ma Mossega mässasin, ei saanud sõbrad üldse aru mis ma jaman sellega, ega Mossega pärast kuhugi sõita ikka ei kõlba jne. Lühikese ajaga sai Mossest aga terve sõpruskonna lemmikauto ning keskkooliajast on väga palju häid mälestusi autoga seoses. Sellel ajal hakkasin ka helisüsteemi ehitama, mis natuke käest ära läks Siinkohal pean tänama jällegi oma sõpru, kes kevaditi mossehooaja alguses minu sünnipäevadel enda heaolu ikka meeles pidasid ja kinkisid midagi mis neil sõitu lõbusamaks tegi, ehk siis iga aasta järjest võimsamaid võimendeid ja kõlareid jne
Kahjuks on mul väga vähe pilte säilinud ja praeguses arvutis ainult mõned üksikud, jagan neid:
Pilt on tehtud eelmine aasta enne suvesõidule minekut, kuhu ma ise kahjuks küll ei jõudnud aga tänud Marile ja Sanderile kes sõidu ette võtsid ja nendele klubilastele kes neil bensupumba sovitasid Tartus ära vahetada Peal oli muide tutikas pump millega ei olnud 100 kilomeetritki sõidetud. Siinkohal soovitan kõigil kes Võrus juppe otsivad eemale hoida endisest Meerapalu poest.
Kuigi pildilt tundub auto täitsa enam-vähem, siis tegelikult on pilt siiski teine. Värv on pleekinud, kuna värvides ei lakkinud, terve kere on täis kriime ja mõlgikesi, mitmest kohast on värv lahti tulnud, uste alaääred on roostes, karpidesse on mõned roosteaugud tekkinud. Tagasild hakkas ka undama eelmine suvi. Eelmine aasta jäigi seisme, kuna Pärnus käies kadus ära laadimine. Paar päeva panin ööseks laadija järgi, kuid siis hakkas ka starter streikima, ilmselt on probleem relees.
Mõned pildid leidsin netist veel:
Tehtud täpselt aasta aega tagasi, kui eelmine kevad esimest korda välja ajasin
Veel eelmise suve kokkutulekult
Interjöörist ka üks pilt. Kindalaekas on makk, ekraanilt näeb playlisti ja pulgal olevate laulude nimekirja. Väga mugav iseeenesest aga ei sobi Mosse armatuuri peale üldse Kui ekraani sain kingituseks tahtsin küll ära peita kuidagi selle aga nii ta sai ajutiselt (umbes 6-7 aastat tagasi ) sisse visatud. Kohalikud Mosseajaloolased märkavad kindlasti ka IŽ-412-st pärit sisu.
Plaanid:
Kindlasti üle värvida. Sarnast tooni (metallik kuldne). Vaja oleks uusi uksi, pagasiluuki, tagasilda. Tundub et äkki on mõistlikum üks doonorauto muretseda kust vajalik maha kruvida. Tahaks ka põhja alt üle teha. Kuna ma selleni jõuan ei oska öelda, heal juhul sügisel. Selle suve tahaks ära sõita veel nii nagu on. Selle jaoks on vaja uurida miks starterit järgi ei võta ja kuhu laadimine on kadunud. ÜV kehtib kuni Maikuuni ja siis hakkab igaaastane piduriremont
Päris pikk jutt sai, kõigile kes läbi viitsisid lugeda respekt ja häid mosseelamusi
Paljud foorumlased kes viimastel aastatel kokkusaamistel käinud teavad ilmselt nii mind kui seda Mosset (tervitan neid kõiki!), kuid foorumisse ei ole autoteemat varem teinud. Ei ole mõtet näinud, täiesti tavaline 2140. Kuna uus hooaeg on algamas, kõigil siin ilusad mossed valmimas aga minu auto tahab korralikku ülekäimist saada, äkki see teema sunnib tagant natuke
Räägin siis auto kohta natuke eelllugu ka. Vanaisa oli eluaegne mossemees, temal oli ka üks Võrumaa esimesi ja oma küla (Ruusmäe) kõige esimene 401. Hiljem oli 408, ning lõpuks siis see Mosse. Lääne autode tulekuga jäi see kuskil üheksakümnendate lõpus seisma, aegajalt käivitati et hoovi peal jalust liigutada. Mingi hetk otsustasime maalt linna tuua, mingit plaani temaga ei olnud, linnas oli lihtsalt kuurialune kus hoida teda. Seejärel seisis ta veel paar aastat, aga vähemalt katuse all. Pärast "piimakate" saamist kümnendas klassis, otsustasime vennaga, et teeme Mosse korda. Korda tegemine pidi kindlasti hõlmama mingit "ägedat" värvi, aga et pääseda uksepostide jne värvimisest ja passi muutmisest siis pidi originaalse oranziga sarnane olema. Sobiv värv leidus kohalikus ehituspoes Sadolini riiulis Värv sai sealsamas kuuri ees peale lastud. Kahjuks on esimese ülevärvi pildid kaotsi läinud, aga värskelt värvitud autost on pildid veel üleval carrating.org-is, hetkel on leht maas seega linki ei saa anda
Sellel ajal kui ma Mossega mässasin, ei saanud sõbrad üldse aru mis ma jaman sellega, ega Mossega pärast kuhugi sõita ikka ei kõlba jne. Lühikese ajaga sai Mossest aga terve sõpruskonna lemmikauto ning keskkooliajast on väga palju häid mälestusi autoga seoses. Sellel ajal hakkasin ka helisüsteemi ehitama, mis natuke käest ära läks Siinkohal pean tänama jällegi oma sõpru, kes kevaditi mossehooaja alguses minu sünnipäevadel enda heaolu ikka meeles pidasid ja kinkisid midagi mis neil sõitu lõbusamaks tegi, ehk siis iga aasta järjest võimsamaid võimendeid ja kõlareid jne
Kahjuks on mul väga vähe pilte säilinud ja praeguses arvutis ainult mõned üksikud, jagan neid:
Pilt on tehtud eelmine aasta enne suvesõidule minekut, kuhu ma ise kahjuks küll ei jõudnud aga tänud Marile ja Sanderile kes sõidu ette võtsid ja nendele klubilastele kes neil bensupumba sovitasid Tartus ära vahetada Peal oli muide tutikas pump millega ei olnud 100 kilomeetritki sõidetud. Siinkohal soovitan kõigil kes Võrus juppe otsivad eemale hoida endisest Meerapalu poest.
Kuigi pildilt tundub auto täitsa enam-vähem, siis tegelikult on pilt siiski teine. Värv on pleekinud, kuna värvides ei lakkinud, terve kere on täis kriime ja mõlgikesi, mitmest kohast on värv lahti tulnud, uste alaääred on roostes, karpidesse on mõned roosteaugud tekkinud. Tagasild hakkas ka undama eelmine suvi. Eelmine aasta jäigi seisme, kuna Pärnus käies kadus ära laadimine. Paar päeva panin ööseks laadija järgi, kuid siis hakkas ka starter streikima, ilmselt on probleem relees.
Mõned pildid leidsin netist veel:
Tehtud täpselt aasta aega tagasi, kui eelmine kevad esimest korda välja ajasin
Veel eelmise suve kokkutulekult
Interjöörist ka üks pilt. Kindalaekas on makk, ekraanilt näeb playlisti ja pulgal olevate laulude nimekirja. Väga mugav iseeenesest aga ei sobi Mosse armatuuri peale üldse Kui ekraani sain kingituseks tahtsin küll ära peita kuidagi selle aga nii ta sai ajutiselt (umbes 6-7 aastat tagasi ) sisse visatud. Kohalikud Mosseajaloolased märkavad kindlasti ka IŽ-412-st pärit sisu.
Plaanid:
Kindlasti üle värvida. Sarnast tooni (metallik kuldne). Vaja oleks uusi uksi, pagasiluuki, tagasilda. Tundub et äkki on mõistlikum üks doonorauto muretseda kust vajalik maha kruvida. Tahaks ka põhja alt üle teha. Kuna ma selleni jõuan ei oska öelda, heal juhul sügisel. Selle suve tahaks ära sõita veel nii nagu on. Selle jaoks on vaja uurida miks starterit järgi ei võta ja kuhu laadimine on kadunud. ÜV kehtib kuni Maikuuni ja siis hakkab igaaastane piduriremont
Päris pikk jutt sai, kõigile kes läbi viitsisid lugeda respekt ja häid mosseelamusi