1. leht 1-st

Mzma 403 Scandinavia

Postitatud: 28 Jaan 2015 23:05
Postitas Mossefriik
Tere !

Küsimus salongi -( värvi ja materjali) lahenduse kohta .
Kas on kellelgi infot milliseid variante kasutati tehase poolt ?

Tänud ette !

Re: Mzma 403 Scandinavia

Postitatud: 28 Jaan 2015 23:33
Postitas stern100
Panen mõned pildid 403 scandinavia kohta mis eelmine aasta maha sai müüdud.

Pea kõik originaal salong originaal, va laepolster.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Mzma 403 Scandinavia

Postitatud: 29 Jaan 2015 00:12
Postitas Urukoer
Sern,mille laepolster sellel on? Kas 2140 oma kohendatud?

Re: Mzma 403 Scandinavia

Postitatud: 29 Jaan 2015 00:40
Postitas Mossefriik
Sellele autole siis vaja autentne salong teha !

Pilt

Peaks siis olema sama lahendus, mis Hr Stern-i poolt näidatud piltidel ??


Igasugune adekvaatne info teretulnud.

Re: Mzma 403 Scandinavia

Postitatud: 29 Jaan 2015 08:47
Postitas stern100
Urukoer kirjutas:Sern,mille laepolster sellel on? Kas 2140 oma kohendatud?
Ei usu, küll aga samast materjalist. Originaalis peaks vanematel olema teistsugune, ilma aukudeta laepolster.

Re: Mzma 403 Scandinavia

Postitatud: 03 Veebr 2015 10:20
Postitas Karu2
Eksportmudeli 403E polsterdus on õrn teema. See on kas selgelt eristuv tehaseoriginaal või järgitehtult siiski kergelt porno poole hoiduv.

Nimelt 403E puhul nõukogude autotööstuse ajaloos kasutati polstri tootmisel esmakordselt uut kattematerjali ja esmakordselt ka uut polstrite valmistusviisi. Uksepolstritel on kattematerjaliks plastikvinüülkate, selle all imeõhuke kiuline kunstkangas. Esmakordselt kasutati polstri aluspapile pealiskihi kinnitamist sulatusmeetodi abil, sellest iseloomulikud (mustri)jooned väljapool. Need vinüülkatte jooned on aga sulatamise abil läbi vahekanga liimunud aluspapile, tekitades väljapoole joontest iseloomuliku mustri. Sama sulatustehnikaga on kleebitud polster ka aluspapi serva ligidalt umbes pool sentimeetrit servast aluspapile, sama ka üle serva keeratud osaga tagantpoolt.
Istmetel on sama sulatustehnikat kasutatud istmepatjade ja seljatugede keskosal, eelpool estletud fotodel istmete punasel osal. (Fotod on väga head eeskujulikult säilunud autost just neile, kes originaalist lugu peavad). Seal on vinüüli ja alusriide vahel umbes poole sentmeetri paksune poroloonikiht. Sarnast sulatatud joontega valmis vinüülkatet rullis on võimalik tellida ameerikamaalt. Sellest valmistatud istmed näevad välja üsna üks ühele tehase poolt toodetuile. Üksepolstritega on keerulisem. Koduste meetoditega neid jooni järgi ei tee. Ei usu, et sellist masinat ka on mõnel eliitsel sadulsepa töökojal nagu Teping. Niidiõmbluste abil tehtud jooned näeksid aga välja siiski pornolt võltsid. Vähemalt mulle, kui originaaliaustajale.
Hulga lihtsam oleks olnud polstri taastamine siseturu ehk nõukogude inimesele kohapeal tarvitatava 403-ga. Väliselt on see sarnane lõpuotsa mudeli 407-ga. Väliselt saab eristada vaid esitiival väikse kolmnurkraami sees oleva plastikust ornamendi järgi, millel sees siis vastavalt kirje 407 või 403. Veel kaugemalt saab eristada neid mudeleid läbi esiklaasi paistva rooliratta kuju järgi, 403-l on see koos signaalivõruga näha.
Aga polstrite puhul on nendel mudelitel taastamine lihtsam. 403 ja 407 istmed on ühesuguste lõigetega ja kattematerjalideks mõlemil (mööbli)kangas ja kunstnahk, omavahel ühendatud niitõmblustega. Ka üksepolstrid on niitõmblustega, kuid selle erinevusega, et 407 puhul on nagu istmetegi juures kasutatud ka ustel kunstnaha ja riide kooslust. 403-l aga on juba ainult kunstnahksed, aga alati kahevärvilised ehk kasutatud alati kahte tooni kunstnahka. Lõigete õmblused nii 407, kui 403 uksepappidel on kaetud metallist kroomliistkestega. 403E-l sellised vidinad üldse puuduvad. Mudelite 407 ja 403 polstrite taastamine ligilähedaselt sarnaseks tehasetootele ei ole keerukas
403E laepolster on alati heledast (valgest)kunstnahast, loomulikult mitte perforeeritud (sellise aukliku lae sai esimesena „uus“ Volga, hiljem kõik Žigulid). 407-l ja kodumaisel 403-l aga valmistati lagi flanellitaolisest ühevärvilisest (helehall, helesinine, heleroheline, bordoovärvi, roosa) kangast. Toon pandi sobima siis vastavalt istmete- üksepolstrite valmistatud materjalide värvitoonidele. 403 tootmise lõpuaastal 1965 võis juba tulla konveierilt ka kunstnahast laega isendeid.
Kuna mudelit 403 toodeti siis 2-3 aastat kui üleminekumudelit 407-lt 408-le, siis 408 juures juba kasutati polstrite valmistamisel sulatamist kogu toodangu valmistamisel, nii kodumaisel kui eksporditaval. 408/412 kerede tootmise ajavahemikus 1964-1975 on Moskva tehase uksepappidele sulatatud muster vähemalt 3 eri tüüpi + veel lisaks 60.ndate aastate kahevärvilised. Omaette teema on Iževski tehas, mis sai uksepolstri sulatusmasina üsna hilja, alles 1972 lõpul või 73, umbes nii. Sellest ajast kõikidel varasematel Iževski tehase autodel on niitõmblustega joontega uksepolstrid ja istmed. Izevski sultatud uksepappide muster, mida on minu teada kahte erinevat, erineb Moskva tehases toodetutest. Ka siinse foorumi piltidel on läbi käinud mitmeid mossesid, mida on ristatud teise tehase polstritega.
Nagu mu jutust siin selgub, ei tuleks kõne alla originaalsuse tagaajamisel ka mudelite 403E ja 403 polstrite ristkasutus, teadja märkab seda kohe. Seda enam, et peale seda kirjutise avaldamist on teadjaid siis vastavalt läbiloetuse arvule.

Vot selline pikk lohisev jutt polstritest. Teemaalgatajale: kui auto muus osas on originaal, siis tasub ennem mõelda. Kui aga mitte, siis pole ju vahet, milline polsterdus välja kukub.

Re: Mzma 403 Scandinavia

Postitatud: 03 Veebr 2015 21:48
Postitas Mossefriik
Tänud põhjaliku info eest !