IZ 412' 1978 & AZLK 2140' 1980 Mossemees141
Postitatud: 02 Sept 2015 00:05
Tere mossepere, teen siis ka oma mossedest teema ära lõpuks, olen seda kaua plaaninud, aga pole aega leidnud. Kõigepealt umbes eelmise aasta veebruaris sai soetatud omale esimene mosse(Iž 412 1976a) mis läks maksma 150 eurot ja mille ostuga ma natuke ämbrisse sattusin, sest autol on vanad dokumendid ja kere oli pahtlist üles ehitatud ja see tuli välja alles kevadel. Aga autol on väga ilus elulugu ja autot vanarauda ei raatsi viia sest, kui me eelmiste omanike õuepeal selle auto käima saime, siis olid autoomanikul (vanem naisterahvas) pisarad silmas ja see emotsioon ei lase seda autot hävitada, aga see auto jääb hetkel aja ja raha puuduse tõttu oma aega ootama.
Praegusel hetkel on enam vähem valmimas minu tähtsaim ja hingelähedaseim projekt Iž 412 aastast 1977 mis sai leitud siit samast foorumist... hiljuti oli ära anda kuulus mosseraider ja selle auto ma oma õuepeale tõin. Auto läbisõiduks on 115 000 km ja ainsad mädad asjad mis on olid tagumised tiivakoopad. Need sai ajutiselt pahtliga täidetud ja üle värvitud. Järgmisel aastal vahetan tiiva alumised servad välja ja tahan auto originaalvärvi tagasi värvida ja teha välimuselt eksport mudeli sarnaseks. Praeguseks hetkeks on sees juba inglise keelsete kirjadega näidikublokk ja veedetud tohutult magamata öid garaazis, et leida üles pidurid jne. Vahetatud sai nii differ(3,89 vastu) kardaan kui ka käigukast 2140 oma vastu, et auto tarbiks vähem kütet ja oleks vähe vaiksem sõita. Tehtud väiksemaid värviparandusi kuigi üldpilt siiski veel üsna kirju. Esmaspäeval sai autoga ülevaatusel käidud ja läks ilma ühegi veata läbi. Ainult heitgaasid olid vähe kõrged. Pidurid on nüüd väga head arvestades vanatüübi pidurivõimendeid ja asju. Auto viimased 2 aastat seisnud ja täpselt ennem seismajäämist on alla pandud tutikas esisild, ka lehtvedrud paistsid uueväärsed olema. Vahetanud olen veel taguamordid originaalide vastu ja tagumised lehtvedru puksid oli vaja kohe ära vahetada. Auto hetkel toimetab viisakalt ja nüüd juba salongis päris vaikne, ainult uksetihendid on väga nutuses seisus ja tuul vihiseb igast otsast läbi tänu sellele.
Mõni nädal ennem selle mosse toomist sai soetatud omale mosseliiga autoks 2140 100euro eest. Keevitamist nipetnäpet on, aga ei midagi kontimurdvat, alla läheb kohe 408 differ ja käigukast ja kohe peaksin endale saama ka laiad plekid rallika tarvis. Kui kellegil rallika kohta head nõu anda näiteks amortide ja muu kohapealt, siis te võiksite minuga seda infot jagada. Kohe saab alustada vast värvimistöödega ja siis ehk saab talvel/kevadel esimesed rallisprindid ka kaasa löödud. Rallika kohta esialgu midagi suurt lisada ei oska.
Kokku koos varuosadeks ostetud mossedega kokku 5 mosset kogunenud alates veebruarist ja tuleb vist veel lisagi. Varuosi on ka juba vist piisavalt kogunenud õnneks vedeles mossede juppe meil juba vanast ajast ja osasid juppe on liigagi palju
eks teen nädalavahetusel esimesed pildid ka ära, enamus meestele jään küll oma mossede välimusega alla, aga mul veel aega seda viga parandada
Edu
Dario
Praegusel hetkel on enam vähem valmimas minu tähtsaim ja hingelähedaseim projekt Iž 412 aastast 1977 mis sai leitud siit samast foorumist... hiljuti oli ära anda kuulus mosseraider ja selle auto ma oma õuepeale tõin. Auto läbisõiduks on 115 000 km ja ainsad mädad asjad mis on olid tagumised tiivakoopad. Need sai ajutiselt pahtliga täidetud ja üle värvitud. Järgmisel aastal vahetan tiiva alumised servad välja ja tahan auto originaalvärvi tagasi värvida ja teha välimuselt eksport mudeli sarnaseks. Praeguseks hetkeks on sees juba inglise keelsete kirjadega näidikublokk ja veedetud tohutult magamata öid garaazis, et leida üles pidurid jne. Vahetatud sai nii differ(3,89 vastu) kardaan kui ka käigukast 2140 oma vastu, et auto tarbiks vähem kütet ja oleks vähe vaiksem sõita. Tehtud väiksemaid värviparandusi kuigi üldpilt siiski veel üsna kirju. Esmaspäeval sai autoga ülevaatusel käidud ja läks ilma ühegi veata läbi. Ainult heitgaasid olid vähe kõrged. Pidurid on nüüd väga head arvestades vanatüübi pidurivõimendeid ja asju. Auto viimased 2 aastat seisnud ja täpselt ennem seismajäämist on alla pandud tutikas esisild, ka lehtvedrud paistsid uueväärsed olema. Vahetanud olen veel taguamordid originaalide vastu ja tagumised lehtvedru puksid oli vaja kohe ära vahetada. Auto hetkel toimetab viisakalt ja nüüd juba salongis päris vaikne, ainult uksetihendid on väga nutuses seisus ja tuul vihiseb igast otsast läbi tänu sellele.
Mõni nädal ennem selle mosse toomist sai soetatud omale mosseliiga autoks 2140 100euro eest. Keevitamist nipetnäpet on, aga ei midagi kontimurdvat, alla läheb kohe 408 differ ja käigukast ja kohe peaksin endale saama ka laiad plekid rallika tarvis. Kui kellegil rallika kohta head nõu anda näiteks amortide ja muu kohapealt, siis te võiksite minuga seda infot jagada. Kohe saab alustada vast värvimistöödega ja siis ehk saab talvel/kevadel esimesed rallisprindid ka kaasa löödud. Rallika kohta esialgu midagi suurt lisada ei oska.
Kokku koos varuosadeks ostetud mossedega kokku 5 mosset kogunenud alates veebruarist ja tuleb vist veel lisagi. Varuosi on ka juba vist piisavalt kogunenud õnneks vedeles mossede juppe meil juba vanast ajast ja osasid juppe on liigagi palju
eks teen nädalavahetusel esimesed pildid ka ära, enamus meestele jään küll oma mossede välimusega alla, aga mul veel aega seda viga parandada
Edu
Dario