1. leht 2-st
AZLK 408(412) 1972 tarmo400
Postitatud: 31 Mai 2016 10:08
Postitas tarmo400
Olen lugenud seda foorumit kaua aega aga oma autodest teemad siiani tegemata. Üritan siis nüüd viga parandada. Lühidalt autost on juttu siin
http://vvm.vanatehnika.ee/?p=77
Üle kümne aasta pole muud tehtud kui sõidetud, vahetatud vaid aku ja õli. Nüüd pärast Vanatehnika Lustisõitu ,Koselt tagasi tulles, tundus et mootor on kuidagi uimane ja sai hakatud uurima põhust. Selgus et neljas silinder väga ei tööta ja viga pole küünlas. Ega midagi , mootor lahti . Ja avanes selline pilt
http://fotoalbum.ee/photos/tarmo400/110044017
Mida oli ka alust oletada sest kompressiooni mõõtes oli tulemuseks 1,3 bar ja sellist rõhu kadu läbi kolvirõngaste ei saaks olla.
Kas kuidagi on võimalik fotoalbum ee-st ka siia teksti vahele pilte lisada? Imageshack minu arvutis kahjuks ei avane
Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400
Postitatud: 31 Mai 2016 11:45
Postitas mario
Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400
Postitatud: 01 Juun 2016 12:07
Postitas tarmo400
Auto ise juba sõiadab aga kirjutamine ei edene..
Kui mootor lahti, lootsin et klapi vahetus päästab asja aga kui kõik oli ära puhastatud ja uus klapp sisse sooveldatud selgus et klapipesas on pragu sees. Paar tundi tööd ja puhastamist kõik ilmaasjata. Sai siis välja otsitud teine , kasutatud, plokikaan. See puhastatud ja sinna klapid sisse sooveldatud. Väljalaske juhtpuksides on küll väike lõtka aga natuke peaks veel sõitma küll.Peab ringi vaatama . äkki saab kusagilt uue hankida.
Selline ta siis sai
Siis sai hakatud vaatama mis alumisest poolest saab.
Hülsid välja
Kolvid ka välja ja hülsipesad puhtaks
Alumine pool muidu korras aga kuna sees olid A76 bensiinile mõeldud kolvid siis sai need välja vahetatud. Rõngad , hülsid jäid vanad.
Siis sai puhastatud väljalaskekollektor ja püksid
[imghttp://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/440/88/0110044117479cd.jpg][/img]
Tihend oligi juba hakanud läbi laskma sest tihendipinnad olid ikka väga roostes
Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400
Postitatud: 01 Juun 2016 14:24
Postitas tarmo400
ja siis kokku
Ja käima ta läkski
Sisse sai pandud punane jahutusvedelik, ehk toimetab paremini kui sees olnud sinine. Kõik sinise jahutusvedelikuga kokku puutund osad on ikka väga tugevalt oksüdeerunud. Ja hülsid olid ka pealt roostes.
Peale väikest proovisõitu sai vahetatud ka õli ( Mobil 5w40 )ja filter
Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400
Postitatud: 01 Juun 2016 14:32
Postitas tarmo400
Siis tekkis uus probleem:
Kolbide vahetus tähendas et süüde jäi natuke hiliseks aga peale süüte reguleerimist on ikkagi bensiinipuudus ja autol hing kinni.
Sai siis vahetatud peadüüs 109 nr 125 vastu. Asi paranes aga ilmselt on see liiga palju sest kütusekulu maanteel tõusis 7 liitri pealt 9-le liitrile. Kahjuks mul vahepealset düüsi pole.
Viljandis käidud ja auto kodus tagasi.
Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400
Postitatud: 01 Juun 2016 17:13
Postitas partnermosse
Tekkisid mõned küsimused vaadates pilte. Kas hülsside paigaldamisel kasutasid lisaks mingit tihendavat ainet, et jahutusvedelik karterisse ei jookseks? Kui kerge ja mugav on kolvisõrmesid väljutada ja paigaldada kui mootor on niiöelda omal kohal mootoriruumis ?
Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400
Postitatud: 01 Juun 2016 19:18
Postitas moskiito
Viimasele küsimusele san ehk ise vastata: nimelt neid sealt kätte saada muidu pole probleem kuid peavaluks on esimese kolvi kätte saamine sest ruumi nappib ning peab pehmest metallist toigas et midagi tuksi ei keeraks aga samas saaks sõrme välja koksida. Ise olen koguaeg sedasi kolbe eemaldanud, kui kiire on olnud ja pole viitsinud mootorit välja kiskuda.
Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400
Postitatud: 01 Juun 2016 21:31
Postitas mario
ma ei oska muud öelda, kui vääääga ilus ja korrektne vormistamine. Tarmo, kas teenid leiba ka selle alaga?
Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400
Postitatud: 02 Juun 2016 09:31
Postitas tarmo400
Rakisest, millega kolvisõrmi eemaldada, pole mul kahjuks pilti kuigi asi ise juba üle 30 aasta vana. Põhimõtteliselt on tegemist "L" tähega mille lühem haru läheb läbi kolvisõrme ja mutter otsa. Ning pikema haru pihta saab haamriga koputada. Miinuseks on see et iga löök üritab kepsu mootori pikisuunas painutada ja kepsul sellesuunaline jäikus on nigel. Kui keegi abis on siis saab midagi rasket kolvil vastas hoida ja löök on efektiivsem. Teinekord tuleb torujupi ja poldi abil sõrm enne liikuma saada. Need abivahendid on tehtud selleks et kunagi oli väga palju soovijaid kes tahtsid oma autol kasutada A76 bensiini kuna seda sai oluliselt odavamalt osta. Ai93 oli saadaval ainult suuremates asulates ja sedagi väga kaootiliselt.
Nii sai rahulikult toimetades ühe päevaga kolvid välja võtta, pealt maha treida ja sisse tagasi.
Hülsside väljavõtja
Hülsipesa puhastaja ( liivapaberi rõngas on allosas)
Rõngaste kokkusurumis abinõust kahjuks pilti ei teinud.
Hülsside paigaldamisel lasen hülsitihendid leeklambiga niipalju kuumaks et vask hakkab värvi muutma( läheb kergelt sinakaks). Seda nimetati vist klüümine. Selliselt töödeldud tihend püsib mõne aja pehme. Igaks juhuks tõmbasin tihendi mõlemale küljele hästi õhukese kihi hermeetikut. Kunagi sai hermeetiku asemel kasutatud ka tavalist 1 komponetset kruntvärvi.
Mina mootorite remondiga leiba ei teeni, seda tegi minu isa, küll põhitöö kõrvalt, üle kolmekümne aasta. See number on kindlasti kolmekohaline mitu Moskvichi mootorit tema käe alt läbi käis. Ise olen teinud umbes kümnele mootorile kapremondi ja vast paarikümnel juhul rohkem või vähem asjaline olnud vastavalt kuidas vanus ja teadmised kooliajal kasvasid.
Re: AZLK 408(412) 1972 tarmo400
Postitatud: 03 Juun 2016 12:43
Postitas 13piisab
väga viis kapotialune (eks ka muu on kena)! Nagu näha, on enamus galvaaniliselt kaetud asju hiljaaegu uue töötluse saanud. Mis värv radikal ja ventilaatorikojal peal on? See koda on tehasejupp?