1. leht 3-st
mossel jõud kadunud, aidake!
Postitatud: 12 Juun 2016 18:23
Postitas Mossevana
Ei saa jälile, milles asi: Mosse 408 ie daaz garburaatoriga liigub edasi ainult toorega, mäest üles (8% tõus) läks hädaga 1käiguga. Külmalt käivitamisel on huvitav, et mootor võtab perioodiliselt tuurid üles ja siis hakkavad pöörded langema kuni väljasuremiseni. Pöörded saab üles jälle kui gaasipedaaliga ikka kiiresti elu eest sõtkuda. Natuke paremaks läheb, kui kütuse tase maksimaalselt kõrgeks reguleerida, aga minek ikka jõuetu. Soojalt aeglaselt gaasi vajutades poob vahepeal kinni ka. Uus jagaja, süütepool, küünlad ja küünlajuhtmed paigaldatud. Düüsid, nõelklapp vahetatud, pumba membraan vahetatud (3-kordne Volga membraanist lõigatud). Samuti vahetatud karbussil mõlemad membraanid. Kas võib olla, et kusagilt lekib õhku? Samas tean, et paak on seest üsna sodine, kas paagis oleva filtri ummistumine võib auto jõuetuks teha?
Re: mossel jõud kadunud, aidake!
Postitatud: 12 Juun 2016 18:36
Postitas Edel
Vaata, kas karburaatoril nõelklapp peab, võimalik, et see ei pruugi pidada (sel juhul peaks soojalt käivitamine raskendatud olema), need praegu poes müüdavad ei taha alati pidada. Teine valik võib olla, et tõmbab kusagilt (karba ja kolle vahelt) õhku vahele. Või mõlemad vead. Tundub toitesüsteemi viga olema.
Mida keegi veel välja pakub?
Re: mossel jõud kadunud, aidake!
Postitatud: 12 Juun 2016 20:12
Postitas Mossevana
Soojalt käivitub hästi, nõelklapp peaks seega pidama? Kuna mootor on kunagi külma saanud, (tosool satub õli sisse), siis äkki sisselaskekollektori ja ploki vahel pragu? Kuidas üldse õhuleket kindlaks teha?
Re: mossel jõud kadunud, aidake!
Postitatud: 12 Juun 2016 22:12
Postitas Seenior
Mõõda esmalt silindrite surved ära,siis saab uusi järeldusi teha.
Re: mossel jõud kadunud, aidake!
Postitatud: 12 Juun 2016 23:35
Postitas Mossevana
Surve kohapealt mõtlen, et kui kolvirõngad nii kulunud, et autol jõudu pole, kas ei peaks tagant siis sinist tossu ajama?
Re: mossel jõud kadunud, aidake!
Postitatud: 13 Juun 2016 11:41
Postitas moskiito
Mossevana kirjutas:Surve kohapealt mõtlen, et kui kolvirõngad nii kulunud, et autol jõudu pole, kas ei peaks tagant siis sinist tossu ajama?
mitte alati, kui surverõngad kulunud ja õlirõngas on korras, siis ei tule kuskilt sinist suitsu, pigem tekkib karterisse tavapärasest suurem rõhk.
Sinu kirjeldatud viga peaks põhjustama liigne õhk mida mootor kuskilt juurde ahmib või siis süütemäng jukerdab, kuid vahel on minule endale jäänud see samuti mõistatuseks.
Alustuseks mõõda surve silindrites ära ning kui seal enam vähem ühtlane kõigil, nii pluss-miinus 0,2-0,3 pügalat ja ülevalpool 7,5BAR (selle rõhuga mootor peaks veel töötama piisavalt korralikult aga viitab remondi vajadusele), siis need on ok ning järgmisena vaata süütemäng üle, vaheta näiteks korras jagaja ja süütepooli vastu.
Re: mossel jõud kadunud, aidake!
Postitatud: 13 Juun 2016 13:44
Postitas Mossevana
Ma lähen üritan siis kusagil survet mõõta, endal vastavat aparaati pole. Ehk selgub midagi!
Re: mossel jõud kadunud, aidake!
Postitatud: 15 Juun 2016 10:17
Postitas Mossevana
Nii, surved olid head: 7,7 kolmel silindril ja 7,6 ühel, seega pean põhjalikumalt ilmselt karbussi süvenema. Vahetasin ära õhufiltri ja karpa vahelise tihendi, avastasin sealt lekke, kui lasin õhufiltri alla spreid (engine cleaner). Mootori pöörded kohe langesid spreid lastes, seega õhupragu olemas. Eelmine omanik oli pannud sinna sisekummist lõigatud õhukese tihendi, mis ajaga ära väsinud. Uus orig tihend oli hoopes paksem ja tõhusam, autol minek paranes märgatavalt aga toores peab endiselt kolmandiku jagu peal olema, et jõudu jätkuks. Milles veel asi võib olla? Plaanin vahetada karpal kõik neli tihendit ära, eks siis näis. Mida veel võiks proovida-uurida-teha, kui karpa nagunii lahti võetud? Kas klappide reguleerimine mõjutab ka auto veojõudu näiteks?
Re: mossel jõud kadunud, aidake!
Postitatud: 15 Juun 2016 10:42
Postitas Urukoer
vaata ,et karpa ühenduspinnad sirged oleksid. muidu pole tihendi vahetamisest kasu,võtab ikka õhku lisaks
Re: mossel jõud kadunud, aidake!
Postitatud: 15 Juun 2016 22:10
Postitas Edel
Õhufiltri ja karba vaheline tihedus mootori töö kvaliteedis suurt rolli ei mängi, aga sealt edasi silindrite suunas küll. Võid proovida ka ilma õhufiltrita sõita, ehk käib "grammi võrra" paremini, õhuvõtus takistust enam ju pole, aga tagumikuga vaevalt erinevust tunned, rohkem paeluvad meeli kapoti alt kiirendamisel kostuv tavapäraselt jämedam hääl
Tähtsamad kohad, mis "pidada" võiksid, on ikka karburaatori pooled ja kollektori ühendus.