IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko
Postitatud: 17 Apr 2017 16:56
Tervist foorumlased,
Lõpuks otsustasin ka enda masina kohta siia teistele lugemiseks teema teha. Antud isend sai toodud juba 2016 oktoobri lõpus ning sellest ajast peale olen pidevalt temaga tegelenud. Võrust Tartusse tuli ta omal jalal, kuigi oli kaua aega seisnud ja mootor ei käinud ka eriti hästi. Karburaatoriks oli tal K126H, mida ma kuidagimoodi tööle ei saanud. Esimese asjana sai ostetud remontkomplekt, kuid ka see ei toonud oodatud tulemust.. Siis jätsin mootori kõrvale, vahetatud sai pidurivedelik, sest vana meenutas paksuselt kohvipaksu, samuti sai peasilinder põhjalikult puhastatud ning ka uued mansetid. Mootori tööle panemisest eriti asja ei saanud, järsku tekkis ka kolin ning otsustasin mootori ära vahetada. Mootori vahetamisel väga mõistlik on ühekorraga ka survelaager ja siduriketas vahetada, nii tegingi. Lisaks sai siduri hüdroosa uue vedeliku, täieliku puhastuse ja uued mansetid. Veebruari alguses käisin sõbra karpat(samuti K126H) kasutades ülevaatusel, kus ainsaks etteheiteks oli heitgaasid, kuid need suutsin kruvikeeraja abiga piiridesse sättida. Tollest hetkest peale on Tartus üks igapäevaselt liikuv Moskvich juures Ülevaatus läbitud, tekkisid probleemid bensiinipumbaga, mis järjepidevalt kütust karterisse lasi, ka peale mansettide vahetust... Probleem sai lahendatud uue pumba ostmisega, mis siiamaani on pidanud. Siiski soojadel päevadel on kaks korda juhtunud, et peale kuuma mootori seiskamist enam bensupumpa järgi ei ole võtnud. Eks sellega tegelen uuesti siis, kui soojemaks läheb. Karburaator on vahetatud Daaž 2140 vastu, mis on väga hästi töötanud siiamaani. Järgmise probleemina sai ette võetud krigisevad pidurid, mis muutusid väljakannatamatuks. Raviks vahetasin välja kõik piduriklotsid, avastasin ka, et üks tagumine klots oli kolvipesast välja saanud ning vana klots oli äärest kuni metallini ära kulunud. Peale klotside vahetust polegi väga midagi peale sõitmise teinud, pole nagu aega ka olnud väga palju. Käin autoga iga päev kooli ühest linna otsast teise, üle 7km, kooliks on Tartu Kutsehariduskeskus, kus ma õpin autotehnikuks. Hiljuti sai mootoritundides ette võetud vana mootor ning praeguseks on mootor täiesti pulkadeks. Jahutussärgi põhjast leidsin umbes 4cm liiva, hülsid olid väljast poolt tugevalt oksüdeerunud, kepsusaaled nägid välja halvad, lisaks oli kepsupoltidest 4-5 keere maha keeratud, kuid see ei olnud kõige esimene asi, mis silma hakkas. Kõige esimesena märkasin, et üks nookuri alustest kausikestest oli puudu, kas see võib põhjustada kolinat? Aga olgu, tänaseks jutust aitab, aeg piltideks
Esimene pilt minu mossest, otse koju jõudes klõpsatud
Pooleli olev mootorivahetus
Legendaarne hetk, kui garaaž sai lõpuks piisavalt kolast tühjaks, et sinna masin ära mahuks
Piduriklotside vahetus, lisainfoks niipalju, et autotehnikuna saame me aeg-ajalt kasutada Kutsekeskuse garaaži, mis mõjub mossele hästi
Kiire klõps ilusa ilma puhul
Mootori osandamine
Saatuse tahtel (arvatavasti ) sattus minuga samasse klassi ka teine mossehaiguse käes vaevleja, kellega koos peale kooli mootoreid soojendada
Lõpuks otsustasin ka enda masina kohta siia teistele lugemiseks teema teha. Antud isend sai toodud juba 2016 oktoobri lõpus ning sellest ajast peale olen pidevalt temaga tegelenud. Võrust Tartusse tuli ta omal jalal, kuigi oli kaua aega seisnud ja mootor ei käinud ka eriti hästi. Karburaatoriks oli tal K126H, mida ma kuidagimoodi tööle ei saanud. Esimese asjana sai ostetud remontkomplekt, kuid ka see ei toonud oodatud tulemust.. Siis jätsin mootori kõrvale, vahetatud sai pidurivedelik, sest vana meenutas paksuselt kohvipaksu, samuti sai peasilinder põhjalikult puhastatud ning ka uued mansetid. Mootori tööle panemisest eriti asja ei saanud, järsku tekkis ka kolin ning otsustasin mootori ära vahetada. Mootori vahetamisel väga mõistlik on ühekorraga ka survelaager ja siduriketas vahetada, nii tegingi. Lisaks sai siduri hüdroosa uue vedeliku, täieliku puhastuse ja uued mansetid. Veebruari alguses käisin sõbra karpat(samuti K126H) kasutades ülevaatusel, kus ainsaks etteheiteks oli heitgaasid, kuid need suutsin kruvikeeraja abiga piiridesse sättida. Tollest hetkest peale on Tartus üks igapäevaselt liikuv Moskvich juures Ülevaatus läbitud, tekkisid probleemid bensiinipumbaga, mis järjepidevalt kütust karterisse lasi, ka peale mansettide vahetust... Probleem sai lahendatud uue pumba ostmisega, mis siiamaani on pidanud. Siiski soojadel päevadel on kaks korda juhtunud, et peale kuuma mootori seiskamist enam bensupumpa järgi ei ole võtnud. Eks sellega tegelen uuesti siis, kui soojemaks läheb. Karburaator on vahetatud Daaž 2140 vastu, mis on väga hästi töötanud siiamaani. Järgmise probleemina sai ette võetud krigisevad pidurid, mis muutusid väljakannatamatuks. Raviks vahetasin välja kõik piduriklotsid, avastasin ka, et üks tagumine klots oli kolvipesast välja saanud ning vana klots oli äärest kuni metallini ära kulunud. Peale klotside vahetust polegi väga midagi peale sõitmise teinud, pole nagu aega ka olnud väga palju. Käin autoga iga päev kooli ühest linna otsast teise, üle 7km, kooliks on Tartu Kutsehariduskeskus, kus ma õpin autotehnikuks. Hiljuti sai mootoritundides ette võetud vana mootor ning praeguseks on mootor täiesti pulkadeks. Jahutussärgi põhjast leidsin umbes 4cm liiva, hülsid olid väljast poolt tugevalt oksüdeerunud, kepsusaaled nägid välja halvad, lisaks oli kepsupoltidest 4-5 keere maha keeratud, kuid see ei olnud kõige esimene asi, mis silma hakkas. Kõige esimesena märkasin, et üks nookuri alustest kausikestest oli puudu, kas see võib põhjustada kolinat? Aga olgu, tänaseks jutust aitab, aeg piltideks
Esimene pilt minu mossest, otse koju jõudes klõpsatud
Pooleli olev mootorivahetus
Legendaarne hetk, kui garaaž sai lõpuks piisavalt kolast tühjaks, et sinna masin ära mahuks
Piduriklotside vahetus, lisainfoks niipalju, et autotehnikuna saame me aeg-ajalt kasutada Kutsekeskuse garaaži, mis mõjub mossele hästi
Kiire klõps ilusa ilma puhul
Mootori osandamine
Saatuse tahtel (arvatavasti ) sattus minuga samasse klassi ka teine mossehaiguse käes vaevleja, kellega koos peale kooli mootoreid soojendada