1. leht 3-st

AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitatud: 30 Okt 2009 22:40
Postitas A.Roosenberg
Tere,
Olen siin klubis uus, kuid mossesid omanud juba mitmeid ja huvi nende vastu on tugev.
Antud isendil olen ma teiseks omanikuks ja esimene omanik oli sõitnud sellega vaid78 tuh. millegiga, kuid olen selle näidiku sõitnud uhkelt juba 79 tuh. millegi peale.
Mootor on üllatavalt hea, kuigi vajab veel palju nokitsemist.
Olen tal vahetanud kogu sisselaske süsteemi ja küünlad.
Oluliselt paremaks ta pole sellega läinud, kuid midagi kusagilt.
Vahepeal kaob üks pütt tagant ära, kuid seda viga ma veel otsin. Arvatavasti on seismisest kolvirõngad kinni jäänud ja see vaja lahti loksutada, mida sab teha edukalt õli ja diisli seguga mootoris ja lasta üks 10 min. töödata, kuid pole sinnamaani aega olnud.
Autole tuleb ka uus värv:alt kollane, kuni uksekumeruse lõpuni ja sealt edasi must .
Must värv on juba ostetud, kuid kollast alles otsin ja see peaks olema tibukollane.
Plaanis autole panna ka sport summuti, mis on samuti juba olemas, seda juba varasemast ajast, mida on planeeritud panna ka varasematele autodele, kuid pole sinnamaani jõudnud, kuid loodan, et selle masina puhul jõuan ka sinna maani.
Mootori tahaks lasta põhjalikult timmida mõnel inimesel, kes on mossedega juba pikemat aega tegelenud ja küsiks mõistliku summat, kuid seda kevadepoole.
Üleüldiselt olen ostu üle väga õnnelik ja autoga väga rahul.

Siiamaani olen autoga rallitanud, kuid plaanis teha korda ja ülevaatusele ning linnas sõita ja rallitamiseks mingi muu masin osta.
Kui hakkama saan, siis panen pildid ka mossest.:D
Pilt

Pilt

Pilt

Siin on mosse mul alles paar päeva vana .
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitatud: 31 Okt 2009 00:43
Postitas carrec
Ilusad autod sul! Edu nendega toimetamisel!
Rõõm näha ja tõdeda, et meile tuleb juurde noori ja tubli entusiaste-mossehuvilisi, ehk saame klubilise liikumise kah nüüd rohkem käima.

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitatud: 31 Okt 2009 00:58
Postitas A.Roosenberg
aitäh jah, mossehuvi on juba sellest ajast, mil oma elu mäletan ja see huvi ei saagi otsa .
värvimise kohta ka niipalju, et see toimub ka kevadepoole, kui ilmad soojemad.
eile sai vesi välja lastud ja auto talveks kuurialla seisma .
tagantjärgi tuli veel meelde see, et mosse on 98 % originaal.
nii ütles mulle mees, kellelt ostsin. originaal ei ole summuti, mis on asendatud roostevaba summutiga ja värv nüüd siis vb juba 97 % originaal, kuna ise sisselaske süsteemi vahetanud.
auto on korra ka üle katuse keeratud eelmise omaniku poja poolt, kuid see tehtud juba veneajal korda .
tegu peaks olema põllumajandus mossega, kuid mingil arusaamatul põhjusel on ees ketaspidurid, mis põllumajandus mossel puudusid, kuid vana omaniku sõnul ei ole neid vahetatud .

Tahtsin veel lisada, et auto passis on 2 sellist kohta, mis jäid mulle erilisena silma .
1) võimsus- 50kW
2) istekohti 4

kas passis on mingi viga tekkinud või erinevus tuleb sellest, et tegu põllumajandus mossega ?
pole varem olnud 50kW´ilist 4 kohalist mosset :D

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitatud: 31 Okt 2009 01:14
Postitas partnermosse
50 kw-line 68 hj ongi deforsseeritud mosse 1,4 liitrine mootor(mootoril tähis 412 DE -venekeelne D ja tagurpidi E) ehk põllumajanduslik variant(kunagi ammu sõideti A-76 bensiiniga väga vabalt sellise mootoriga) :) ja 55 kw -line 75 hj on 1,5 liitrine mootor(mootoril tähis 412 E -venekeelne tagurpidi E) ja on olemas ka mosse mootor 58 kw-line -täpsemalt 58,8 kw ja 80 hj 1,6 liitrine (mootoril tähis 412 ME) :)

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitatud: 31 Okt 2009 01:21
Postitas A.Roosenberg
aga kas põllumajandus mossedel olid siis ees ketaspidurid või olid trummelid, nagu mina olen kuulnud ?

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitatud: 31 Okt 2009 01:28
Postitas partnermosse
Suurem enamus olid siiski trummelpiduritega isendid, kuid tean isendeid mis olid ka eritellimusel tehtud ka ketaspiduritega.

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitatud: 31 Okt 2009 01:41
Postitas A.Roosenberg
vaatasin passist järgi, et kirjas on siiski 1.5 mitte 1.4, kuid 50kW .
ilmselt on siis mingi viga või keegi teab äkki, et on selline mootor ka olemas ?
kusagilt olen kuulnud ka , et põllumajandus mossedel oli tugevam vedrustus .
vastab see tõele ?

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitatud: 31 Okt 2009 02:02
Postitas carrec
Vedrustuse osa pealt vastab see tõele, kui õieti mäletan siis peaks tal olema esimesed ja tagumised poolraamid omavahel ühendatud, ehk siis nagu oleks auto täis raamil, tagavedrud on natuke lühemad kui tava autodel, see teeb ta jäigemaks. Ees on jämedam stabilisaatori varras. Enamus põllumajandus mossesi tuli ikkagi nõnda tehasest, et ees olid trummelpidurid, kuid Nõukogude liidus oli kõik võimalik ning kindlasti tuli mingi osa ketaspiduritega!
Mootori koha pealt nii palju, et tal on deforseeritud mootor, et saaks sõita lahjema bensiiniga. Muud vahet ei ole tavamootoriga, kui kolvi vahe. Ehk siis tavamootoril on kolvid pealt punnis, deforseeritud mootori kolvid on aga pealt täiesti sirged.

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitatud: 31 Okt 2009 17:18
Postitas A.Roosenberg
üha rohkem ma selle ostuga rahul olen .
on see põllumajandus mosse kuidagi haruldasem kah või tehti neid samapalju kui tavalisigi ?
küsin sest pole varem kohanud sellist isendit . tahaks ikka võimalikult palju teada saada selle mudeli kohta :)

Re: AZLK 2140 1988 A.Roosenberg

Postitatud: 31 Okt 2009 19:04
Postitas easyrider
Kena sportlik Mosse sul! Pilt
Juhiukse tihend punnitab välja nagu minu autolgi! :D