MZMA/AZLK 408 tootmisarvud- ja mahud
Postitatud: 01 Okt 2017 17:35
Kuna internetis hakkas silma et nii müüdavate ja ka projektiteemade mossedel on tihtipeale kirjas või pildile jäänud ka kerenumbr ja/või šassii ning mootori number tekkis idee need kokku koguda ning sellest lähtuvalt MZMA/AZLK 408 ajalugu endale veidi selgemaks teha.
Kokku sai leitud 90 masina andmed mille põhjal nüüd kokkuvõtte teen. Kokkuvõtte tekstis arvväärtused on leitud/arvutatud kerenumbrid kuni 1970. aastani ning edasi šassii numbrid.
408 seeriatootmine algas 1964. aasta 1. augustil (masin nr. 1) ning esimese tootmisaastaga jõuti toota vähemalt 1069 masinat.
1965. aasta esimene kindel masin mis leidsin on 2867 ning suurim 34771.
1966. aasta leitud vähima kerenumbriga masin oli 54683 ja suurim 129075.
1966. aastasse jääb ka üks kindel teadaolev kuupäev: 20. augstil valmis 100 000-s 408, mis oli siis ka loogiliselt vastava kerenumbriga.
1966. aastal toimus ka muutus tehase andmesildil. Vähemalt kuni masinani nr. 83872 olid andmesildil kõik kolm numbrit (kere, mootor, šassii), aga vähemalt alates 96194 on andmesilt väiksem ning omab ainult kahte numbrit (mootor, šassii)
1967. aasta leitud vähima numbriga masin oli 133195 ning suurim 201446.
1967. aastasse jääb ka üks kindel kuupäev: 17. oktoober unifitseeriti 408 ja 412 kered sobivaks mõlemale tehnikale ning seda alates autost kerenumbriga 199706.
Minu enda auto kerenumber (176698) jääb nende kahe teadaoleva kuupäeva ja kerenumbri vehele ning kui idealiseerida tootmisvõimsus konstantseks siis võin järeldada, et minu masin toodeti tõenäoliselt juulis 1967.
1968. aasta vähim leitav kerenumber oli 217545 ning aasta lõpuks võis number olla u. 300 000 juures. Kuna alates 1968. läks enamus Moskva toodangut ekspordiks on andmeid nende kohta leida üsna vähe.
1969. aastast on pärit kindlasti masin kerenumbriga 358046 ning suurim leitud number vanatüübi kerele on 362432 ning kandis tootmisaastat 1970, kuigi ametlikult peaks olema 1969 detsember kere uuendus aga ju siis tõenäoliselt komplekteeriti veel tehases ka mõned seisma jäänud vanatüübi kered. Antud masina mootori number oli juba 484141, mis näitab et mootoreid oli toodetud juba vähemalt 33,6% rohkem kui keresid. Samas šassi number oli 335208 ning seega kerenumbrist 8% väiksem.
1970. aastal uue kerega alustati šassii ja kerenumbriga 0-st ning vähim teadaolev šassiinumber on 15954 (Link) kui samas mootori number on juba 506678. Selle masina jaoks tuletatud kerenumber oleks 28972 ning seega väga tõenäoliselt jooksid kerenumbrid alates 1970. aastast 412 ja 408 keredel summaarselt ning tootmisarve eristada saakski vast šassiinumbrite järgi.
1970. aastast on veel šassiinumber 42932 ning juba 1971. aastast 117010.
1972. aastast on kindlalt 173579 ning 1973. aatasse jäävad 192043 ja 241432. Viimase korral on kerenumber juba 438251 (45% suurem šassiinumbrist, 412 kerede tõttu arvatavasti) ning mootorinumber 892630.
1974. aastast pärineb 241432 ning 1975. aasta lõpuks (tootmise lõpp) on šassiinumber juba 325257. Antud masin on juba 2140-ne taguotsaga, aga esiots ja uksed veel 412/408. Kirjas oli et tegu 1976. aasta pilliga kuigi tootmine oleks pidanud lõppema detsembris 1975. Sama masina kerenumber oleks tuletatult 650221 ja teadaolev mootorinumber 1072725.
Et kokkuvõttes siis tehti vähemalt 660 000 MZMA/AZLK 408 mosset ning 408 mootoreid toodeti vähemalt 1072725.
Oleksin väga tänulik kui keegi 408 omanik viitsib mulle oma masina vastavaid numbreid saata et saaksin oma andmebaasi täiendada.
Ning kui keegi soovib teada, et mis aastast võiks kuskil nurgas seisev mingi numbriga 408 mootor olla või kui mõnel masinal kolmest numbrist pole ühte või kahte teada siis võin lähimate teadaolevate masinate põhjal hinnangu anda et mis number olla võis.
Tootmiskuud julgen pakkuda ainult 1966-1967 masinatele, mille kerenumber jääb 100 000 ja 199706 vahele. Need lähevad kokku ka templitega detailidel niipalju kui masinate vanuse määramise teemasid lugesin.
Lõpuks lisan ka saadud graafiku vastavatest numbritest aastate lõikes. Kerenumbri kasv on võetud konstantse väärtusega erinevate teadaolevate numbrite (eelpool toodud kuupäevad või siis tootmisaastad) järgi.
Kokku sai leitud 90 masina andmed mille põhjal nüüd kokkuvõtte teen. Kokkuvõtte tekstis arvväärtused on leitud/arvutatud kerenumbrid kuni 1970. aastani ning edasi šassii numbrid.
408 seeriatootmine algas 1964. aasta 1. augustil (masin nr. 1) ning esimese tootmisaastaga jõuti toota vähemalt 1069 masinat.
1965. aasta esimene kindel masin mis leidsin on 2867 ning suurim 34771.
1966. aasta leitud vähima kerenumbriga masin oli 54683 ja suurim 129075.
1966. aastasse jääb ka üks kindel teadaolev kuupäev: 20. augstil valmis 100 000-s 408, mis oli siis ka loogiliselt vastava kerenumbriga.
1966. aastal toimus ka muutus tehase andmesildil. Vähemalt kuni masinani nr. 83872 olid andmesildil kõik kolm numbrit (kere, mootor, šassii), aga vähemalt alates 96194 on andmesilt väiksem ning omab ainult kahte numbrit (mootor, šassii)
1967. aasta leitud vähima numbriga masin oli 133195 ning suurim 201446.
1967. aastasse jääb ka üks kindel kuupäev: 17. oktoober unifitseeriti 408 ja 412 kered sobivaks mõlemale tehnikale ning seda alates autost kerenumbriga 199706.
Minu enda auto kerenumber (176698) jääb nende kahe teadaoleva kuupäeva ja kerenumbri vehele ning kui idealiseerida tootmisvõimsus konstantseks siis võin järeldada, et minu masin toodeti tõenäoliselt juulis 1967.
1968. aasta vähim leitav kerenumber oli 217545 ning aasta lõpuks võis number olla u. 300 000 juures. Kuna alates 1968. läks enamus Moskva toodangut ekspordiks on andmeid nende kohta leida üsna vähe.
1969. aastast on pärit kindlasti masin kerenumbriga 358046 ning suurim leitud number vanatüübi kerele on 362432 ning kandis tootmisaastat 1970, kuigi ametlikult peaks olema 1969 detsember kere uuendus aga ju siis tõenäoliselt komplekteeriti veel tehases ka mõned seisma jäänud vanatüübi kered. Antud masina mootori number oli juba 484141, mis näitab et mootoreid oli toodetud juba vähemalt 33,6% rohkem kui keresid. Samas šassi number oli 335208 ning seega kerenumbrist 8% väiksem.
1970. aastal uue kerega alustati šassii ja kerenumbriga 0-st ning vähim teadaolev šassiinumber on 15954 (Link) kui samas mootori number on juba 506678. Selle masina jaoks tuletatud kerenumber oleks 28972 ning seega väga tõenäoliselt jooksid kerenumbrid alates 1970. aastast 412 ja 408 keredel summaarselt ning tootmisarve eristada saakski vast šassiinumbrite järgi.
1970. aastast on veel šassiinumber 42932 ning juba 1971. aastast 117010.
1972. aastast on kindlalt 173579 ning 1973. aatasse jäävad 192043 ja 241432. Viimase korral on kerenumber juba 438251 (45% suurem šassiinumbrist, 412 kerede tõttu arvatavasti) ning mootorinumber 892630.
1974. aastast pärineb 241432 ning 1975. aasta lõpuks (tootmise lõpp) on šassiinumber juba 325257. Antud masin on juba 2140-ne taguotsaga, aga esiots ja uksed veel 412/408. Kirjas oli et tegu 1976. aasta pilliga kuigi tootmine oleks pidanud lõppema detsembris 1975. Sama masina kerenumber oleks tuletatult 650221 ja teadaolev mootorinumber 1072725.
Et kokkuvõttes siis tehti vähemalt 660 000 MZMA/AZLK 408 mosset ning 408 mootoreid toodeti vähemalt 1072725.
Oleksin väga tänulik kui keegi 408 omanik viitsib mulle oma masina vastavaid numbreid saata et saaksin oma andmebaasi täiendada.
Ning kui keegi soovib teada, et mis aastast võiks kuskil nurgas seisev mingi numbriga 408 mootor olla või kui mõnel masinal kolmest numbrist pole ühte või kahte teada siis võin lähimate teadaolevate masinate põhjal hinnangu anda et mis number olla võis.
Tootmiskuud julgen pakkuda ainult 1966-1967 masinatele, mille kerenumber jääb 100 000 ja 199706 vahele. Need lähevad kokku ka templitega detailidel niipalju kui masinate vanuse määramise teemasid lugesin.
Lõpuks lisan ka saadud graafiku vastavatest numbritest aastate lõikes. Kerenumbri kasv on võetud konstantse väärtusega erinevate teadaolevate numbrite (eelpool toodud kuupäevad või siis tootmisaastad) järgi.