IZ 412IE, 1986, AndreK
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
IZ 412IE, 1986, AndreK
Tere
Auto omanikuks sain ühel laupäeva õhtul juhusliku emotsioonipuhangu käigus. Vene masinatega on varemgi kokkupuuteid olnud, kuid mosset pole varem omanud.
Auto ajaloost väga palju ei tea, kuid ARK näitab, et on registreeritud Eestis uuena. Kuna numbrimärk on ehk veidi ebatavaline, siis äkki see viitab midagi auto esimese omaniku kohta? Mingi tollase asutuse lühend(929 IAC)?
Üldiselt oli masin suhteliselt viisakas seisus, jama oli ainult see, et keegi oli mingil ajal ilusa originaalvärvi pintsliga üle värvinud ning "uus" värv oli võrreldes originaaliga teist tooni. See aga pole probleem, auto saab nagunii tervenisti üle värvitud. Üks läbiva roostega koht oli ka tagumise rattakoopa juures ning näha oli ka, et küljekarbid tuleb vahetada. Põhi on masinal tugev, vajab vaid uut roostetõrjet.
Tehnilise poole pealt tuli koheselt vahetada summutid ning esimesed amordid. Kui millalgi keretööd valmis saavad, siis vahetan kindlasti kõik õlid-filtrid ning vahetamist tahaks lähiajal ka bensiinipump.
Plaan on masinat hoida võimalikult originaalsena, kuidas see välja tuleb, ei tea. Tagumised klaasid saavad tooni, kuid muud "tuuningut" plaanis pole. Masin peab uue värvi alla saama kindlasti enne 10. veebruari kuna Uunikute 17. talverallile olen juba ära registreeritud
Aga nüüd pildid:
Ostes oli masin selline
Jätkub...
Auto omanikuks sain ühel laupäeva õhtul juhusliku emotsioonipuhangu käigus. Vene masinatega on varemgi kokkupuuteid olnud, kuid mosset pole varem omanud.
Auto ajaloost väga palju ei tea, kuid ARK näitab, et on registreeritud Eestis uuena. Kuna numbrimärk on ehk veidi ebatavaline, siis äkki see viitab midagi auto esimese omaniku kohta? Mingi tollase asutuse lühend(929 IAC)?
Üldiselt oli masin suhteliselt viisakas seisus, jama oli ainult see, et keegi oli mingil ajal ilusa originaalvärvi pintsliga üle värvinud ning "uus" värv oli võrreldes originaaliga teist tooni. See aga pole probleem, auto saab nagunii tervenisti üle värvitud. Üks läbiva roostega koht oli ka tagumise rattakoopa juures ning näha oli ka, et küljekarbid tuleb vahetada. Põhi on masinal tugev, vajab vaid uut roostetõrjet.
Tehnilise poole pealt tuli koheselt vahetada summutid ning esimesed amordid. Kui millalgi keretööd valmis saavad, siis vahetan kindlasti kõik õlid-filtrid ning vahetamist tahaks lähiajal ka bensiinipump.
Plaan on masinat hoida võimalikult originaalsena, kuidas see välja tuleb, ei tea. Tagumised klaasid saavad tooni, kuid muud "tuuningut" plaanis pole. Masin peab uue värvi alla saama kindlasti enne 10. veebruari kuna Uunikute 17. talverallile olen juba ära registreeritud
Aga nüüd pildid:
Ostes oli masin selline
Jätkub...
Viimati muutis AndreK, 22 Jaan 2018 00:04, muudetud 2 korda kokku.
Re: IZ 412IE, 1986, AndreK
Uuel aastal sai hakatud autot lahti võtma ning otsima vahetaist vajavaid asju
Karpide vahetus:
Hetkel käib pahteldus
Kodus telekat vaadates sai tuled puhtaks pestud ning kokku pandud
Tagumised kolmnurksuunad on eri tooni, ehk õnnestub leida emmale-kummale paariline, et oleksid ikka samasugused
Huvitav oli see, et kerenumbri ümbrus roostetas...arvatavasti kunagi kerevahetus tehtud
Samuti on mu "õnnest" veel puudu mõningad asjad, mille kohta ka teema tegin:
viewtopic.php?f=24&t=6229
Karpide vahetus:
Hetkel käib pahteldus
Kodus telekat vaadates sai tuled puhtaks pestud ning kokku pandud
Tagumised kolmnurksuunad on eri tooni, ehk õnnestub leida emmale-kummale paariline, et oleksid ikka samasugused
Huvitav oli see, et kerenumbri ümbrus roostetas...arvatavasti kunagi kerevahetus tehtud
Samuti on mu "õnnest" veel puudu mõningad asjad, mille kohta ka teema tegin:
viewtopic.php?f=24&t=6229
Viimati muutis AndreK, 22 Jaan 2018 00:01, muudetud 1 kord kokku.
Re: IZ 412IE, 1986, AndreK
Ei ole ühtegi pilti näha. Lae kuhugi ikka ilusti üles ja siis lingi siia.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: IZ 412IE, 1986, AndreK
Kas nüüd on näha?stern100 kirjutas:Ei ole ühtegi pilti näha. Lae kuhugi ikka ilusti üles ja siis lingi siia.
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: IZ 412IE, 1986, AndreK
Auto number ei ole eriline. Ida-Virumaal jagati selliseid numbreid omal ajal tähistusega IAA, IAB, IAC ... jne
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: IZ 412IE, 1986, AndreK
Tartumail põle säärast näinudpartnermosse kirjutas:Auto number ei ole eriline. Ida-Virumaal jagati selliseid numbreid omal ajal tähistusega IAA, IAB, IAC ... jne
Re: IZ 412IE, 1986, AndreK
Kui juba keretööd käsil, siis kerenumbri pleki soovitaks kindlasti üle käia. Sellist kerenumbri vahetusele viitavat plekiserva ei tohiks kindlasti näha olla.
Võib tulevikus hulga probleeme ära hoida.
Edu masinaga!
Võib tulevikus hulga probleeme ära hoida.
Edu masinaga!
Re: IZ 412IE, 1986, AndreK
Täpselt nii tegingi, enam pole midagi aru saada.marek kirjutas:Kui juba keretööd käsil, siis kerenumbri pleki soovitaks kindlasti üle käia. Sellist kerenumbri vahetusele viitavat plekiserva ei tohiks kindlasti näha olla.
Võib tulevikus hulga probleeme ära hoida.
Edu masinaga!
Re: IZ 412IE, 1986, AndreK
Neljapäeval sai masin värvi alla
Mootoril ja salongis on tolm, pildil tundub, et oleks värvitud ilma kinni katmata
Ning seejärel sai hakata kokku panema
Lõpuks nägi auto ka üle kuu aja päevavalgust, mis oli üsna lörtsine
Teha on muidugi veel palju. Esiteks peaks põhja puhastama ning tegema korraliku roostetõrje, siis saaks logarid tagasi panna.
Edasi tuleks üle vaadata pidurid, kuna üks tagumistest silindritest lekib. See tuleb kindlasti enne talverallit ära teha, samuti ka õlide vahetus.
Probleem on see, et pole siiani leidnud kusagilt korralikku pagasniku lukku ja klaasipesu paaki(ilma pumbata, vaakumiga süsteemile). Lukuga on see teema, et vanal lukul (pildil paremal) on mõra sees ning ei liiguta lukustushooba. Ostsin Ülo juveelipoest uue luku (pildil vasakul), kuid sellel murdus esimesel katsetusel bensiipaagi luuki hoidev naga.
Niiet kui kellegil on originaal lukku pakkuda, siis palun endast teada anda. Ideaalne oleks koos ukselukuga, et saaks avada ühe võtmega.
Mootoril ja salongis on tolm, pildil tundub, et oleks värvitud ilma kinni katmata
Ning seejärel sai hakata kokku panema
Lõpuks nägi auto ka üle kuu aja päevavalgust, mis oli üsna lörtsine
Teha on muidugi veel palju. Esiteks peaks põhja puhastama ning tegema korraliku roostetõrje, siis saaks logarid tagasi panna.
Edasi tuleks üle vaadata pidurid, kuna üks tagumistest silindritest lekib. See tuleb kindlasti enne talverallit ära teha, samuti ka õlide vahetus.
Probleem on see, et pole siiani leidnud kusagilt korralikku pagasniku lukku ja klaasipesu paaki(ilma pumbata, vaakumiga süsteemile). Lukuga on see teema, et vanal lukul (pildil paremal) on mõra sees ning ei liiguta lukustushooba. Ostsin Ülo juveelipoest uue luku (pildil vasakul), kuid sellel murdus esimesel katsetusel bensiipaagi luuki hoidev naga.
Niiet kui kellegil on originaal lukku pakkuda, siis palun endast teada anda. Ideaalne oleks koos ukselukuga, et saaks avada ühe võtmega.
Re: IZ 412IE, 1986, AndreK
Vahepealsetest arengutest niipalju, et põhi sai võimalikult puhtaks roogitud ning lasin Krown-i korrosioonikaitse teha.
Siis sai tagasi pandud logarid ning tegin õlivahetuse.
Peab veel vaatama pidureid ning järgmisel laupäeval on masin talveralli stardis
Siis sai tagasi pandud logarid ning tegin õlivahetuse.
Peab veel vaatama pidureid ning järgmisel laupäeval on masin talveralli stardis