AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0
Postitatud: 13 Nov 2019 11:13
Kuna eilsega läks ehitamiseks, teen ka vastavasisulise teema.
Juba mõnda aega oli mul idee, et mul peaks olema selline keskmisest kärtsum 2140, millega saaks autoorienteerumist, uunikute talverallit ja jäärada sõita. Sel suvel õnnestus vastav toorik oktsjonilt osta. Tegemist siis endise Mosseliiga võistlusautoga. Autot müüdi kokkujooksnud mootoriga, mis oli osandatud. Nimelt olid lähemalt tuttavaks saanud kolvid ja klapid. Küll aga on sellest varuosahunnikust palju kasu, kuna seal on kontaktivaba süütesüsteem ja "38" koodiga nukkvõll.
Foto: ksf Edel
Eesmärgiks on ehitada enam-vähem ajastutruu väljanägemisega ja mootorsõidukite tehnonõudeid silmas pidav tänavalegaalne omaaegse ralliauto vaimus replica. Osaliselt toetun selles Sigurindi rallipiiblile, FIA homologatsioonidokumentidele jm kättesaadavale informatsioonile. Oluline on ka auto väljalaskeaasta. Nimelt kuna tegemist on enne 1983 aastat toodetud autoga, siis ei pea klaasid olema e-sertifitseeritud ja võivad olla ka plastikust. Ukseklaasid ilmselt prooviks tulevikus näiteks teha plastikust. Värvima teda esiotsa ei hakka, olemasolev kolmevärviline kombinatsioon on piisavalt efektne.
Nüüd tuleb tulla aga põhjuse juurde, miks just nüüd ehitama hakkasin. Peamine asjaolu on see, et üleeile kuulutati välja Seiklusministeeriumi Talvekarika esimene osavõistlus. Eelnevalt sõitsime sõpradega orienteerumist Ford Probe GT ja Mazda MX-6ga, kuid nüüd enam meie masinapargis Youngtimer klassile(vla 1996 või varasem) vastavat sõitvat masinat pole. Mosse on ainus, mida kahe nädala jooksul sõidukorda on võimalik sättida.
Ehk siis kahe nädala eesmärk on teha veerevast kerest ülevaatusega auto.
Eile veeretasimegi auto kanalile ja tegime esimese ülevaatuse. Pidurid üllatavalt korralikud, ketastel vaid pindmine rooste ja pidurid peale ei jää. Vaja on vahetada pidurivoolikud ja taha minev piduritoru. Põhi on üllatavalt korralik, ainus läbiv auk oli ca 3x6mm küljekarbi juures. Käisin põhja ja esimesed poolraamid traatkettaga üle. Haljastele kohtadele sai peale roostesurm. Lähipäevadel lisandub sinna värv ja mastiksikiht. Samuti tellin täna ära vajalikud varu- ja kuluosad. Nädalavahetusel saab auto omale Sterni abiga kasutatud mootori, käigukasti ja kardaani. Kõigi eelduste kohasel peaks tuli torusse saama hiljemalt esmaspäeval.
Juba mõnda aega oli mul idee, et mul peaks olema selline keskmisest kärtsum 2140, millega saaks autoorienteerumist, uunikute talverallit ja jäärada sõita. Sel suvel õnnestus vastav toorik oktsjonilt osta. Tegemist siis endise Mosseliiga võistlusautoga. Autot müüdi kokkujooksnud mootoriga, mis oli osandatud. Nimelt olid lähemalt tuttavaks saanud kolvid ja klapid. Küll aga on sellest varuosahunnikust palju kasu, kuna seal on kontaktivaba süütesüsteem ja "38" koodiga nukkvõll.
Foto: ksf Edel
Eesmärgiks on ehitada enam-vähem ajastutruu väljanägemisega ja mootorsõidukite tehnonõudeid silmas pidav tänavalegaalne omaaegse ralliauto vaimus replica. Osaliselt toetun selles Sigurindi rallipiiblile, FIA homologatsioonidokumentidele jm kättesaadavale informatsioonile. Oluline on ka auto väljalaskeaasta. Nimelt kuna tegemist on enne 1983 aastat toodetud autoga, siis ei pea klaasid olema e-sertifitseeritud ja võivad olla ka plastikust. Ukseklaasid ilmselt prooviks tulevikus näiteks teha plastikust. Värvima teda esiotsa ei hakka, olemasolev kolmevärviline kombinatsioon on piisavalt efektne.
Nüüd tuleb tulla aga põhjuse juurde, miks just nüüd ehitama hakkasin. Peamine asjaolu on see, et üleeile kuulutati välja Seiklusministeeriumi Talvekarika esimene osavõistlus. Eelnevalt sõitsime sõpradega orienteerumist Ford Probe GT ja Mazda MX-6ga, kuid nüüd enam meie masinapargis Youngtimer klassile(vla 1996 või varasem) vastavat sõitvat masinat pole. Mosse on ainus, mida kahe nädala jooksul sõidukorda on võimalik sättida.
Ehk siis kahe nädala eesmärk on teha veerevast kerest ülevaatusega auto.
Eile veeretasimegi auto kanalile ja tegime esimese ülevaatuse. Pidurid üllatavalt korralikud, ketastel vaid pindmine rooste ja pidurid peale ei jää. Vaja on vahetada pidurivoolikud ja taha minev piduritoru. Põhi on üllatavalt korralik, ainus läbiv auk oli ca 3x6mm küljekarbi juures. Käisin põhja ja esimesed poolraamid traatkettaga üle. Haljastele kohtadele sai peale roostesurm. Lähipäevadel lisandub sinna värv ja mastiksikiht. Samuti tellin täna ära vajalikud varu- ja kuluosad. Nädalavahetusel saab auto omale Sterni abiga kasutatud mootori, käigukasti ja kardaani. Kõigi eelduste kohasel peaks tuli torusse saama hiljemalt esmaspäeval.