1. leht 2-st

IŽ 2715 1980 Tanello2

Postitatud: 06 Juul 2017 08:40
Postitas tanello2
Sel aastal oli suur plaan oma kaua seisnud kullale ikkagi 2017 suvetuuriks valmis seada, selletarbeks sai lausa eraldatud erakorraline eelarve maksumusega 1500 eu.
Paraku otsustas karma või krt teab mis või kes, et ei ole see plaan ettenähtud täitmisele. Tööelu ja nädala sees linnas elamine on jätnud sügava jälje. Kuud läksid nagu tuulispask, varuosasid ning lisatehnikat sai juurde ostetud, kuid füüsiliselt peale käigukasti värvimise ei saanud miskit tehtud.
Pilt
Pilt
Mida lähemale suvele, seda vähem jäi ka nädalavahetuses ruumi maale minekuks, elu muutus liiga aktiivseks.
Juulikuus pidin lõpuks leppima tõsiasjaga, et ei seda mosset selleks aastaks valmis saa. Viimase naela kirstule lõi keevitaja kes teatas, et ei saa oma niigi graafikust maas olevatele 15nele autole ühte veel juurde võtta :(

Kui nüüd lõpuks kohale jõudis minu läbikukkumine, ei jäänudki mul muud üle kui suunata Juulikuu aur 3. mosse hankesse, sest millegiga ma tahan mosse tuurile jõuda.
Selge oli kohe, et järjekordset sedaani ma ei taha ligi võtta, universaalid on kallid või pole saadaval ning lõpuks sai täide minu kaua oodatud lapsepõlve unistus- omada Pirukat.
Niisiis sai 412 remondifondist eraldatud vajalik summa ja tõingi endale IŽ 2715 piruka :rokib

Pilt
kuna vedada tuli seda hoole ja armastusega Kadrinast täpselt 100 km koju 50 km tunnis siis jõudis õues vahepeal pimedaks minna :)
Pilt

Kuna sügavremondiks enam aega pole (suvetuurini aega 39 päeva-sellest 15 nokitsemise päeva) , tuleb teha Pirukale nö elementaarremont >

▪ Osta isiklik keevitus ja lappida ära jalgealune põrand mis on ainuke koht, kus probleem sellel masinal on, ülejäänud põhi on kõva. (eelarve 700 eu )
▪ Sadulsepp teeb istmed uued ning peataguse papi katab sama ilusa nahaga. Õnneks on see teenus mulle tasuta.
▪ Teha korda käigukangi hoovastik mis käib megaraskelt. (azlk 412 pealt võtan)
▪ paigaldada turvavööde vastused :lol (azlk 412 caruosade masinalt võtan)
▪ Teha väljast värviparanduste töö, et ÜV-lt läbi saaks. (eelarve 50eu )
▪ vahetada ära kõik ölid. (eelarve 80eu )
▪ äratada pidurid ellu. (eelarve 25 eu)
▪ vahetada välja tulede kopsikud (kasutan vanu 412IE omasid)
▪ osta 4 uut rehvi ning saata veljed värvimisse. (eelarve 100 eu )
▪ registeerida end suvesõidule :auto (eearve koos toiduga 50 eu )
kohesed kulud kokku : 500 eu

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
ma oleks istmed originaaldi jätnud, kuid kahjuks polnud võimalik seda katet enam kokku tagasi õmmelda.
Pilt
kastis olid ss need asjad kaasas, pildil olev Addinoli õli olevat selles mootoris
Pilt
krt värvikaart oli kleebitud tehases kohe juhi istme taha ülemise äärega kohakuti, kus ta ss minema hõõruti aastakümneid tagasi
Pilt
Pilt
Pilt

Re: IZ 412IE 1978 [ pirukas IŽ 2715 1980 ] Tanello2

Postitatud: 06 Juul 2017 21:36
Postitas kassu
Tere, kena vaadata kohe, kui pirukaid ikka välja tuleb. Loodan, et saad pirukale ülevaatuse tehtud ja saad minna oma 412 kallale ka. Soovin sulle jõudu, jaksu ja paksu rahakotti.

Re: IZ 412IE 1978 [ pirukas IŽ 2715 1980 ] Tanello2

Postitatud: 07 Juul 2017 00:32
Postitas Edel
Kuudiga Moskvitš. Neid on väheks jäänud. Ise keerutan mõtet otsida omale ka kongiga IZ-2715 kuni neid veel leiab. Kui siin talvel auto registreerimise maksustamise teema käima läks, keerutasin küll mõtet ühe sellise hankimisele enne, kui see tobe seadus vastu võetakse. Õnneks vähemalt esialgu lükati see seadusepügal kõrvale. Sain pikendust...

Sul tuleb talle ilmselt täielik ülevärv teha. Algul mõtled küll paranduste peale, aga lõppeks on värvierinevused sellised, et tuleb tahtmine ülejäänu ka värske värvi alla panna. Näha, et tööd jagub mujalegi, siis tuleb kiirustada, et kokkutulekule jõuda.

Re: IZ 412IE 1978 [ pirukas IŽ 2715 1980 ] Tanello2

Postitatud: 07 Juul 2017 08:03
Postitas hard0
Kahju jah, et kuudiga pirukaid ei taheta väga pidada.

Re: IZ 412IE 1978 [ pirukas IŽ 2715 1980 ] Tanello2

Postitatud: 07 Juul 2017 13:40
Postitas tanello2
kassu kirjutas:Tere, kena vaadata kohe, kui pirukaid ikka välja tuleb. Loodan, et saad pirukale ülevaatuse tehtud ja saad minna oma 412 kallale ka. Soovin sulle jõudu, jaksu ja paksu rahakotti.
Aitäh :beer , rahakott ongi paks aga selle sisu kulub ka Audi ja muude raha neelavate hobide üleval hoidmiseks.
Vaatamata asjaolule, olen ma endale fikseerinud Mosse aasta eelarve 2000 eu, ning siiamaani pole sellest puudus tulnud. Pirukale tuleb ÜV kohe kindlasti, küsimus on formaalsuses ja summas :evil

Loodan mingiaeg oma tööelu selliselt ümber korraldada, et saaks iga päev maale minna ja auto kallal veidikene nokkida, sest 2018 saab 412el 40 aastat täis, ning oleks äärmiselt suur austus auto vastu kui ta saaks oma juublil taas riigiteid nautida.
Edel kirjutas:Kuudiga Moskvitš. Neid on väheks jäänud. Ise keerutan mõtet otsida omale ka kongiga IZ-2715 kuni neid veel leiab. Kui siin talvel auto registreerimise maksustamise teema käima läks, keerutasin küll mõtet ühe sellise hankimisele enne, kui see tobe seadus vastu võetakse. Õnneks vähemalt esialgu lükati see seadusepügal kõrvale. Sain pikendust...

Sul tuleb talle ilmselt täielik ülevärv teha. Algul mõtled küll paranduste peale, aga lõppeks on värvierinevused sellised, et tuleb tahtmine ülejäänu ka värske värvi alla panna. Näha, et tööd jagub mujalegi, siis tuleb kiirustada, et kokkutulekule jõuda.
Ütleme nii, et alguses oligi plaan ta suvetuuriks ka ajutiselt SRÜ stiilis kiiresti üle värvida , aga hetkel on hea kui mul mahub graafiku sissegi see salongi põranda ära parandamine, õlide vahetus ja värviparandused. Värvivahe kui selline tuleb minimaalne, sest tegu on matt värvi autoga, Tallinnas lasen spetsiaalselt tooni uut segada valmis ja selleks aastaks käib kah, peaasi, et ÜV-l virisema ei hakata suurte roosteplekkide pärast, muidu ma ei teeks neid värviparandusi kah sest mulle isegi meeldib see "tööauto" välimus sellisena :)
hard0 kirjutas:Kahju jah, et kuudiga pirukaid ei taheta väga pidada.
Tegu siiski "kuudiga" mis kannab ainult tööauto iseloomu, sellisega väga niisama keegi tiirutama ei viitsi minna sest olgem ausad, pole tal ka suurt silmailu mida rahvale näidata. Mina aga olen 3 eesmärgil ta võtnud: kodusteks töödeks; suvetuuriks ning vajadusel asendusautoks.

Natukene ss Piruka ajaloost ning asjadest:

On registris N1 kaubikuna.
Registeeritud Eestisse uuena 03.01.1980 (registris millegipärast märgitud " kasutatud")
Ilmselt selle piruka saamiseks mingi sahkermahker tehti seal venes :lol
28.02.2003 vahetas omaniku. ( suundus teenima ettevõtet Viru Ehitus AS)
27.09.2005 käis ÜV-s( värvkatte kahjustused lubatust suuremad) :(
Läbisõit 8000 km (teine ring ilmselt) :o
31.01.2006 käis ÜV-s Jõhvis (tuled valesti reguleeritud) (värviti oranzilt mattpunaseks) :(
Läbisõit 10 000 km
22.01.2007 käis ÜV-s Jõhvis (kõik ok)
Läbisõit 12 000 km
28.08.2010 vahetas omaniku. (Erakätesse)
01.07.2017 vahetas omaniku. (Minu kätte)
Läbisõit 17 421 km

Autol on välja vahetatud 3 ust, toonoriks on olnud sinine kuubik ja roheline 412.
Ühelt nende pealt on paigaldatud ka roolisambale tulede ja suunanäitamis kangid(või hoopis terve armatuur), mistõttu saab tulesid sisse/välja lülitada nii armatuurist kui ka roolisambalt( likvideerin selle segaduse peatselt)
Süütelukk on viidud roolilt raadio kohale, kasutusele on võetud Kamaz lukk(ka selle toon tagasi oma õigesse kohta ja vahetan mosse oma vastu välja.
Bensupaagi kork käib ainult võtmega lahti :)
Pilt
Mootor läheb 1mesest pöördest käima :hail
Ukseluku ja konguluku võtmed puudu :angry (vajan uusi)
Kapoti avamise kang on omalooming, samuti ka kapoti lukusti vastus luugil.
Tagurduatuli on puruks, põhitulede reflektorid läbi, käsipiduri kang kõver ja ei toimi
Pilt
Raadio ja kõlar puuduvad :err
Pilt
Keskkonsooli avad on imitatsioon :o (pole varem näinud sellist) Kusjuures tuhatoos korpusega oli kindalaekas :D
Pilt
Bensiinipaagil on tempel 1981
Pilt
Esitiibadel on peeglikinnitusaugud aga peeglid on ustel(kusjuures seal ka olnud mingid teised kasutusel, auke on rohkem)
Esistange kroom on Superb seisus
Esiklaas on kehvade kojameeste poolt rikutud (vajab vahetamist)
Istmete tagused oli tehase poolt paigaldamata, mingi säästuvärk vb.
Pilt
Seljatoe asend fikseeritav liblikaga :rokib

Re: IZ 412IE 1978 [ pirukas IŽ 2715 1980 ] Tanello2

Postitatud: 07 Juul 2017 16:36
Postitas marek
Aastaarvu järgi siis peaks masin ka vanatüübi uste ja ninaga olema ja need võib südamerahuga külge kruvida kui uuema Iž välimus ära tüütab :D .

Minu isal oli ka vene aja lõpus üsna lühikest aega selline pirukas vanema nina ja ustega. Pärast väikest avariid oli samuti plaanis "moderniseerida" uuemaks nagu antud masin hetkel. Küll aga jõuti enne tegema hakkamist avariiline masin maha müüa ning uuematüübi varuosaplekid, mis selle jaoks ostetud sai, vedelesid veel u. 10+ aastat garaažis kuni Mosseliiga teemasse läks ning mosse plekkidele pea päeva pealt nõudlus tekkis. Mäletan et see võis olla umb. 2003, kui mosse plekid hakkasid üsna järsku ca. 100 ja 200 krooni tükk maksma (enne anti neid niisama ära või viidi prügimäele, linnas ka prügikasti kõrvale), tolajal oli see võimas lisa taskuraha mis sülle kukkus. :D

Aga edu ja vaba aega masinaga tegelemiseks!

Re: IZ 412IE 1978 [ pirukas IŽ 2715 1980 ] Tanello2

Postitatud: 07 Juul 2017 18:27
Postitas wax
tanello2 kirjutas: Süütelukk on viidud roolilt raadio kohale
Raadio ja kõlar puuduvad :err
Keskkonsooli avad on imitatsioon :o (pole varem näinud sellist)
see ongi piruka/kastika teema :) mul samamoodi

Re: IZ 412IE 1978 [ pirukas IŽ 2715 1980 ] Tanello2

Postitatud: 07 Juul 2017 21:52
Postitas Edel
tanello2 kirjutas: Natukene ss Piruka ajaloost ning asjadest:

On registris N1 kaubikuna.
Registeeritud Eestisse 03.01.1980 (registris millegipärast märgitud " kasutatud")
Ilmselt selle piruka saamiseks mingi sahkermahker tehti seal venes :lol
Ärge neid esmaseid reg ja Eestis reg asju eriti tõsiselt võtke. Ma oma huvide tõttu üsna sageli paberivaba ARK-is vanade NSVL autode reg numbrite tausta kontrollin ning üsna sageli on seal esmane reg märgitud kas 01.01.1980 (uuemad 02.01 algusega) või lihtsalt 1980 (aasta numbrid siin näitena toodud) aga registreerimine Eestis näiteks 03.05.1980. Need 01.01 (või 02.01) on pandud ilmselt seetõttu, et täpne aeg pole teada, aga ilmselt on see registreeritud selle aastanumbri (1980) sees. Üsna sageli kohtab seal ka andmeid, et esmane registreerimine on 1980, aga registreeritud Eestis kasutatuna näiteks 16.02.1980 ja päritolu riik on lihtsalt kriipsutatud "-". Siinjuures ei tasu kohe uskuda, et auto on kusagil piiri tagant kohe peale ostmist sisse toodud ja siin arvele võetud. Üsna sageli on esmane registreerimine küll 01.01.1980, aga Eestis registreeritud näiteks 21.07.1994 (mõni vana Lada ka 16.06.2008a.), need võivad olla nii see aeg, kui auto sai uue Eesti numbrimärgi, või kauaks garaazi "unustatud" ja arvelt kustunud isendi uuesti arvele võetud ja/või ka uus numbrimärk.
Juba ainuüksi 1. jaanuaril registreeritud autod panevad peas häiretulukese põlema - see päev on suur püha ja siis ei lenda lind ka mitte. Ja kui nüüd võtta ette ja hakata vaatama esmaseid registreerimisi NSVL ajal registreeritud autod, siis ma pakun, et iga kolmas auto on kuupäevaga 01.01 või 02.01. :D
Pikk tuli see post, aga nii see on. Ark-i andmeid tuleb osata ridade vahelt lugeda :D

Re: IZ 412IE 1978 [ pirukas IŽ 2715 1980 ] Tanello2

Postitatud: 09 Juul 2017 14:57
Postitas tanello2
wax kirjutas:
tanello2 kirjutas: Süütelukk on viidud roolilt raadio kohale
Raadio ja kõlar puuduvad :err
Keskkonsooli avad on imitatsioon :o (pole varem näinud sellist)
see ongi piruka/kastika teema :) mul samamoodi
Igatahes on see äärmiselt imelik, kui tehases niimoodi pirukaid kokku pandi, miks ss õldse see raadio restki panna kui raadiot nagunii sees pole .....ja see imitatsiooniga keskkonsool :uhoh no hullemat asja annab välja mõelda .
Järgmine supersäästu asi mis ma märkasin piruka juures on B posti pappkatted, no krt isegi nahka v musta kile ei viitsitud sinna peale lükata, pandi lihtsalt tükk pappi ja korras, sama teema on ka A piilari ja esiratta vahelisel seinal, iz 412 on seal isomatt, mingi vooder, vineer ja kaetud istme mahaga, aga mis on pirukas ???? Fuking tükk kartonpappi.
Pilt
Pilt
Nüüd ma saan lõpuks aru, miks see Moskvitsite teema 1991 ära lõpetati, sest kes tahaks sõita ringi masinaga mille ehitusse ei süvenetud isegi 5 minutiks, dekoratiivsus on 0, helisummutamine on 0 kõik pm 0.
Ahh krt temaga,mis ma ikka vingun, ma täiustan neid puudusi nagunii, ega ss mossefänn alla ei tohi vanduda, olgu mis ta on, Mosse ongi ehtne kolhoosiauto.

Hankisin ka endale kodukasutus keevituse, millega saaks ss ise kuidagi selle põhjapleki alla tagasi lükata.
Ja minu minimaalsest remondi/hooldustöödest on tänaseks juba saanud kere kapitaal kruvikaga kraapimäng, käisin eile tundide viisi mööda autot ja kraapisin kõiki roosteusse, et ss sinna surma lasta ja ajutiselt tsingiga katta, põhiline eesmärk oli kereauke otsida, mida ma ka paar tükki leidsin.(jättes välja salongi jalgealuse :) )
Edel kirjutas:
Ärge neid esmaseid reg ja Eestis reg asju eriti tõsiselt võtke.
Mul ongi "-" tglt eks ta uuena Eesti toodigi aga ilmselt riigil arhiiv rändama läinud, teada on et masin nagunii 80' tehtud on seega kuupäev ja kuu mind väga ei ketragi, olgu mis ta on .
Tegelt oleks tore, kui saaks kerenumbri järgi kp. Ja muu info joonde ajada aga kes see sssR ajal selle pääle mõtles.

Re: IZ 412IE 1978 [ pirukas IŽ 2715 1980 ] Tanello2

Postitatud: 09 Juul 2017 15:14
Postitas tanello2
marek kirjutas:Aastaarvu järgi siis peaks masin ka vanatüübi uste ja ninaga olema ja need võib südamerahuga külge kruvida kui uuema Iž välimus ära tüütab :D .

Kusjuures selle ninaga mossed, eriti ss kui ta on sedaan 412, no kõige koledam mosse üldse minu jaoks(2.kohal plastikrestiga 2140 3.kohal 2141) pirukal ja kastikal on suva sest need tööautod ja võivadki veits koledad olla, aga kuna mulle jh see nina kohe üldse ei meeldi ( mingi õhuke must plekk terves ulatuses kruvidega ette lastud- no tule taevas appi) ss juba päris alguses ma tulin mõttele, et pärast suvetuuri lammutan nina eest, lükkan sinna kas kandilised või 4 tulega vanakooli nina ette, uksed viskan ka eest ja asendan nad vanakooli kroomlinkidega, kolmnurk akende ja ohtra kroomihunnikuga, ühesõnaga viin ta silmale paremasse vaatlusesse, et oleks mida rahvale julgeb näidata.