1. leht 5-st
Mossede soojendus jm
Postitatud: 01 Dets 2009 19:30
Postitas MAZ
Tekkis selline küsimus,kas 408-412-2140 soojendus radiaator on sama või on mudeli
piires olemas erinevused, tean,et 42-2140 oma on 1:1 asendatavad.
Samas olen näinud 2 varjanti soojendus radiaatoreid üks on siis rauast vms (täpset materjali raske öelda) ja
teised valgevasest. Ma ise arvan,et valgevasest radikas läheb kiiremini soojaks tingituna
vase soojusjuhtivuse omadustest.
Ehk oskab keegi kommenteerida lähemalt või öelda kuidas mosse saaks soojemaks talvel seest.
Teine asi puudutab seda,et kas keegi on mossele üritanud Konditsioneeri leiutada?? Huvitav,et ei ole ise näinud seda aga samas suvel on selline asi üsna hea
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 01 Dets 2009 20:39
Postitas moskiito
minu vend pani mossesse nissan-datsun-cherry radika. Natuke tegi ringi ning lükkas salongi ilusti soojaks. seal oli suurem probleem õhukanalitega sest nissanil läks otse akna peale, mida mossel ei saanud kasutada. seega pani ta nood augud kinni ning jäid alles kaks auku mis jalgadele läksid. sealt ta suunas õhukanalid ka akendele.
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 01 Dets 2009 21:03
Postitas Manks
moskiito kirjutas:minu vend pani mossesse nissan-datsun-cherry radika. Natuke tegi ringi ning lükkas salongi ilusti soojaks. seal oli suurem probleem õhukanalitega sest nissanil läks otse akna peale, mida mossel ei saanud kasutada. seega pani ta nood augud kinni ning jäid alles kaks auku mis jalgadele läksid. sealt ta suunas õhukanalid ka akendele.
Kas vennas sai radikasüsteemi nii ära peita, et autosse sisse vaadates silma ei riiva. Tahan talverallile minnes soojema masinaga minna. Pilte ei ole võimalik näha?
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 02 Dets 2009 09:45
Postitas Kapten
Mosse soojenduse moderniseerimisest on juttu Tehnika ja Tootmine1978-3/lk146-147 ja 1079-2/lk.29-31. Za ryljom1983-10/lk28-29.
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 02 Dets 2009 14:54
Postitas partnermosse
Kapten kirjutas:Mosse soojenduse moderniseerimisest on juttu Tehnika ja Tootmine1978-3/lk146-147 ja 1079-2/lk.29-31. Za ryljom1983-10/lk28-29.
Äkitse on võimalik neist lehekülgedest teha skanneerimine ja siia tekst üles panna-oleks kõigil lugemist?!
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 02 Dets 2009 16:04
Postitas Manks
partnermosse kirjutas:Kapten kirjutas:Mosse soojenduse moderniseerimisest on juttu Tehnika ja Tootmine1978-3/lk146-147 ja 1079-2/lk.29-31. Za ryljom1983-10/lk28-29.
Äkitse on võimalik neist lehekülgedest teha skanneerimine ja siia tekst üles panna-oleks kõigil lugemist?!
Ühinen
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 12 Dets 2009 23:54
Postitas Manks
Teema natu soiku jäänud
Vaatan seda pilti ja...
ja jõuan järeldusele, et mosse ei hakka ennem soojaks minema, kui termostaat tööle hakkab, või ma eksin? Lisasin vooliku otstele numbrid, et pilti arusaadavamaks teha. Voolikuots nr 4 on väga imeliku koha peal, see tuleks minu meelest kinni panna ja teha kolmik nr 2 ja 3 vahele, sinna siis suunaksin salongi radika vabaks jäänud otsa.
Oskab keegi midagi paremat välja pakkuda?
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 13 Dets 2009 00:01
Postitas moskiito
radikas läheb soojaks ilsuti ning mitte sugugi siis kui termostraat avaneb. Salongi soojendus on ühenduses väikese jahutuse ringiga.
Datsuni ahju kinnitus sobis minu mäletamist mööda 1x1. isegi lõdvikud sobisid. Ainuke erinevus oli õhu suunamisel. Osavate kättega saab ilusti asjad paika. Pilti kahjuks teha ei saa enam, sest too auto on juba aastaid tagasi vanasse EMEX-isse reisinud.
ah jaa, number 5 on lõdvik kust vesi salongi radikasse voolab ja 4 on see kust välja tuleb.
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 13 Dets 2009 01:47
Postitas Neeme
Manks kirjutas:ja jõuan järeldusele, et mosse ei hakka ennem soojaks minema, kui termostaat tööle hakkab, või ma eksin? Lisasin vooliku otstele numbrid, et pilti arusaadavamaks teha. Voolikuots nr 4 on väga imeliku koha peal, see tuleks minu meelest kinni panna ja teha kolmik nr 2 ja 3 vahele, sinna siis suunaksin salongi radika vabaks jäänud otsa.
Oskab keegi midagi paremat välja pakkuda?
Selle sinu antud joonise järgi peaks soojendusradikas kohe koos mootoriga soojenema hakkama. Nimelt saab soojendusradikas omale pealevoolu kollektori pealt (nr. 5) ja tagasi tuleb ju veepumba imevale poolele ehk nr. 4 peale. Vahet pole, kas ta on 2 ja 3 vahel või läheb 4 ühenduskohta - imeva poole peal on need kõik.
Re: Mossede soojendus jm
Postitatud: 13 Dets 2009 10:01
Postitas Manks
Neeme kirjutas:Manks kirjutas:ja jõuan järeldusele, et mosse ei hakka ennem soojaks minema, kui termostaat tööle hakkab, või ma eksin? Lisasin vooliku otstele numbrid, et pilti arusaadavamaks teha. Voolikuots nr 4 on väga imeliku koha peal, see tuleks minu meelest kinni panna ja teha kolmik nr 2 ja 3 vahele, sinna siis suunaksin salongi radika vabaks jäänud otsa.
Oskab keegi midagi paremat välja pakkuda?
Selle sinu antud joonise järgi peaks soojendusradikas kohe koos mootoriga soojenema hakkama. Nimelt saab soojendusradikas omale pealevoolu kollektori pealt (nr. 5) ja tagasi tuleb ju veepumba imevale poolele ehk nr. 4 peale. Vahet pole, kas ta on 2 ja 3 vahel või läheb 4 ühenduskohta - imeva poole peal on need kõik.
Pealevoolu saab minu meelest õigest kohast, kuid tagasivool läheb valesti. Kui termotaat on suletud, siis suur ring on kinni, vedelikul on lihtsam liikuda väkest ringi mööda, seega otsast number 4 vedeliku liikumine sisuliselt puudub, seal hakkab suurem liikumine toimuma alles termostaadi avanemisel.