1. leht 2-st

Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitatud: 22 Dets 2009 20:40
Postitas meikavana
Tervist

Mul järgmine lugu, et ostsin omale oktoobris põllumajandusliku mootoriga 2140-e.
Muud asjad olen juba üle käinud aga mootor on ilus puhas ja tihe, nii, et ei pea vajalikuks seda lahti kakkuda enne järgmist sügist.
Ja nüüd palun ideid kuda see suure oktaanarvuga küte klappe ära ei põletaks.
Taadiga jõulukuuse järel käies pakkus ta välja idee, et panna bensiini sisse sorts diislit, oma mõistuse järgi see midagi halba ei tohiks teha aga minesatea. Tahaks see talv ikka jäärajal ka paugutada.

Siim.

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitatud: 22 Dets 2009 21:16
Postitas Manks
meikavana kirjutas:Tervist

Mul järgmine lugu, et ostsin omale oktoobris põllumajandusliku mootoriga 2140-e.
Muud asjad olen juba üle käinud aga mootor on ilus puhas ja tihe, nii, et ei pea vajalikuks seda lahti kakkuda enne järgmist sügist.
Ja nüüd palun ideid kuda see suure oktaanarvuga küte klappe ära ei põletaks.
Taadiga jõulukuuse järel käies pakkus ta välja idee, et panna bensiini sisse sorts diislit, oma mõistuse järgi see midagi halba ei tohiks teha aga minesatea. Tahaks see talv ikka jäärajal ka paugutada.

Siim.
loe need 2 teemat läbi:

http://forum.automoto.ee/showthread.php ... oneerimine
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... t=klappide

Ehk saad targemaks :rokib

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitatud: 22 Dets 2009 21:20
Postitas marko
Pane julgelt 95-te ja ei põle seal miskit ära see linnalegend,diislit sisse pole ka just hea mõte,aga samas olen ise olude sunnil sõitnud küttega kus diisel ja bensiin võrdsetes kogustes :D sõitis....aga toss see jube ja klapiklõbin taga.Klapid põlevad ära pigem lahja küttesegu korral :)

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitatud: 22 Dets 2009 21:23
Postitas moskiito
või vla piiritust sisse. sellega liigub ka väga hästi :auto :D :lol

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitatud: 23 Dets 2009 02:37
Postitas meikavana
Manks kirjutas:
meikavana kirjutas:Tervist

Mul järgmine lugu, et ostsin omale oktoobris põllumajandusliku mootoriga 2140-e.
Muud asjad olen juba üle käinud aga mootor on ilus puhas ja tihe, nii, et ei pea vajalikuks seda lahti kakkuda enne järgmist sügist.
Ja nüüd palun ideid kuda see suure oktaanarvuga küte klappe ära ei põletaks.
Taadiga jõulukuuse järel käies pakkus ta välja idee, et panna bensiini sisse sorts diislit, oma mõistuse järgi see midagi halba ei tohiks teha aga minesatea. Tahaks see talv ikka jäärajal ka paugutada.

Siim.
loe need 2 teemat läbi:

http://forum.automoto.ee/showthread.php ... oneerimine
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... t=klappide

Ehk saad targemaks :rokib
Loetud.
Siit küsimus, miks hilisemaks süüde, kui põlemisaeg pikem on?
Praeguse seisuga süüde stroboga esimesse märki keeratud ja jaheda mootoriga lööb teinekord tagasi, gaasianalüsaatoriga veendutud, et segu on mõistlik ja vaatasin siin ükspäev, et kui vänt märki keeratud, siis nukk ka täiesti rahuldavalt märgis(eurokatel suurema erinevusega hammasrihm külge pandud ja töötab nagu ema süda).
Sooja mootoriga rammu nagu putru ja käib erinevalt osadest mossedest ilusti nelja pütiga aga pöördemomenti võiks alati rohkem olla.
Üks huvitav tähelepanek veel: kui õhuvõtu toru on nn. suveasendis käib tiba paremini,vahe kuigi suur ei ole, külavaheteel teise käiguga ikkagi külg ees.

Siim@terroriseerib kohalikke vanamutte

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitatud: 23 Dets 2009 08:15
Postitas marko
Madalama oktaanarvuga kütte puhul ikka süüde varasemaks ja kõrgema puhul hilisemaks :) .Mina olen keeranud tunde järgi teinud,et klapid väga ei klõbiseks.Õhuvõtu toru kui on suve asendis siis külma õhu puhul peabki paremini astuma.Talveasend rohkem selleks,et külmema ilmaga karpat jäässe ei tõmbaks,eriti maanteesõidul.

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitatud: 23 Dets 2009 18:24
Postitas Mossematk
Mida kõrgem oktaaniarv on kütusel, seda varajasem peab süüde olema, sest põlemisaeg on ju pikem.
Võid julgelt süüte tehasemärgist 5 kraadi varajasemaks keerata ja edasi juba tunde järgi... :)
Liiga varajase süüte puhul ei klõbise mitte klapid, vaid tekib detonatsioon.
See on kütuse ülikiire põlemine, mida saadab selline pragisev heli.

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitatud: 23 Dets 2009 18:42
Postitas marko
Detonatsiooni ja klapiklõbina tunnen ikka ära,olen siiamaani sõitnud erinevate kütustega ja ikka ja alati madalama oktaan arvuga kütte puhul tuleb süüde keerata varasemaks muidu asi isegi ei liigu normaalselt ja klõbin taga ja kuumenedes ka detonatsioon.Kui hilisemaks keerata siis hea kui asja käimagi saad,nii vähemalt minu praktika näitanud tavalistel mitte deforseeritud mootoritel,nii,et vastu ka igaksjuhuks väga ei vaidle :D

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitatud: 24 Dets 2009 00:46
Postitas Neeme
Oodake nüüd härrased. Herr Mossematk räägib natuke loogilisemalt. Mina, kui nõukogudeaegse koolituse ja Sapikaga alustanud inimene, tean, mida tähendab detonatsioon. Kuid krt, ma olen ära unustanud millise kiiruse pealt detonatsiooni kontrolliti, viitsi kohe oma raamatuhunnikust seda otsima ka minna.
Aga lühidal on asi enam-vähem taoline: a'la 60 kmh pealt tuli neljandaga pedaal põhja lüüa ja siis pidi korraks (1 sec) detoneerima. Kui pikemalt detoneeris, siis hilisemaks ja kui ei kilisenud, siis varajasemaks. Seega: kui on lahja bensiin, siis hakkab rohkem detoneerima ja on vaja keerata hilisemaks, kui on kangem mark, võib panna varajasema peale.

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitatud: 02 Jaan 2010 12:12
Postitas vootele
Äkki tasuks bensu hulka tilga kahetakti õli lisada? Et kõik kus vaja saaks ikka määritud...