1. leht 1-st

Iž 412 1982,Tinapoiss

Postitatud: 28 Dets 2009 23:34
Postitas Tinapoiss
Tere ja jõudu õlistele-õnnelikele moskvitsistidele :)

Ma siin juba pikemat aega seiran teie saiti ja mitte ilmaasjata.Aastal 2003 soetasin kodukülast ühe vanahärra käest sinepikollase Iževski sedaanvariandi.Kaks aastat ekspluateerisin,vahetasin,reguleerisin ja sõitsin.Ühesõnaga elasin täisverelist mossemehe elu. :)Kaineroolisin sõpru,vedasin asju,sõitsin tööle ja tüdrukutesse 8) :smokin
Masin ise : gabariidituled C-piilaril,4 trummelpidurit,2140 kellad ja määrdeniplitega tagasild.Interjööris paksudest kardinatest istmekatted,merevaik-käigunupp ja eksootilise veelooma nahast roolikate.
Läbisõit minu kätte jõudes 26 000 km kopkatega.Esimene omanik keegi Pjotr K-Järvelt. Vanahärra ostis ta Pjotrilt aastal 85 kasutatuna ja 5000 km läbisõiduga.Sõitis ainult suviti.Müüs,kuna silmanägemine ei lasknud enam autot juhtida.Mootor kohandatud veoautobensiinile.Peale ostmist lasin keevitada hõredavõitu sumbuti ja võiski sõita.Üv oli veel eelmisest hooajast kehtiv.Enne järgmist üv-d, mis oli juba samal suvel (ostsin kevadel), elasin puhkuse ajal garaažis ja timmisin pidureid,vahetasin kuulliigendeid,pukse, voolikuid ja mansette. Eks palju seismist ja vähe sõitmist olid oma töö teinud.Üv igatahes puhta lehena läbis... :)
2005 suvel jäi ta seisma,sest elukorraldus muutus ja ma leidsin end pealinnast väikseid,suuri ja väga suuri rehve menetlemas :) Enne seda aga jõudsin Mosse juures läbi viia järgmised tööd:
- demonteerida esisild,mis oli auklikuks roostetanud.Uue tehase silla sain veel samal suvel,aga külge sain juba järgmisel :) Mootori riputasin kahe ketijupiga talade vahele.Väga mugav oli tegutseda.
- demonteerida plokikaas,süles kohalikku autotöökotta ja osadeks,uued klapid,slihvung ja uued sääretihendid.
Vanad klapid olid põlenud ja kõlbmatud.Uued klapid olid kõverad ja kõlbmatud.Vähetöötanud klapid olid sirged,pärit tund aega tuksunud ja õlisurve minetanud mootorist ja jäid pidama.Klapipesad polnud ka kiita,kuid seekord veel õnnestus.Seega tuleks hakata ka korraliku kaane tegemisele mõtlema.
Veel ilmnes:
- juhipoolse tagavedru kandur põhja küljest irdumas
- kundepoolses lonžeronis pragu
- veermiku puksid pragulised (oli ka aeg juba :D )
- Nipet ja Näpet
- esiklaasis täke juhi silmade vahelises sektoris,silmad läksid nina peale kokku sõites :uhoh
Ajavahemikus 2005 suvi kuni 2009 lõpusirge on tehtud:(järjekord suvaline)
- suur segadus garaaži
- pada kokku ja käima pandud
- sumbuti keskosa kuumutatud ja väänatud,sest püksid olid vale nurga all kokku siristatud ja enne tagasilda hakkas juba kinnituskohtadest väga mööda jooksma see väljaheitetrakt :devil
- esisild alla pandud,uued ühendusdetailid ka muidugimõista... 8)
- käiguhoovastiku puksid vahetatud (kast ikka alt ära muidugimõista :D )
- uued pendelhoova puksid
- vahepeal garaaži kasitud
Veel on vaja:(järjekord suvaline)
- vahetada lekkivad tihendid tagasillas
- sebida uued ja sirged (rõhk sõnal sirged!) piduritrumlid taha
- koostada tagapidurid,reguleerida kõik pidurid
- keevitada vedrukandur,lonžeka pragu,tõstekohad ja poldid esistabika puksikinnitustele kere külge
- reguleerida esirataste kaldenurgad ja kokkujooksud
- klaasitäkkeid vist juba parandatakse ka gorod Jõhvis?
- Nipet ja Näpet
Ja kui see kõik ükskord tehtud saab...
- sõita,sõita,sõita :smokin
Mul on aimdus,et selle masina kokkumonteerimise ajal on olnud Iževski onudel ja tädidel mingi erik****i masendav päev :beer :smokin :uhoh Tagasohva oli läbi ja istumist ei kannatanud.Koukisin siis doonor-2140 pealt korraliku koheva sohva.Koukisin siis Iževski sedaanist kõva sohva välja. Vaatepilt avanes järgmine: rattakoopad olid kuvaldaga seestpoolt õue poole lömmi pekstud.Ja päris vihaga kohe.Kas siis sohva ei mahtund muidu ära või :lol Ei tea...Eelmistest omanikest ka nagu ei kipu uskuma sihukest... ??? Doonoril olid igatahes ilusad sirged koopad.Eksportvariant ikkagi.
Nii. Ma sain selle masinaga kaasavara ka kaasa ja aegade jooksul on varuosad ka ise mulle garaaži tee leidnud.(Tüüpilisi näiteid:kõne mobiilile: "Õu kule me siin lahutame üht maassekasvanud mosset,a tal on pagasnik mingi juppe täis nagu,tahad vä?" :rokib ) Homme katsun koostada ülevaate detailidest,mida mul on palju ja detailidest,mida mul on vaja,aga üldse ei ole. Võiks nagu proovida naturaalmajandust viljeleda. :think
Piltidega mul praegu probleemi ei ole.Pilte ei ole :D Aga ega nad tulemata jää...

Re: Iž 412 1982,Tinapoiss

Postitatud: 30 Dets 2009 14:22
Postitas iisak
Ah nii :D .
Viimasel ajal kuulsin nii siit kui sealt, et keegi kodanik Tina ehitab juba aastaid garaažis mosset. Nime ja nägu kokku ei viinud varem, aga üleeile olin mina see tegelane, kes Martiga Karjat ootas.
Kellele see mosse siis varem kuulus?
Pilte võiks küll teha ja lisada, päris huvitav oleks ehitust vaadata.

Edit: teises alevi otsas ootab garaažis oma aega selline aparaat: http://mosseklubi.planet.ee/foorum/view ... ?f=6&t=109

Re: Iž 412 1982,Tinapoiss

Postitatud: 30 Dets 2009 19:37
Postitas Tinapoiss
Välk ja pauk,nagu öeldakse. :) Tasub ikka ära kapist välja tulla :D Ma ei saand nigu kah kohe pihta, et see sina seal kapuutsi all oled :D
Eelmine omanik oli Seli Eeri (või Erich).
Pildiaparaati pole praegu käepärast,aga ma olen homme valgel ajal garaažis, kui siinmail oled, astu läbi ja võta see alevi poiss ka ühes. :auto Garaažiukse kõrval kasvab puu ;) Kui sul mingi variant on pilti teha,siis davai :) Rohelise Kombiga on tubli tükk tööd tehtud. Kas ta on kogu aeg Iisakus olnud? Ma nigu mäletan,nii umbes 2004 sügisel nägin ühte rohelist alevi taga majadegrupis ühe maja õuel seismas.
Arengutest nõnnapalju,et eila tõmbasin välja pooltelje,,sest pidurikilbi vahelt oli TAD17 välja voolanud (masin sinnapoole kaldus) ja sinna tuleb tihend mõelda.Tagasilla otsa sees olev "salnik" on ka kuidagi puise olekuga. Neid osi mul käe all võtta ei olnud ja kasutasin valget aega töölaua ehitamiseks,mis kannab ka kruustange.Täna ehitasin ka,kuni enam ei näinud.Garaažis nimelt ei ole elektrit juba pikki aastaid :rokib :D
Tänaseks siis kokkuvõtvalt kõik. Head vana lõppu :beer

Re: Iž 412 1982,Tinapoiss

Postitatud: 30 Dets 2009 20:00
Postitas marko
Seoses tagaistmetega meenub mulgi mingi seik sellega,et kui Izh-le sai pandud 2140 tagaistet siis tuligi miskit sissepoole lüüa või andis see ruumi ??? .Parandage kui ma eksin,aga kohanud olen seda mõlemal Ihz 412-l mida omanud olen,samuti koopapealsed sisse tambitud.

Re: Iž 412 1982,Tinapoiss

Postitatud: 30 Dets 2009 20:17
Postitas iisak
Tinapoiss kirjutas:Välk ja pauk,nagu öeldakse. :) Tasub ikka ära kapist välja tulla :D Ma ei saand nigu kah kohe pihta, et see sina seal kapuutsi all oled :D
Eelmine omanik oli Seli Eeri (või Erich).
Pildiaparaati pole praegu käepärast,aga ma olen homme valgel ajal garaažis, kui siinmail oled, astu läbi ja võta see alevi poiss ka ühes. :auto Garaažiukse kõrval kasvab puu ;) Kui sul mingi variant on pilti teha,siis davai :) Rohelise Kombiga on tubli tükk tööd tehtud. Kas ta on kogu aeg Iisakus olnud? Ma nigu mäletan,nii umbes 2004 sügisel nägin ühte rohelist alevi taga majadegrupis ühe maja õuel seismas.
Arengutest nõnnapalju,et eila tõmbasin välja pooltelje,,sest pidurikilbi vahelt oli TAD17 välja voolanud (masin sinnapoole kaldus) ja sinna tuleb tihend mõelda.Tagasilla otsa sees olev "salnik" on ka kuidagi puise olekuga. Neid osi mul käe all võtta ei olnud ja kasutasin valget aega töölaua ehitamiseks,mis kannab ka kruustange.Täna ehitasin ka,kuni enam ei näinud.Garaažis nimelt ei ole elektrit juba pikki aastaid :rokib :D
Tänaseks siis kokkuvõtvalt kõik. Head vana lõppu :beer
Peaks kaema tulema jah. Kombimehe kohta ei oska öelda, pole pikalt suhelnud, aga eks ma anna talle teada.
See kombi on muidu jah põhimõtteliselt terve elu Iisakus olnud ja seisis pikalt väljas kah. Vanas foorumis oli pikemalt juttu ja pildimaterjali.

Re: Iž 412 1982,Tinapoiss

Postitatud: 30 Dets 2009 20:43
Postitas Tinapoiss
marko kirjutas:Seoses tagaistmetega meenub mulgi mingi seik sellega,et kui Izh-le sai pandud 2140 tagaistet siis tuligi miskit sissepoole lüüa või andis see ruumi ??? .Parandage kui ma eksin,aga kohanud olen seda mõlemal Ihz 412-l mida omanud olen,samuti koopapealsed sisse tambitud.
See on siis veel üks paljudest nüanssidest,mille poolest Mossed on väga erilised autod :auto :hail

Re: Iž 412 1982,Tinapoiss

Postitatud: 31 Dets 2009 15:51
Postitas iisak
Käisin vaatasin siis mosse üle ja tegin ka paar pilti. :)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Piltide kvaliteet pole kiita, aga ehk saab miskit ikka aru.

Re: Iž 412 1982,Tinapoiss

Postitatud: 31 Dets 2009 16:57
Postitas indrek06
Olen seda masinat kunagi korduvalt Iisaku vahel liiklemas näinud. :D Nädalake tagasi umbes mõtlesin, et ei tea kelle oma see küll oli ning mis sellest nüüdseks saanud on. :lol

Aga edu Sulle selle masinaga! :beer

Re: Iž 412 1982,Tinapoiss

Postitatud: 31 Dets 2009 18:00
Postitas Tinapoiss
Iisak,ole sa meheks pilti tegemast. Pildid saivad väägagi head,kvaliteet on neil kõrgem kui pildistamisobjektil reaalselt :D Ega see kere nii prill ei ole, kui pilt näitab :)
Indrek,moraalse toe eest :beer ja igatahes,a edu on sihuke nähtus,mida tuleb ise vaikselt sepistada :) Iisaku vahel see masin liikus, jah, aktiivselt, ja mujalgi koduvabariigi aladel :auto
Täna koukisin selle tagasilla otsatihendi ka välja.Venemaa Föderatsiooni uudistoodangut ei tea vist uskuda,sealt pärit kummidetailide kohta on rohkem halba kui head kuulda.(Moskvast toodud uued klapid olid ka kõverad :smokin)Tuleks vist minna kindla peale ja sebida kapmaade kummdetailid.Kui juba tegemine on... :burnout Kruustangid panin ka laua külge kinni.Järgmine kord, kui Iisakusse tulen,saab kohe midagi kruustangide vahele suruda :)

Re: Iž 412 1982,Tinapoiss

Postitatud: 12 Mär 2010 19:00
Postitas Tinapoiss
Nädalakest kolm on kodumail oldud ja Mosset edendatud. Ikka iga päev natuke. Tuunisin salongikütte ära: Mosse ahjukorpuse sisse pistsin Vectra soendusmootori koos turbiiniga ja seda lülitab Datsun Cherry kolmeastmeline liuglüliti.Lüliti nikerdasin soenduse juhthoovastikku ülemise hoova asemele. Mahtus täpselt ära. Üks hoob oli nagunii tühjalt seal. Nüüd on kolme kiirusega soendus ja puhub paremini kui tehase plekkpropeller :) Ainuke asi, et tuhatoos ei mahtunud ära, võõras mootor jäi niipalju salongi poole välja, aga see pole suur kaotus. Datsuni mootor oleks ideaalselt sobinud, aga tema oli kinni roostetanud ja tõin siis romulast Opeli oma. Põhimõttelt võib sinna Mosse klambri vahele ükskõik mis masina mootori panna,mis sinna mahub. Algas see kõik sellest,et ajaviiteks võtsin soendusradika maha läbiloputamise eesmärgil... :rokib

Pooltelje laagrid-puksid lähevad ka vahetusse. Vanade laagrite eemaldamiseks mõtlesin isegi mingisuguse tõmmitsa välja,nimelt kahest õhukesest kepsukaanest ümber pooltelje poltidega kokku ja kaantele suured mutrid külge,läbi millede polte vastu flantsi surudes oleks idee poolest laagri koos puksiga maha surunud. Sõber tõi BMW V8 mootori kepsukaaned,mis olid täpselt head ja õhukesed, vaatas mu mõttelendu ja pakkus, et läheme parem tema garaaži ja lõikame laagrid lõikuriga lihtsalt maha :) mida me ka tegime :D Aitähh! :beer Ja kui juba tegemiseks läind,vuntsin pidurikilbid ka üle.

Jätkub...