Nõukogude aegne tuuning Mossedel
Postitatud: 11 Veebr 2010 21:38
Nii siis avaldage arvamusi ja mõtteid, mida kasutati 70datel ja 80datel oma mossede tuunimiseks asju mida oli saada. Toon siit väljavõtte ladaklubist mida Ladadel kasutati osa asju kattub mossel kasutatudega ka:
Edit by Ladaklubi kasutaja Doris
Lada tuunides ei tohi unustada:
1. tuulekogujad esikapotil,
2. AVTOEXPORT rohelisel (või sinisel) ribal esiklasasi ülaosas, 3. maanduslint (parem kaks) auto all,
4. spoiler tagaluugi kaanel,
5. ribikardinad tagaklaasi siseküljel,
6. katuseluuk,
7. ukse alaääres kleepekas: LADA,
8. uste küljes helkuritega plastist piirajad,
9. fiiberantenn!,
10. kõlarid tagaaknal,
11. kojameeste küljes plastist (soov. roosad) tuule(misiganes)juhitjad (nimi teadmata),
12. äärakivi-alarm,
13. MB ilukilbid,
14. tagaluugi luku juures NIVA luugi konks,
15. esi- ja tagapamperid NIVALt,
16. suunatuled pamperi sees (Kanadski variant)
17. sportrooli (või siis tavalisele roolile lambanahkne kate
18. transportööri lindist porilapakad kolmnurksete helkuritega
19. lipu narmaid esiklaasile ja klaasitihendi vahele võiks toppida metallraha.
20. Tagaklaasi sisepoolel kaks punast lisa pidurituld varraste otsas
21. Punutud plasribadest tagaklaasi siseküljel päikesevari (roosa valgega) on shefim kui ribakardin siseküljel
22. Võiks olla ka plast ribakardin tagaklaasi välisküljel
23. Tagaaknale kunstmaterjalist kaks kahevärvilist(roheline,punane)patja
24. armatuur köikvöimalikke kleepekaid täis.
25. ette ärge unustage udutulesid
26. ette põrkeraua alla täies laiuses
porikumm(tänase spoileri eelkäija)
27. Ratastele tuleb panna plekist kilbid, keskelt punase täpiga, et rattapoldid ära ei kaoks
28. tagaaknale ka ventilaator
29. kärukonksu otsas peab raudselt olema kas lõhkilõigatud tennisepall,-aknoolipudel või - kummiloom
30. Tuuleklaasi küljes peab olema iminapaga märkmik koos pastakaga
31. "Keskkonsoolis" ühe kõlariga (ka samas) ühe kõlariga keeratavate "tissidega" raadio
32. Ees iluvõre küljes käib talvisel ajal mingi punasest või pruunist nahast kate
33. Katuselt ei tohi puududa katuseraam
34. kõva sõna oli ka hobuseraud iluvõrel
35. 80-ndate lõpu poole Gruusias olid moes ruudulised istmekatted
36. Käigukanginupp läbpaistev kus sees on miski 20ndate auto mudel
37. Tahavaatepeegli küljes 110 erinevat suveniiri
38. koopalaiendid!!! ja kindlasti veljed laiemaks keevitada
39. lapik ribidega sumpsi ots, kõvematel meestel oli neid kaks
40. väga hea ja kasulik asi oli pea sentimeetri laiune fooliumist isekleebitav tagaklaasi soendusriba.
41. kuljepeegel peab olema arav6etav
42. Numbri kinnitamiseks panna helkurpeaga poldid (oranz ja punane),
43. samu polte tuleb kruvida ka taga tolkneva kummiriba (maandus) külge.
44. siis tuleb veel lisada see nilbe antenn mis saab alguse esi poritiivast ja lõpeb taga ukse juures katuse kyljes klambriga
45. Vimpel peegli küljes peaks olema mingi "Rapla rajooni metsakombinaadi" või "Rahvaste spartakiaadi tsempioni" sümboolikaga.
46. Armatuuril olgu selline teekonnamõõtur,kus tuleb näpuga teekonna alguse kilometraazh ette keerata
47. 06-e ja 03-e originaal nikkeliluvõre saab asendada kooperatiivi omaga ,mis on plastmassist
48. Null ühele saab taha panna zaz-i(seebikarbi faceliftitud mudel)tagatuled
49. 08-l ja 09-l on hea kui on C-piilari küljes mustast plastikust tagaakna porisekssaamise vältijad
50. Eksportvariandil olgu tagaaknal kleepekas "Lujaa laatua- Lada".
51. Autol võiks olla turvalisuse huvides massilüliti ,tabalukuga suletav pedaalilukk ja ukse juures asuv laetule lüliti ühendatuna otse signaaliga.Halba ei teeks ka igal õhtul eemaldada autolt välispeegel,jagaja kaas, kojamehed ja aku
52. Esi külje akendele väljapoole tuule püüdjad (rohelise varjundiga hajutatud).
53. kopikal esitulede ette lendavad taldrikud soovitavalt rohelised ja täpp keskel peab läikima.
54. Kojameestele oli saada suht nilbeid ribisid, vist spoileri põhimõttega
55. Null-viitel ja seitsmetel olid tulede ees metallvõred
56. esiklaasi ülaservas soovitavalt lilla,oranz, roheline või punane sirm kirjaga Rally, Rallye, Estonia vms (neid saab kamazile ka panna, mõlemale esiklaasile
57. Istmekateteks olid mõnedel juhtudel need puust munadest massaazhieffektiga katted, mida ka tänapäeval näha on
58. Käigukangi nupu sees olid peale auto ka krabid ja lilled
59. Armatuuri keskel ventilatsiooniavadel olid lisasuunajad.
60. Esitiibadel ümmargused lisapeeglid
61. VAZ i tagaotsa sai väga efektselt üles kergitada lihtsa meetodiga-tennisepallid tagavedrudesse.Olid olemas ka spetsiaalsed kummist jurakad,mis vedru keerdude vahele topiti.
62. eraldi armatuuri alla paigaldatud õlirõhu näiturit ega ka sigaretisüütajasse topitud aku indikaatorit
63. selline plok, mis pandi mingite nippidega süütesüsteemile vahele ja siis seal plinkisid dioodid samas taktis nagu pool ja küünlad töötasid. See oli ju mootori diagnostikaks iga edasijõunud mehele hädavajalik
64. Vigriga vesipilt armatuurile. "Tallinn Puhtaks!" vms, olümpiarõngastega tagumised porilapatsid,
65. kas lillevaasi juba mainiti?plastmasslille?neoonkleeps,soovitavalt roosa ja igale poole ning läbipaistva teibiga kopikad armatuuri külge.Ärge unustage ka Žiguli RAAMATUT mis kindalaekas PIDI olema,samuti mingi ENSV teede kaart
66. Mootori tuuningust - plokikaane tihend paksemaks (või kolvipõhjad õhemaks), sai A76 bensiiniga sõita (praegu siis sobiks 80).
67. suurem peegel mis käis 2 kummipaelaga originaal peegli külge.
Viide ladaklubis arutletud samale teemale: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 955&page=1
Edit by Ladaklubi kasutaja Doris
Lada tuunides ei tohi unustada:
1. tuulekogujad esikapotil,
2. AVTOEXPORT rohelisel (või sinisel) ribal esiklasasi ülaosas, 3. maanduslint (parem kaks) auto all,
4. spoiler tagaluugi kaanel,
5. ribikardinad tagaklaasi siseküljel,
6. katuseluuk,
7. ukse alaääres kleepekas: LADA,
8. uste küljes helkuritega plastist piirajad,
9. fiiberantenn!,
10. kõlarid tagaaknal,
11. kojameeste küljes plastist (soov. roosad) tuule(misiganes)juhitjad (nimi teadmata),
12. äärakivi-alarm,
13. MB ilukilbid,
14. tagaluugi luku juures NIVA luugi konks,
15. esi- ja tagapamperid NIVALt,
16. suunatuled pamperi sees (Kanadski variant)
17. sportrooli (või siis tavalisele roolile lambanahkne kate
18. transportööri lindist porilapakad kolmnurksete helkuritega
19. lipu narmaid esiklaasile ja klaasitihendi vahele võiks toppida metallraha.
20. Tagaklaasi sisepoolel kaks punast lisa pidurituld varraste otsas
21. Punutud plasribadest tagaklaasi siseküljel päikesevari (roosa valgega) on shefim kui ribakardin siseküljel
22. Võiks olla ka plast ribakardin tagaklaasi välisküljel
23. Tagaaknale kunstmaterjalist kaks kahevärvilist(roheline,punane)patja
24. armatuur köikvöimalikke kleepekaid täis.
25. ette ärge unustage udutulesid
26. ette põrkeraua alla täies laiuses
porikumm(tänase spoileri eelkäija)
27. Ratastele tuleb panna plekist kilbid, keskelt punase täpiga, et rattapoldid ära ei kaoks
28. tagaaknale ka ventilaator
29. kärukonksu otsas peab raudselt olema kas lõhkilõigatud tennisepall,-aknoolipudel või - kummiloom
30. Tuuleklaasi küljes peab olema iminapaga märkmik koos pastakaga
31. "Keskkonsoolis" ühe kõlariga (ka samas) ühe kõlariga keeratavate "tissidega" raadio
32. Ees iluvõre küljes käib talvisel ajal mingi punasest või pruunist nahast kate
33. Katuselt ei tohi puududa katuseraam
34. kõva sõna oli ka hobuseraud iluvõrel
35. 80-ndate lõpu poole Gruusias olid moes ruudulised istmekatted
36. Käigukanginupp läbpaistev kus sees on miski 20ndate auto mudel
37. Tahavaatepeegli küljes 110 erinevat suveniiri
38. koopalaiendid!!! ja kindlasti veljed laiemaks keevitada
39. lapik ribidega sumpsi ots, kõvematel meestel oli neid kaks
40. väga hea ja kasulik asi oli pea sentimeetri laiune fooliumist isekleebitav tagaklaasi soendusriba.
41. kuljepeegel peab olema arav6etav
42. Numbri kinnitamiseks panna helkurpeaga poldid (oranz ja punane),
43. samu polte tuleb kruvida ka taga tolkneva kummiriba (maandus) külge.
44. siis tuleb veel lisada see nilbe antenn mis saab alguse esi poritiivast ja lõpeb taga ukse juures katuse kyljes klambriga
45. Vimpel peegli küljes peaks olema mingi "Rapla rajooni metsakombinaadi" või "Rahvaste spartakiaadi tsempioni" sümboolikaga.
46. Armatuuril olgu selline teekonnamõõtur,kus tuleb näpuga teekonna alguse kilometraazh ette keerata
47. 06-e ja 03-e originaal nikkeliluvõre saab asendada kooperatiivi omaga ,mis on plastmassist
48. Null ühele saab taha panna zaz-i(seebikarbi faceliftitud mudel)tagatuled
49. 08-l ja 09-l on hea kui on C-piilari küljes mustast plastikust tagaakna porisekssaamise vältijad
50. Eksportvariandil olgu tagaaknal kleepekas "Lujaa laatua- Lada".
51. Autol võiks olla turvalisuse huvides massilüliti ,tabalukuga suletav pedaalilukk ja ukse juures asuv laetule lüliti ühendatuna otse signaaliga.Halba ei teeks ka igal õhtul eemaldada autolt välispeegel,jagaja kaas, kojamehed ja aku
52. Esi külje akendele väljapoole tuule püüdjad (rohelise varjundiga hajutatud).
53. kopikal esitulede ette lendavad taldrikud soovitavalt rohelised ja täpp keskel peab läikima.
54. Kojameestele oli saada suht nilbeid ribisid, vist spoileri põhimõttega
55. Null-viitel ja seitsmetel olid tulede ees metallvõred
56. esiklaasi ülaservas soovitavalt lilla,oranz, roheline või punane sirm kirjaga Rally, Rallye, Estonia vms (neid saab kamazile ka panna, mõlemale esiklaasile
57. Istmekateteks olid mõnedel juhtudel need puust munadest massaazhieffektiga katted, mida ka tänapäeval näha on
58. Käigukangi nupu sees olid peale auto ka krabid ja lilled
59. Armatuuri keskel ventilatsiooniavadel olid lisasuunajad.
60. Esitiibadel ümmargused lisapeeglid
61. VAZ i tagaotsa sai väga efektselt üles kergitada lihtsa meetodiga-tennisepallid tagavedrudesse.Olid olemas ka spetsiaalsed kummist jurakad,mis vedru keerdude vahele topiti.
62. eraldi armatuuri alla paigaldatud õlirõhu näiturit ega ka sigaretisüütajasse topitud aku indikaatorit
63. selline plok, mis pandi mingite nippidega süütesüsteemile vahele ja siis seal plinkisid dioodid samas taktis nagu pool ja küünlad töötasid. See oli ju mootori diagnostikaks iga edasijõunud mehele hädavajalik
64. Vigriga vesipilt armatuurile. "Tallinn Puhtaks!" vms, olümpiarõngastega tagumised porilapatsid,
65. kas lillevaasi juba mainiti?plastmasslille?neoonkleeps,soovitavalt roosa ja igale poole ning läbipaistva teibiga kopikad armatuuri külge.Ärge unustage ka Žiguli RAAMATUT mis kindalaekas PIDI olema,samuti mingi ENSV teede kaart
66. Mootori tuuningust - plokikaane tihend paksemaks (või kolvipõhjad õhemaks), sai A76 bensiiniga sõita (praegu siis sobiks 80).
67. suurem peegel mis käis 2 kummipaelaga originaal peegli külge.
Viide ladaklubis arutletud samale teemale: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 955&page=1