AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Kasutaja avatar
Manks
Postitusi: 475
Liitunud: 18 Apr 2009 10:47
Asukoht: Võrumaa, Rõuge
Kontakt:

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas Manks »

päästikuks on lekkiv piduritorustik silla juures
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 520
Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Asukoht: Tartu

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas marko »

Pidurid :) ehk siis piduri rõhuregulaator.Selle junni olen ma kõigilt oma käest läbikäinud mossedelt lõpuks vahelt välja jätnud,aga jah on oht,et tagarattad ennem plokeeruma hakkavad pidurdamisel ilma koormuseta.
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Manks on väga lähedal....
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas SanderV »

kolmnurk või silinder on pekkis...
Kasutaja avatar
Manks
Postitusi: 475
Liitunud: 18 Apr 2009 10:47
Asukoht: Võrumaa, Rõuge
Kontakt:

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas Manks »

Pidurivoolik pragunes ära ja hakkas lekkima
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Järjest paremad põhjendused silla vahetuseks hakkavad tulema

Silla ja vedrude eemaldamine võttis aega umbes 7 õlut...
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas SanderV »

vedru kinnitus kere küljest hakkas lahti tulema ja vaja keevitada
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

SanderV kirjutas:kolmnurk või silinder on pekkis...
Auhind SanderV-le.
Eile seitsmeõllesepeaga suutsin ainult vastuse esimese poole lugeda :beer
Loodetavasti on enne järgmise aasta Suvesõitu ikka meeles :)
Tähesõidule ei tule?

Õigeks vastuseks on, et silinder hakkas õli jooksma.
Ilmselt mansetid.

Kuna sild undas ja vedrud olid viltu vajunud (tagapuhvrite kõrguse vahe 1.5 cm) siis oli see piisavaks motivaatoriks, et nende vahetus ette võtta.

Tutikas tagasild tuli autoga kaasa.
Vedrud maksid 680.- Keilas.

Ostsin vähe suurema paindega 7-lehelised (6-leheste asemel).
Huvitav, mille omad need on?
Piruka omad peaksid vist lühemad olema?

Amorte ei vaheta.
Rahast hakkas kahju- masu aeg ikkagi.
Las nad siis keevad kruusateel, muidu tundusid täitsa korras olevat.

Regulaatorit kah ei vaheta kuna siis peaksin ka uue pika piduritoru panema.
Mõni teine kord...
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Täna läks kiiremini- vaid üks õlu.
Tegelikult ligi kolm tundi vedrude paigaldamise peale.

Oleks kindlasti kiiremini läinud kui garaazi peremees poleks Leetu (linna)maasturi mootorit tooma minnes kõiki võtmeid kaasa võtnud.
Isegi lehtvõtmed (silmustega) oli kaasa võtnud ja kasutasin mosse tööriistakomplekti vanakooli lehte.
Üks kiigepolt oli kah keermejama külge saanud. Keermelõikur kah ei aidanud, lasin relakaga seibi maha.
Kiige ise oli valetpidi paigaldatud: eemaldamiseks tuleks bensupaak maha võtta. Või relakat kasutada (kui oleks teine kiige varuks olemas).

Samuti ei tulnud kasuks see, et vedrud esmalt valetpidi alla panin.
Ei saagi aru, miks mulle meelde oli jäänud, et pikem pool ees käib ???
Hea, et õigel ajal jaole sain ja silda polnud kinni kruttinud.

Algselt oli plaan amordipuksid vahetada aga sain poest miskipärast GAZ24 omad.
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Järjekordsed paar õlut ja kolm tundi kulunud.
Jõudsin eile hilja (koolituselt) ja rohkem polnud aega.

Enda jaoks jõudsin üllatavalt palju: sillakammitsad kinni, piduritross külge, uus pidurivoolik ning summuti ja kardaan tagasi.
Negatiivse poole pealt avastasin, et amortide ülemiste pukside vahetamiseks tuleb amordikinnitused koos amordiga eemaldada.
Kuna aega vähe siis ei hakanud nende poltide purukskeeramisega riskima.
Alumised puksid ei tahtnud kah kuidagi mahtuda (vahetasin poes eelnevalt ringi). Ilmselt sellepärast, et panin alguses tagumise seibi valetpidi.

OK, masin ratastele ja -shit- ikka istub viltu! :(
5 senti kõrgemal aga viltu!


Täna loodan mahlad sisse saada ja pidurid õhutada.
Homme plaanis 80 km testdrive.
Kahtlustan, et simmerid/mansetid võivad sellel teadmata eaga sillal lekkida.
Juhipoolses laagris oli igatahes lõtk (teise unustasin kontrollimata).
Vasta