lauri kirjutas:M410 kirjutas:
Kui see auto on samal tasemel taastatud, nagu Mati Heinsare kollektsioonis olev musta numbriga M410(kuulus enne vist Leho Siimsenile), siis selline hind taastatud rariteedi eest pole küll palju.
Heinsare kätte jõudnud auto oli esialgu aastajagu müügis 110 000 krooniga, mis veidi üle 7000€. Kusjuures ma kahtlustan, et Heinsar kauples hinda alla enne ostmist...
Üle 10000€ maksmise selle masina eest võiks vast liigitada Läti-suunalise humanitaarabi valdkonda.
See, et kusagil mikroriigis nimega Eesti, müüdi ühte taastatud M410-t aastaid tagasi u. 7000-de euroga, ei tähenda, et see olekski nüüd sellise auto eest makstav ( ja õiglane) globaalne maksimumsumma, mis peaks kehtima ka teistes riikides samasugustele mudelitele.
Hea küll, esitan oma mõtte siis teisipidi.
Kui palju Sa siis arvad ühe sellise auto väärtuseks olevat, mida on(juhul kui auto on valminud tellimustööna) ühe mitmepealise meeskonna poolt ilmselt ehitatud minimaalselt aasta või paar nagu kuulutuses kirjas ? Eeldusel(!) et kõik uued vajaminevad detailid, alates kereplekkidest lõpetades pisividinatega (armatuurlaua nupud, iluliistud, kinnitusklambrid jms.) on heal juhul õnnestunud eelnevalt valmis varuda. Kokku ostetud detailide summadele liida juurde tööd tegevale meeskonnale/töökojale makstav tasu(kusagil pole kirjas, et vana auto uue vääriliseks tegemine on odav lõbu) pluss kõik kulumaterjalid, mis ühe sellise auto kordaseadmiseks vaja läheb(värvitööde materjalid, kroomdetailide galvaniseerimine jne. jne.) Seda siis juhul, kui Sa ei otsusta kõiki tööprotsesse algusest lõpuni ise teha.
Samuti ei saa välistada ka varianti, et ühe sellise auto ehitamiseks tuli võibolla vähemalt kaks, kui mitte kolm analoogset masinat eelnevalt kokku osta.
Löö kõik need väljaminevad kulud kokku ja siis vaata, kas ühe niisuguse taastatud valmiseksemplari eest küsitud hind tundub põhjendamatult kõrge või ei.
Kui on selliseid finantsvõimalusi, küsitav summa ühe või teise N.Liidu aegse komplektse auto eest kohe välja käia, siis viimse poldini juba valmis taastatud/korda tehtud sõiduk kusagilt kollektsioonist, või teise variandina väga hästi säilinud originaalkonditsioonis auto ost on tunduvalt mõttekam, kui hakata samasugust autot omal käel jupp-jupi haaval nullist üles ehitama. Sõltuvalt sellest, kes kuidas enda aega väärtustab.
P.S. Juhul kui pole tegu mingi erilise rariteediga, nagu näit. kasvõi see kõnealune M410 ja mida iga aastaga vähemaks jääb.
Leidsin M410-ne valdaja kodulehe ka üles:
http://retro-garage.com/prices.htm