Eelmine aasta siis tõin ühe plokikaane ära,mis oli määratud vanametalliks minemisele. Hakkasin siis seda
kaant uurima ja mulle tundus ridamisi asju sellel kummalisevõitu olema(loe: vastuolus sellega,mida olen seni kohanud).
Silma hakkas ridamisi huvitavaid erinevusi:
1. Plokikaas ise on muldvaluga. Uuematel 408tel üldiselt on sile.
2. Soojendusradiaatori kraan asub mitte küljepeal(too koht on konkreetsel kaanel valuga kinni),vaid
üleval seal kus asub tavaliselt 408tel temperatuuri andur.
3. Kaane markeering viitaks,et tegu on 408 kasutatava kaanega!
Võttes siis neid fakte arvesse kaldun arvama,et tegu on siis kas väga varase 408 mootori jaoks mõeldud kaanega,kuid,mis võis olla paigutatud hoopiski 403 mootorile. Viimasel on salongiradiaatori soojendus
selliselt tehtud,et see käib ainult läbi plokki. Kuid on,ka võimalus,et tegu on praak kaanega,millele on jäänud tehasest puurimata ja keermestamata koht,kust tavapäraselt peaks soojendusradiaatori kraan olema.
On ehk keegi siin foorimis ka varem midagi sarnast kohanud?
Kummaline plokikaas
Kummaline plokikaas
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981