Moi!
Tekkis üles selline idee, et kui vedru kammitsaga kokku suruda ning siis kuumutada, võtab see uue kuju. Idee sai alguse sellest, et kogemata panin tööjuures ühe rakise, millel oli pinge all vedru, kuumafööni ette. Hiljem selgus, et vedru oli võtnud uue kuju, kaotamata seejuures oma elastsust. Metall oli värvunud kuldseks.
Vaadates sellist tabelit:
http://www.sizes.com/materls/colors_of_ ... metals.htm
oletan, et metalli temperatuur võis olla kusagil 260 kraadi.
Selline temperatuur ei tohiks veel vedrult elastsust kahandada?
keerdvedru lühendamine
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: keerdvedru lühendamine
Vedru kuumutamine kaotab terase elastsuse ära. Sama teema on vedru keevitamisega - murdub keevituse kõrvalt naksti pooleks.
AZLK 412IE '74 - AZLK 434IE '75 - M402 '57 ja mõned kastikad ning 40-ed ka.
https://www.facebook.com/WaxGarage
https://www.facebook.com/WaxGarage
Re: keerdvedru lühendamine
Kuumutamisel ja kuumutamisel on vahe sees.
Igatahes minu kollaseks kuumutatud vedru elastsust ei kaotanud.
Igatahes minu kollaseks kuumutatud vedru elastsust ei kaotanud.
Re: keerdvedru lühendamine
Kindlasti ka nõrga termilse töötlusega elastsus väheneb...
Tasa sõuad, kaugele jõuad.
Re: keerdvedru lühendamine
see tegelt juba metallurgide pärusmaa aga nii palju kui mind TTK-s õppetati, siis metallide struktuur ei muutu kui kuumutada teatud temperatuurini ja siis vastavalt maha jahutada, elastsus ja vastupidavus säilivad. Küll aga on vaja pärast seda vajalik teha "lõõmutamist" mis võttab maha metalli sisepingeid.via kirjutas:Kindlasti ka nõrga termilse töötlusega elastsus väheneb...
See suht keeruline teema tegelikult. Tundub lihtne aga kui süüvida sellesse siis ajab aju ikka tossama kl.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: keerdvedru lühendamine
need tavalised vedruterased on suht vähe legeeritud ja lihtsatel süsinikterastel hakkab kõvadus ja elastsus kahanema kuumutamisel 200-300 C. See mis kirjutad, puudutab terase struktuuri austeniit-martensiit tasakaalu metalli struktuuris ja need üleminekud on eri terastel väga erinevad. Taval üle 600-700 C ei kannata terased ilma meh. omaduste halvenemiseta ükski. Ainult suure nikli, volframi, molübdeeni, kroomi jt sisaldusega on kuumakindlad...aga see on jah omaette teadus...
Siin ka üks youtube video autovedru tehnoloogiasthttp://www.youtube.com/watch?v=n9hGjYJktmQ
Üks põhjalik video vedrude tootmisesthttp://www.youtube.com/watch?v=6ZMuMvpgKFs ja http://www.youtube.com/watch?v=Ix4-UUelDc4
Siit selgub, et tegelikult peale karastamist õlis tempereeritkse vedrusid paarkümmend minutit u 400C juures, mis parandab metalli struktuuri ja vähendab rabedust ja pingeid...nii et ilmselt lühiajaline soendamine 400-500C vb ei teegi vedrule suurt häda...
Siin ka üks youtube video autovedru tehnoloogiasthttp://www.youtube.com/watch?v=n9hGjYJktmQ
Üks põhjalik video vedrude tootmisesthttp://www.youtube.com/watch?v=6ZMuMvpgKFs ja http://www.youtube.com/watch?v=Ix4-UUelDc4
Siit selgub, et tegelikult peale karastamist õlis tempereeritkse vedrusid paarkümmend minutit u 400C juures, mis parandab metalli struktuuri ja vähendab rabedust ja pingeid...nii et ilmselt lühiajaline soendamine 400-500C vb ei teegi vedrule suurt häda...
Tasa sõuad, kaugele jõuad.
Re: keerdvedru lühendamine
minu mälu järgi kasutati keskmist noolutust vedrude taastamiseks see siis 300-350 kraadi. Kui pikaks ajaks ahju tuli jätta ei mäleta enam kahjuks
"ONU HEINO RALLITIIM"