Sõbrad, ärge tehke oma elu liialt keeruliseks ja ärge nähke tonte seal, kus neid pole. See, et trumlid on vähemal või rohkemal määral soonilised, ei mõjuta suurt pidurite toimetamist. Mossedel on nad alati ajast aega sellised olnud. Trumli soonilisus avaldab ainult värskelt vahetatud klotsi katete puhul mõju, samas ka soonteta, tutika piduritrumli ja uute klotside puhul ei ole alul pidurid just kõige effektiivsemad, enne kui klotside katted töö käigus sobituvad trumli pinna ja ka siis soonte olemasolul nende soonte järgi. Trumli remondi puhul on olulisem just trumli välisservale tekkinud kõrgema astme eemaldamine, mis on tekkinud sinna tööpinna kulumisest. See aste takistab sageli trumli paigaldamist uutele klotsidele. Seda eriti tagatrumlite juures, kus hiljem on vaja ka käsipidurihoobade asendid välja reguleerida. Saab eemaldada saabri, viili vms abivahendi abil. Harvemal juhul on ette tulnud ellipsis piduritrumleid (pidurdab jonksutades). Sellised välja vahetada. väline erinevus pidritrumlitel on see, et 60-ndate trumlitel ei ole jahutusribisid, on pealt siledad, alates 1970 on pealt sooneline. Omavahel on vahetatavad.
Nüüd piduri töösilindritest:
Mudelil alates 403, 408 ja ees TRUMMELPIDURITEGA 412 on kõikide rataste töösilindrite kolvimõõduks 25 mm. Hilisematel eesmiste ketasspiduritega varustatud Iževski tehase mudelitel 412 ja Moskva 2140 on tagasilindri kolvimõõt alati 22 mm.
25 mm silindreid toodeti kahte tüüpi: vanem versioon, kus kolb kinnitub lõtkuga keerme abil silindri sees olevale isereguleeruvale tugirõngale. Uuemal Iževski tehase variandil, mis võeti esmalt kasutusele Iž kombil, hiljem ka 412 on kolb tugirõnga taga lihtsalt poolpöördega ilma keermeta. Silindrid on ühesugused ja omavahel vahetatavad komplektis või sisu paaris- keermega kolb ja selle tugirõngas või poolpöörde kolb ja selle tugirõngas. Tugirõngaid ja kolbe omavahel ristkasutada ei saa.
408 pidurisüsteem on äärmiselt lihtne. Minnes Dot vedelikule üle, puhastada süsteem ja prakeerida välja tursunud kummimansetid nii töösilindrites kui peapumbas ja vajadusel vahetada. Dot on siiski mõnevõrra süütum kummidetailidele, kui PSK. Aga Dot on tunduvalt vedelam, kui PSK. Seega eriline tähelepanu ja korrasolek seenekujulisele klapile, mis on piduri peasilindris (pumbas) (siduri peasilindris see klapp puudub). See klapp hoiab vabastatud piduripedaali puhul piduritorustikus ehk kogu pidurisusteemis teatud rõhku, mis hoiab piduri töösilindrites kolbide mansetide tööservad vastu silindri seinu. Kui peasilindris klapp ei tööta, või seda ei ole sisse pandud, on juba vähegi lõtvunud manseti vahelt töösilindris oodata õlileket.
Ja poemüüjate juttu ei maksa alati uskuda!
Jõudu tööle!
408 pidurisüsteemi moderniseerimine
Re: 408 pidurisüsteemi moderniseerimine
Kuna vahepeal ei ole leidnud kohta, kust leiaks Loctite pidurikatte liimi, siis uurin, kas on mõtet üldse hakata neete lahti puurima ja liimiga asendama? Peaks olema al- needid ning ei tohiks iseenesest trumlile kahju teha. Või hakkavad vilisema? Vanad klotsid (esimesed) vilisesid nii mis hirmus, kuid see võis olla ka sellest, et trumlil ja klotsidel sooned sees.
Re: 408 pidurisüsteemi moderniseerimine
vilisema hakkab siis kui on halvasti needitud. needid ei ole piisavalt tugevalt kinni tambitud ning selle tõttu hakkab katte klotsi peal vibreerima. Olen rekka klotse kõrini neetinud ning alati on peale loetud et katte peab olema alt täiesti puhas ja neet kõvasti kinni tambitud, muidu hakkab "vilistama"Mikk kirjutas:Kuna vahepeal ei ole leidnud kohta, kust leiaks Loctite pidurikatte liimi, siis uurin, kas on mõtet üldse hakata neete lahti puurima ja liimiga asendama? Peaks olema al- needid ning ei tohiks iseenesest trumlile kahju teha. Või hakkavad vilisema? Vanad klotsid (esimesed) vilisesid nii mis hirmus, kuid see võis olla ka sellest, et trumlil ja klotsidel sooned sees.
pane esialgu nii alla nagu nood on, kui hakkab vilistama, siis mõtle liimimisele.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: 408 pidurisüsteemi moderniseerimine
Omal ajal, kui liikluspildis olid nõukogude sõidukid, oli seda pidurivilet üsna ohtralt, vilistasid pea pooled 408/ 412 ja gaz 24, uaz-id, teised margid vähem. Vilistamine ei tulene niivõrd trumli soonilisusest, vaid klotsi hõõrdkatte materjalist. Enim vilet tekitasid vanemat sorti tumepruunid klotsikatted, mille läikivale sisepinnale oli sisse valatud detailikood 402- xxxxxxxxx. uuemad katted on helepruunid, detailikood on tindi ja templi abil peale kantud, kui on. Ühel teljel soovitaks ühte liiki katteid kasutada, kuna erinevatel kattetüüpidel on erinev pidurduseffektiivsus. Üldiselt olen ise täheldanud trummelpidurite korral, et vilistava trumliga ratas pidurdab vähe ägedamalt (kerge kiskumine, kui rool lahti lasta), kui vaikne.
Alates asatast 1972 või 73 hakkasid tehased moskvitsi esipidurite ülemisi klotse varustama lisaraskustega vilina vähendamiseks.
Needitud klots püsib peal paremini kui liimitud. Liimiks kasutati tehase poolt bakeliitliimi. Vene ajal liimiti ise ka katteid EPO liimiga, kuid katete liigse kuumenemise tulemusel võisid ka klotsidelt lahti tulla, isegi tehase poolt liimitud katted.
Vanadel klotsidel neete ei puurita välja, vaid raiutakse meisli abil needid läbi ja torniga lüüakse sissejäänud neediköndid välja.Need on ju pehmed, alumiiniumist.
Alates asatast 1972 või 73 hakkasid tehased moskvitsi esipidurite ülemisi klotse varustama lisaraskustega vilina vähendamiseks.
Needitud klots püsib peal paremini kui liimitud. Liimiks kasutati tehase poolt bakeliitliimi. Vene ajal liimiti ise ka katteid EPO liimiga, kuid katete liigse kuumenemise tulemusel võisid ka klotsidelt lahti tulla, isegi tehase poolt liimitud katted.
Vanadel klotsidel neete ei puurita välja, vaid raiutakse meisli abil needid läbi ja torniga lüüakse sissejäänud neediköndid välja.Need on ju pehmed, alumiiniumist.