Moskvitside kiirusomadustest
Re: Moskvitside kiirusomadustest
On ju vahe. Rehvi kõrgus on ju erinev. Seega suureneb spidoka valetamine ja tippkiirus jne
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: Moskvitside kiirusomadustest
Oletamisest täpsemalt ma ka ei oska enam öelda. Pole kahjuks juba mitu aastat Mossel rehve vahetanud või mõõdu järgi neile uut otsinud, siiski 175 tundub kuidagi tuttavam laiuse mõõt olema. Peamiselt sellepärast, et valuvelgede offset on erinev ning koormaga sõites kippus tagumine rehv koopasse sõitma. Veelgi vähem suudan hetkel meenutada mis Rehv sellel 2140 all võis olla.Neeme kirjutas:Tegin kiired arvutused. Oletame, et all oli rehv 175/70-13, differ 4,55, GPS'i järgi kiirus ca 120kmh. Seega mootori pöörded ca 5050rpm. Kui all oli 165/80-13, siis 4900rpm.
Re: Moskvitside kiirusomadustest
"vapustav" ma rääkisin rehvi laiuseststern100 kirjutas:On ju vahe. Rehvi kõrgus on ju erinev. Seega suureneb spidoka valetamine ja tippkiirus jne
Re: Moskvitside kiirusomadustest
Sa vist ei ole rehvi möötudest siiamaani aru saanud? nt. 175/70 näitab seda, et laius on 175, kõrgus on 70% laiusest.
Re: Moskvitside kiirusomadustest
rehvi laius ei mõjuta kiirust küll absoluutselt. Laius annab suurema suurema kontaktpinna tee suhtes, suurema stabiilsuse kurvis, kuid suurema võimaluse vesiliu tekkeks. Talvel on samuti laiema rehviga raske liigelda.
Kõrgus ja velje läbimõõt on see, mis kiirust reaalselt mõjutavad. Kui mul on tehasepoolt ettenähtud 15" 195/60, siis valetab kiirusenäidik 100km/h puhul 6 ühikut. Reaalselt sõidan 94ga, ehk siis kiiruskaamera minu pihta välku ei tee.
Nüüd on all 16" 215/55, kiirus on 1:1 reaalsega. Ja kriips alla 100 tegi kiiruskaamera plõksu ära, GPS näitas 97.5 ja pärast koju tulnud politsei postkaart näitas fikseeritud 97.
Veel madalama rehviga hakkab spido juba tegelikust vähemaks näitama.
Pealegi, 80% autodest ei loe kiirust mitte ABS anduritelt, vaid siiski käigukastis elutsevalt tiguhammasrattast. Harvadel juhtudel on see tigu lõppülekandes. Ehk siis mängibki see rolli, et rehvimõõt on viidud vastavusse, kus rattad ja käigukasti tiguratas pöörlevad ühesuguse kiirusega ning kalibreeritakse tehase poolt veidi valetama, et auto omanik ei saaks pahaaimamata trahvi.' kiiruse ületamise eest.
Mida suuremaks läheb rehvi mõõt, siis iga 5 ühiku võrra suuremad jalavarjud (50, 55, 60, 65, 70..) vähenevad rattapöörded 5-15%. Väiksema mõõdu puhul just vastavalt suurenevad.
Ja Sander - tegeliku kiiruse arvutamiseks on palju lihtsam valem :
Uue rehvi mõõt (diameeter) x spidomeetri näit / tehase poolt ette nähtud rehvi diameeter = TEGELIK KIIRUS
Proovime siis valemit ellu rakendada. Auto A, kasutab 205/50 R16 aga tehas näeb ette 185/65 R14.
Hetkel siis all 611.37mm diameetriga ratas x 100km/h ja jagame selle tehase poolt ettenähtud mõõduga, ehk siis 595.88mm ja saame vastuseks 102,6km/h, ehk siis suurem mõõt ja valetab juba piisavalt, et trahv ära tuleks.
loodan, et mossemeestel oli kasu sellest valemist.
Kõrgus ja velje läbimõõt on see, mis kiirust reaalselt mõjutavad. Kui mul on tehasepoolt ettenähtud 15" 195/60, siis valetab kiirusenäidik 100km/h puhul 6 ühikut. Reaalselt sõidan 94ga, ehk siis kiiruskaamera minu pihta välku ei tee.
Nüüd on all 16" 215/55, kiirus on 1:1 reaalsega. Ja kriips alla 100 tegi kiiruskaamera plõksu ära, GPS näitas 97.5 ja pärast koju tulnud politsei postkaart näitas fikseeritud 97.
Veel madalama rehviga hakkab spido juba tegelikust vähemaks näitama.
Pealegi, 80% autodest ei loe kiirust mitte ABS anduritelt, vaid siiski käigukastis elutsevalt tiguhammasrattast. Harvadel juhtudel on see tigu lõppülekandes. Ehk siis mängibki see rolli, et rehvimõõt on viidud vastavusse, kus rattad ja käigukasti tiguratas pöörlevad ühesuguse kiirusega ning kalibreeritakse tehase poolt veidi valetama, et auto omanik ei saaks pahaaimamata trahvi.' kiiruse ületamise eest.
Mida suuremaks läheb rehvi mõõt, siis iga 5 ühiku võrra suuremad jalavarjud (50, 55, 60, 65, 70..) vähenevad rattapöörded 5-15%. Väiksema mõõdu puhul just vastavalt suurenevad.
Ja Sander - tegeliku kiiruse arvutamiseks on palju lihtsam valem :
Uue rehvi mõõt (diameeter) x spidomeetri näit / tehase poolt ette nähtud rehvi diameeter = TEGELIK KIIRUS
Proovime siis valemit ellu rakendada. Auto A, kasutab 205/50 R16 aga tehas näeb ette 185/65 R14.
Hetkel siis all 611.37mm diameetriga ratas x 100km/h ja jagame selle tehase poolt ettenähtud mõõduga, ehk siis 595.88mm ja saame vastuseks 102,6km/h, ehk siis suurem mõõt ja valetab juba piisavalt, et trahv ära tuleks.
loodan, et mossemeestel oli kasu sellest valemist.
Re: Moskvitside kiirusomadustest
mario kirjutas:rehvi laius ei mõjuta kiirust küll absoluutselt
Nii nii http://vexer.com/automotive-tools/speed-rpm-calculator
Gardaan,keneraator,garba,tüüs,garter........
Re: Moskvitside kiirusomadustest
Võin sulle suu sisse öelda, et 195 ja 215, pole vahet, kui ratta diameeter jääb samaks, visuaalselt on pöörete vahe vb paarkümmend pööret, kuna vahe tekib ehk millimeetrites, kui sedagi..
Reaalselt võimalik, et kui laiem rehv, on veeretakistust rohkem, kuid iga 10km/h kohta lisada 0.5atti rõhku juurde ja on vahe jälle tasakaalus.
Laius mõjutab vaid nii palju, et kui sa võtad 205/55 või 285/55, siis teisel juhul on läbimõõt tõesti suurem. Et kui tahta kiirust säilitada, pead võtma laiema rehvi väiksema kõrgusprotsendiga. Aga seda teavad head autofanatid juba niigi.
Reaalselt võimalik, et kui laiem rehv, on veeretakistust rohkem, kuid iga 10km/h kohta lisada 0.5atti rõhku juurde ja on vahe jälle tasakaalus.
Laius mõjutab vaid nii palju, et kui sa võtad 205/55 või 285/55, siis teisel juhul on läbimõõt tõesti suurem. Et kui tahta kiirust säilitada, pead võtma laiema rehvi väiksema kõrgusprotsendiga. Aga seda teavad head autofanatid juba niigi.
Re: Moskvitside kiirusomadustest
ma arvutasin RPMi mitte kiirust
Re: Moskvitside kiirusomadustest
Minu oma üle 200 ei lähe:D
Re: Moskvitside kiirusomadustest
and thats all u gotta knowMossekene kirjutas:Minu oma üle 200 ei lähe:D