AZLK 2140 1979 sass
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
AZLK 2140 1979 sass
Paar aastat tagasi sai omale soetatud üks Moskvich - eelmised kaks olid liiga räbalad, et tänavale ehitada, aga ilma ka ei saa. Algul kohale minnes tundus, et ka müüdav masin päris räbal, aga hind oli hea ja tehnika oli ka korras - sai ära võetud. Masin oli küll seisnud, aga bensiin sisse, rehvid täis ja sõit võis alata. Tee peal oli vaid üks probleem - termostaat oli avatud kogu aeg ja mootor jahtus suuremal kiirusel liigselt (lahendasime probleemi ajutiselt papitükiga, mille paigaldasime radika ette). Auto pidas ilusti üle 30 kilomeetri sõitu vastu, 1/3 sellest kiirus oli üle 110 km/h. Tehniliselt oli enamvähem korralik. Imestama pani pidurite efektiivsus ja korrasolek - ei kiskunud absoluutselt ja polnud vaja palju vajutada, et seisma saaks. Üks viga oli siiski veel lisaks - kolmandalt käigult teisele vahetades tuli kasutada vahegaasi - sünkronisaator läbi ilmselt.
Peale ostmist oli masin selline:
Kauaks ta selliseks ei jäänud - kerge kereremont sai ette võetud. Tegemisest eriti pilte pole kahjuks. Enamasti oli pindmine rooste probleemiks. Masin sai ka uue värvkatte. Tulemus polnud just kõige parem, aga tuli leppida (kerged toonierinevused ja värv veits matt). Vahetatud sai ka käigukast ja lisatud karterikaitse, sai pandud ka korralik termostaat. Kuna tagumisel aknalaual olid "õhuaugud" nagunii suuremaks tehtud kõlarite tarbeks, siis lisasin ka tagasihoidlikud 16,5cm koaksiaalid. Peale seda läksime ülevaatusele, kus pääses auto puhtalt läbi. Ka veljed said uue värvkatte ja ka kaks rehvi sai välja vahetatud. Proovisin ka teist iluvõre, mille naabrimees andis.
Eelmise aasta suvel sai auto uuesti lahti võetud, et teha keretööd korralikult ära, sest tulemus ei olnud minu jaoks piisavalt hea. Paraku ajanappuse tõttu jäi asi veidike seisma ja see aasta tuleb töö lõpule viia. Vahepeal sai Tallinnast toodud hunnik juppe, mis peaks lõpuks autole külge minema, aga ju seda hiljem näeb.
Mõned pildid:
Hetkeseis on selline:
Edasi plaanis kere korda saada, mootor hakkas ka jamama - surve on radiaatoris, sellest tuleb lahti saada, tuleb tegeleda ka veermikuga (amordid, vedrud, igasugused puksid ja rooliotsad kah). Kunagi hiljem plaanis veel muretseda laiad plekkveljed, taha stabikas ja ette teine stabikas lisaks. Originaali sellest ei tule, aga päris "tuuningut" ka ei tule. Suveks (saan load) tahaks suure osa asjadest ära teha, iseasi on see, kui palju jääb kooli kõrvalt aega ja ka rahakott paneb omad piirid. Üks doonorauto on ka silmapiiril - kaks ust tuleb kindlalt välja vahetada, nurgad täitsa roostes. Tööd igatahes jagub.
Peale ostmist oli masin selline:
Kauaks ta selliseks ei jäänud - kerge kereremont sai ette võetud. Tegemisest eriti pilte pole kahjuks. Enamasti oli pindmine rooste probleemiks. Masin sai ka uue värvkatte. Tulemus polnud just kõige parem, aga tuli leppida (kerged toonierinevused ja värv veits matt). Vahetatud sai ka käigukast ja lisatud karterikaitse, sai pandud ka korralik termostaat. Kuna tagumisel aknalaual olid "õhuaugud" nagunii suuremaks tehtud kõlarite tarbeks, siis lisasin ka tagasihoidlikud 16,5cm koaksiaalid. Peale seda läksime ülevaatusele, kus pääses auto puhtalt läbi. Ka veljed said uue värvkatte ja ka kaks rehvi sai välja vahetatud. Proovisin ka teist iluvõre, mille naabrimees andis.
Eelmise aasta suvel sai auto uuesti lahti võetud, et teha keretööd korralikult ära, sest tulemus ei olnud minu jaoks piisavalt hea. Paraku ajanappuse tõttu jäi asi veidike seisma ja see aasta tuleb töö lõpule viia. Vahepeal sai Tallinnast toodud hunnik juppe, mis peaks lõpuks autole külge minema, aga ju seda hiljem näeb.
Mõned pildid:
Hetkeseis on selline:
Edasi plaanis kere korda saada, mootor hakkas ka jamama - surve on radiaatoris, sellest tuleb lahti saada, tuleb tegeleda ka veermikuga (amordid, vedrud, igasugused puksid ja rooliotsad kah). Kunagi hiljem plaanis veel muretseda laiad plekkveljed, taha stabikas ja ette teine stabikas lisaks. Originaali sellest ei tule, aga päris "tuuningut" ka ei tule. Suveks (saan load) tahaks suure osa asjadest ära teha, iseasi on see, kui palju jääb kooli kõrvalt aega ja ka rahakott paneb omad piirid. Üks doonorauto on ka silmapiiril - kaks ust tuleb kindlalt välja vahetada, nurgad täitsa roostes. Tööd igatahes jagub.
Re: AZLK 2140 1979 sass
Värvi jätad samaks? Kena värv on muidu!
Loodame, et jõuad lõpusirgele ka nende töödega ja hakkad linnapilti sellega värvilisemaks muutma.
Edukest siis!
Loodame, et jõuad lõpusirgele ka nende töödega ja hakkad linnapilti sellega värvilisemaks muutma.
Edukest siis!
Azlk 408 ´65 ja Azlk 2140 '80
Re: AZLK 2140 1979 sass
Tore,et foorumis on veel üks 40 juures.
Selle aasta mudelil peaks tegelikult rattanuppude asemel olema kapslid.
Huvitav,et taga on 2 tagurdustuld. Vasakul käib tagurdustuli aga paremal tavaliselt tahvel "1500". Mäletan,et minu 1980a. 2140 oli ka tagapaneel samasugune aga seda numbritahvlit tal enam polnud,sammuti olid erinevad nii 1980a. kui ka 1986a. 2140 tagapaneelid,just tulede aukude kohapealt. Vanal on tuledeploki augud nagu pildilt näha,kolmnurga kujulised aga uuemal ümargused.
Edu!
Selle aasta mudelil peaks tegelikult rattanuppude asemel olema kapslid.
Huvitav,et taga on 2 tagurdustuld. Vasakul käib tagurdustuli aga paremal tavaliselt tahvel "1500". Mäletan,et minu 1980a. 2140 oli ka tagapaneel samasugune aga seda numbritahvlit tal enam polnud,sammuti olid erinevad nii 1980a. kui ka 1986a. 2140 tagapaneelid,just tulede aukude kohapealt. Vanal on tuledeploki augud nagu pildilt näha,kolmnurga kujulised aga uuemal ümargused.
Edu!
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK 2140 1979 sass
Ma ütleks selle peale, et veneajal tehti imesid!Edel kirjutas:Tore,et foorumis on veel üks 40 juures.
Selle aasta mudelil peaks tegelikult rattanuppude asemel olema kapslid.
Huvitav,et taga on 2 tagurdustuld. Vasakul käib tagurdustuli aga paremal tavaliselt tahvel "1500". Mäletan,et minu 1980a. 2140 oli ka tagapaneel samasugune aga seda numbritahvlit tal enam polnud,sammuti olid erinevad nii 1980a. kui ka 1986a. 2140 tagapaneelid,just tulede aukude kohapealt. Vanal on tuledeploki augud nagu pildilt näha,kolmnurga kujulised aga uuemal ümargused.
Edu!
ehitati kaks ühesugust asja, ja kui valmis said siis need polnud enam midagi nii ühesugused.
Azlk 408 ´65 ja Azlk 2140 '80
Re: AZLK 2140 1979 sass
teine tagurdamise tuli on ise leiutatud sinna külge ning seda arusaadaval põhjusel. üks tuli ei suuda valgustada tervet tagumist ala. vasak on valge, parem pimendab.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: AZLK 2140 1979 sass
Tänan heade soovide eest.
Värv oli plaanis samaks jätta, kui mitte päris sama toon, siis oranž kindlasti. Tagurdustulesid on tõesti kaks tükki - eelmise omaniku kätetöö ilmselt, aga mulle meeldibki, et on kaks tükki - sümmeetriline ja praktiline väärtus on ka. Rattanupud või rattakapslid - mõtled ratta ilukilpe? Need kõik originaalid tegelikult olemas, aga pole küljes lihtsalt hetkel.
Kas 2140 oli karastatud klaas või mingi hetk pandi ka tripleks klaase? Esiklaas läks täitsa katki, kui ära võtsin - ennem oli juba kerge pragu sees. Õnneks on eelmisest mossest (2140 aastast 1986) jäänud üks korralik, aga mille järgi seda vaadatakse, kas on tripleks või tavaline karastatud klaas?
Värv oli plaanis samaks jätta, kui mitte päris sama toon, siis oranž kindlasti. Tagurdustulesid on tõesti kaks tükki - eelmise omaniku kätetöö ilmselt, aga mulle meeldibki, et on kaks tükki - sümmeetriline ja praktiline väärtus on ka. Rattanupud või rattakapslid - mõtled ratta ilukilpe? Need kõik originaalid tegelikult olemas, aga pole küljes lihtsalt hetkel.
Kas 2140 oli karastatud klaas või mingi hetk pandi ka tripleks klaase? Esiklaas läks täitsa katki, kui ära võtsin - ennem oli juba kerge pragu sees. Õnneks on eelmisest mossest (2140 aastast 1986) jäänud üks korralik, aga mille järgi seda vaadatakse, kas on tripleks või tavaline karastatud klaas?
Viimati muutis sass, 21 Apr 2009 20:38, muudetud 1 kord kokku.
Re: AZLK 2140 1979 sass
Vaata klaasi serva, kui on ühtlane serv, siis on tegu karastatud klaasiga, aga kui on topelt klaas ja kile vahel, siis on triplex... nii kõige lihtsam aru saada.Kui nii ka aru ei saa, siis tõmba küünega risti klaasiservast, siis ikka saab.
Azlk 408 ´65 ja Azlk 2140 '80
Re: AZLK 2140 1979 sass
Täna tegelesin auto tagapaneeliga veidi, lihvisin ja uus krunt on ka nüüd peal. Näha on, et kõvasti on tarvis pahteldada ja lihvida. Niikaua kuni värv kuivas, hakkasin mootoriga tegelema. Vesi ja õli olid igatahes segamini ja otsustasin, et mootor tuleb maha tõsta, nagunii sidur tahaks ka vahetamist ja mootoripadjad samuti. Kuna mootor tuleb lihtsamalt pealt ära ilma sidurikoja ja käigukastita, siis lasin need ennem lahti. Aga probleem tekkis - käigukast ei taha ära tulla, ära ei tahtnud tulla ka koos sidurkojaga. Liikusid umbes 1,5cm väljapoole, aga siis nagu takerdus ja edasi ei tulnud mitte mingit moodi, jändasin sellega üle kahe tunni - lihtsalt ei tule. Koos mootoriga saab need ka maha tõstetud, aga hiljem vaja ikka need kätte saada ju. Ehk on kellelgi ideid või kogemusi taolise asjaga? Käigukaste ennem olen vahetanud mitmeid kordi, aga sellist jama pole ennem olnud.
Paar pilti kah:
Paar pilti kah:
Re: AZLK 2140 1979 sass
Mul naabrimehel ka selline sama aasta masin näidiku plokk on inglise keelne jõudu tegemisel!
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: AZLK 2140 1979 sass
üks teemaväine küsimus, aga mida see märk klapikambrikaane peal tähendab? pole varem märgand.
21251