MZMA 401 1955 TiitS
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Väga vähestel olen näinud, et kasutatakse ketaspiduritel klotside laialisurumiseks õrna vedru. Oma helerohelisel olid need õnneks ostes olemas. Kahjuks ei viitsi ratast alt ära keerata et pilti teha
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Ketaspidurite klotsid on fikseeritud suurte splintidega (2tk) ja kahe klotsi vahele on pandud nõrk vedru (mõlemal splindil üks). Niipalju jäi mul silma kui oma punasel sealkandis toimetasin.
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Re: MZMA 401 1955 TiitS
ega jah, mosse kettasiduritel on seal ainult vedrud, ei klamredi ega midagi taolist. Mina viskasin need vedrud ka sealt kus see ja teine, kuna lükkasid alati klotsid nii kaugele laiali, et pidin alati kaks korda pumpama enne kui võtma hakkasid.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Vahepeal siis tehtud nii palju, et vahetatud said esimesed piduriklotsid, nendega koos said külge ka õiged klotside splindid. Üks alumine õõtsapuks vahetatud, kuna vana oli millegipärast täiesti pesast välja "väändunud".
Sai ka mossega veidi kaugemaid paiku uurimas käidud. Spido -ja odomeeter ei toimi hetkel, kuna tross on katki, aga arvestuslikult tuli kokku ligikaudu 600 km sõitu. Mosse pidas end üllatavalt hästi ülal, kui välja arvata summuti kinnituste katkemine tagasiteel. Kohati oli vaja sõita kehvadel künklikutel teedel ning seal selle summuti arvatavasti alt lahti sõitsin, kuna keskmine resonaator on päris madalal. Samuti sai ka esisillatala seal vatti kohati mööda kive libisedes, päris madalal asub ka see. Pagasiruum on mossel suhteliselt kesine ning seetõttu sai kuurinurgast pakiraam katusele aetud ning sellele siis ajastule vastavad päevi näinud kohvrid kinnitatud. Täitsa uhke sai
Väike puhkehetk:
Multifunktsionaalsed istmed olid mossel juba aastal 1955
Selliseid teid pidi päris mitmeid kilomeetreid sõitma:
Isegi remonti sai teha
Sai ka mossega veidi kaugemaid paiku uurimas käidud. Spido -ja odomeeter ei toimi hetkel, kuna tross on katki, aga arvestuslikult tuli kokku ligikaudu 600 km sõitu. Mosse pidas end üllatavalt hästi ülal, kui välja arvata summuti kinnituste katkemine tagasiteel. Kohati oli vaja sõita kehvadel künklikutel teedel ning seal selle summuti arvatavasti alt lahti sõitsin, kuna keskmine resonaator on päris madalal. Samuti sai ka esisillatala seal vatti kohati mööda kive libisedes, päris madalal asub ka see. Pagasiruum on mossel suhteliselt kesine ning seetõttu sai kuurinurgast pakiraam katusele aetud ning sellele siis ajastule vastavad päevi näinud kohvrid kinnitatud. Täitsa uhke sai
Väike puhkehetk:
Multifunktsionaalsed istmed olid mossel juba aastal 1955
Selliseid teid pidi päris mitmeid kilomeetreid sõitma:
Isegi remonti sai teha
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Selle retke ajal sai su autot isegi mitu korda nähtud nii Pärnus kui ka Pärnumaal. Korra viskasin isegi käpa püsti kui juhtusid vastu sõitma. Oli see koht täpsemalt Lindil. Ma isegi mõtlesin, et mis madal ja keskel asuvate tuledega asi on.
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Täitsa võimalik, et Lindist läbi sõitsin. Tõstamaa ja Pärnu vahet sai mitu korda sõidetud.
Aga eile sai veidi summutit ümber tehtud. Keevitasin üle tagasilla mineva kaare kõrgemaks, muidu käis suurema rahvaga "hüpekatest" sõites sillatala vastu summutit. Eemaldasin ka kroomitud summutiotsa, kuna ei sobinud see kõige paremini sinna. Asemele keevitasin sirge toru, mis ulatab veidi stange alt välja. Nüüd on järgmine probleem: See summuti küür on väga ligidal bensiinitorudele. Summuti läheb küürukohast päris tuliseks, peab torud veidi eemale vedama.
Aga eile sai veidi summutit ümber tehtud. Keevitasin üle tagasilla mineva kaare kõrgemaks, muidu käis suurema rahvaga "hüpekatest" sõites sillatala vastu summutit. Eemaldasin ka kroomitud summutiotsa, kuna ei sobinud see kõige paremini sinna. Asemele keevitasin sirge toru, mis ulatab veidi stange alt välja. Nüüd on järgmine probleem: See summuti küür on väga ligidal bensiinitorudele. Summuti läheb küürukohast päris tuliseks, peab torud veidi eemale vedama.
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Väga mõnus pill! Mina olen küll ametlikult 100% kade. Ilusad pildid kah veel takkaotsa.
Muretuid kilomeetreid!
Muretuid kilomeetreid!
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Tänud , ei tasu kade olla, sul endal ka lahedad pillid. Vahest tahaks endalegi mõnda nostalgilist 2137/2140/412/408 mosset .
Aga midagi olen vahepeal jälle nokitsenud. Mõtlesin, et esimesed rattad on ikkagi liigselt koopast väljas. Lahenduseks on siis kokku kogutud mõned 407 originaal kitsad veljed, millele otsin peale kitsad rehvid. Üks päev võtsin siis veljed käsile. Mõned servad tahtsid veidi haamrit saada, kuna olid sutsu kõverad. Vana koorunud värvi oli peal 3-5 kihti ning kohati esines ka roostekoldeid. Lasin siis velgede välimised pooled traatkettaga puhtaks, krunt peale ning lõpuks ka värv:
Osaliselt krunditud:
Värvitud:
Aga midagi olen vahepeal jälle nokitsenud. Mõtlesin, et esimesed rattad on ikkagi liigselt koopast väljas. Lahenduseks on siis kokku kogutud mõned 407 originaal kitsad veljed, millele otsin peale kitsad rehvid. Üks päev võtsin siis veljed käsile. Mõned servad tahtsid veidi haamrit saada, kuna olid sutsu kõverad. Vana koorunud värvi oli peal 3-5 kihti ning kohati esines ka roostekoldeid. Lasin siis velgede välimised pooled traatkettaga puhtaks, krunt peale ning lõpuks ka värv:
Osaliselt krunditud:
Värvitud:
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Ma vaatasin, et mul ühtegi kapotialust pilti ei olegi üleval:
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Otsin kitsastele velgedele rehve peale. 165/80 R15 või sarnase mõõduga. Kui kellegil on midagi pakkuda, või teab kes pakub võiks teada anda.