AZLK 408, AZLK 2140SL ,iz 412. randoA

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas randoA »

Niisiis, vahetasin 40l ära ka kõrvalistuja poolse tagumise ukse, esimene veel vahetada ja siis on päris ponks.
Põrand on krunditud ja värvitud.
Homme loodan kokku tagasi saada.Kuna hetkel on väljas suhteliselt kõva tuul, siis tegin uksed lahti esimesed, lauajupid vahele uksele ja uksepostile, et tuul paremini läbi käiks ja ära kuivataks värvi.

Eile lükkasime vennaga ka kombi garaaži
Tegin algust mootoriruumi haljastamisega.Hetkel on tehtud kõrvalistuja poolsest lonzekast pool.Orginaal värv on veel peal nii kinni et kohe mitte ei taha sealt lahkuda.Hetkel puhastan trelli otsas oleva terasharjaga,võiks ka muidu ju relakaga, aga sellega manööverdamine ei ole just kõige mugavam sealpool.
Kuid rohkem täna ei viitsi mitte mingil juhul teha.Ei ole seda tuhinat peal...

Kuna igavus vaevas, siis kallasin punase SLi paaki 5l kütet, aku peale ning käis nagu alati, poolest pöördest.
Viisin ta kergele jalutuskäigule, tsirka 5km
Ülimõnus oli sõita, salong oli meeldivalt soe, õues ebameeldivalt tuuline, mosse käis nagu kell-no mis sa hing veel ihkad!
Nipet näpet veel vaja teha, siis treilapeale ja Tallinnasse arki.Ehk saab ühe soojaga vahetatud dokumendid ja teha ka ülevaatuse
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas randoA »

Täna toimetasin põhiliselt punase SLi kallal.Suur lootus on saada teine jaanuari kuu sees arki ning teha ära ka ülevaatus ja kindlustus.Ehk jõuab sellega suvel isegi klubi kokkutulekule.Vähemalt lootused on.
Täna sain toimima tollel klaasivedeliku pumba.Okei, oluliselt midagi seal teha polnudki, vahetasin pumba ära lihtsalt :D
Aga põhiasi on see, et nüüd toimetab.Üritasin saada toimima ka signaali, aga ei tulnud suurt välja midagi.Signaalile otse pluss peale panna siis toimib.Aga roolilt litsudes ei ole midagi.Vahetasin releed, aga samuti ei midagi.
Ülevaatuselt läbi ei saa kui signaal ei tööta?
Vahetasin ära salongitulede pirnid, nood mis armatuuri all on.Nüüd need ka töötavad ilusti.
Siis pesin puhtaks pagassi plastikud.Suurem kõnts tuli küll maha kuid homme tuleb järelpesu teha veel.Samuti vahetasin ära ka pagasniku luugi vedrud, nüüd seisab täitsa omal jõul üleval.Ei ole tarvis mingit kaigast alla panna.
Uurisin natuke mis kujutab endast esimene piduri elundkond.Selgus, et ketas on suht kulunud.raamat ütles et ketas tuleb vahetada kui on alla 11mm, mul oli 7mm.
Mis siis ikka, otsisin välja sinise 412 käändmikud, ja võtsin sealt ära kettad.Puhastasin ilusti ära, laagrid pesin ka puhtaks ja panin uue määrde sisse.Ladusin kogu selle mängu siis kokku tagasi.Panin ka uued piduriklotsid, õigemini klotsi, sest kahte uut klotsi ei saanud mitte mingi valemiga kettale korralikult peale.Aga teine klots oli ainult natuke kasutatud ja eriti ei tohiks vist midagi mõjutada?
Kõrvalistuja pool sai selline toiming siis korda saadetud.Juhipool on ketta paksuseks 12mm, aga suhteliselt palju vagusid on, klotsid vahetaks ka heameelega ära, uued olemas kah õnneks.
Käisin külastamas oma varuosade ladu.Sain meeldiva üllatuse osaliseks.Leidsin sealt omale vajalikud uued käsipiduri trossid ja taha uued piduriklotsid.
Ilmselt tahavad ka need seal vahetust saada.Aga eks homme paistab.Ahjaa, esimesed pidurivoolikud peab ka ringi panema, need mis küljes on juba liigselt pragunenud.

Pirukal tõstsin maha kuudi, eesmärgiga kastipõhja kohendada.Aga nüüd laiemale ringile küsimus:
Nimelt, lasin trelliga suurema rooste ja sodi minema põhjast ja tõmbasin buvanooli peale.Aga mis edasi?Kas mingi krunt ja siis värv ning mastiks?
See põhi, mis on nende luukide all, mis kasti põhjas asetsevad, seal oli koobaste servas roostet suhteliselt isukalt.Tea, kas oleks mõtet teda keevitada või mis temaga tegema peaks?
On kellegil soovitusi?
Mingit näitusepilli pole plaanis teha, lihtsalt talutöödeks, põhiliselt kola ja sodiveoks.

2140, too on kokku tagasi laotud, sõidab ja töötab endiselt.Aga mootoris on mingi kolksu või klõbina laadne asi.Aga kui mootor on kasvõi paar minutit päevas töödanud siis rohkem seda viga ei ole ülejäänud päeva jooksul.
Ei oska miskit kosta, aga käib küll väga ühtlaselt ja kenasti.

Kombil võtsin istmed välja, et põhjast sotti saada.No selgus siis et keegi väga tubli inimene oli taha pannud uue pigimati.Ja otseloomulikult vana peale, ehk siis mõlemad irdusid põrandaküljest, kui natuke pahtlilabidaga kaasa aidata,Aga midagi katastroofilist õnneks ei tuvastanud, ehk siis läbivat roostet ei leidnud õnneks.

Tänaseks kõik!
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3341
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas stern100 »

Iseenesest saab läbi küll kui signaal ei tööta...kuid enda südamerahu huvides võiks ju asja ikka korda teha :P
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 136 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas randoA »

okei, sis on hea.Aga eks ma veel proovin jah.Ei olnud täna tahtmist eriti armatuuri all roomata

Aga kas sigaal käib mingist kaitsmest läbi ka?
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
Kasutaja avatar
indrek06
Postitusi: 187
Liitunud: 17 Nov 2009 18:43
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas indrek06 »

Signaal ikka kaitsmest läbi.

Elektriskeem abiks:
http://www.mosseliiga.ee/skeemid.html
AZLK 2140, 1978
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas Edel »

randoA kirjutas:Panin ka uued piduriklotsid, õigemini klotsi, sest kahte uut klotsi ei saanud mitte mingi valemiga kettale korralikult peale.
Kui subbort ja ketas paigas on, lükka heebliga subbordil kolvid sisse. Siiani olen mina kõik klotsid külge saanud.
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas randoA »

ma panin klotsid oma kohale, siis alguses kruvika vahele ja lõpuks heebli, nii sain ühe uue ja teise kasutatud klotsi peale, uusi ei saanud nii peale, võimalik et ei surund siis niipalju kui vaja.
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas moskiito »

järeldus sul õige, ei surunud nii palju kui vaja oli. Kettaspiduritega pole selles suhtes probleemi nagu trumlitega on, kus teinekord peabki panema vana ja uue klutsi ,kuna lihtsalt uued on liig paksu kattega. kettal on pigem see probleem et katted kippuvad teinekord omavoliliselt lahkuma.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas randoA »

selge.
Täna uurin mida arvavad endast ka tagumised pidurid.
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas randoA »

Niisiis, SLi pidurid on üle käidud, taha pandud uued pidurisilindrid.Ühe poole pidurid olid mingi imeliku kördiga koos.Nagu mingi õli ja sellelaadne asi.
Tegin puhtaks ja ladusin kokku tagasi.Teise poole samamoodi.Õhutasime ära ja proovitiirule.Ütleme nii, et tulemus oli üllatavalt hea.

Kuna sel aastal otsustasime isaga minna talveralliile siis on vaja veel palju asju paremaks teha ja välja vahetada.
Täna vahetasime venna sõbraga välja mõrase esiklaasi.Kolmanda katsega saime teise ka paika.Hullem jama oli sellega, küll ei istunud tihend, küll läks nöör puruks.
Igatahes, saime teise siis ette, tuli järg panna tagasi kroomliistud tihendile.No ei saa istuma, tee või tina.Sirge peal mis on, see läheb, aga no nurgad ei istu lihtsalt.
ABIPALVE KÕIGILE:
kes vähegi oskavad midagi soovitada nende paigaldamise kohta,siis PALUN andke teada.

Samuti on vaja ära vahetada veel survelaager ja siduri töösilinder.Mina selles mingit kasu ei näe, aga venna käsk.Ju siis on õige.

tuleb soetada ka talverehvid, tõenäoliselt teeb seda isa.
Suurem mure on dokumentidega, vend ütles et saab kutsuda selle arki mehe koju ka, kes auto üle vaatab ning siis saab büroos uued dokumendid.Loodan et nii see ka on.

Ja rohkem vist ei olegi midagi teha vaja seal.Igati tip top masin.

Sõitsin täna pirukaga, no ei saa rohkem lõbusam olla, külavahel oli koguaeg külg ees.Väga fun oli.

Tänaseks kõik
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
Vasta