Talvine ninakatte mossele?
Re: Talvine ninakatte mossele?
No aga paku siis parem nimetus välja,sisuliselt seda eset millest jutt siin on mujale kui auto esivõre ees kasutada ei anna. Mina otsisin aga ei leidnud,selle eseme tehnilist või siis korrektset nimetust.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: Talvine ninakatte mossele?
Mnjahh,tegelikult saame ju aru kõik millest jutt käib,milleks tähti närima hakata?Mina isiklikult mäletan sellist sõna nagu "ninakate".Tihedalmalt kasutati seda siis kui veoautodena kasutati veel GAZ ja ZIL -tüüpi autosi ...aga see oli natuke aega tagasi kahh niiet kõik vast ei pruugi mäletada/teada
AZLK 2140 ´85a.
Vigursõit 2012,2013,2014,2015,2018 VIIMANE koht!
Vigursõit 2012,2013,2014,2015,2018 VIIMANE koht!
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: Talvine ninakatte mossele?
Mäletan küll,et vanasti liikusid üksikud Mossed ringi,millel olid termatiinist katted ees. Kahjuks ei oska kirjeldada,kuidas ja mis.
Ise olen laisk kui porikärbes ja ei ole viitsinud teha muud,kui visata radika ja kandle vahele pappkasti materjalist tüki. Olenevalt sõidu pikkusest ja ilmast olen siis vahetanud ja liigutanud seda papitükki.
Ma ei ole siiani aru saanud,miks uuematel mudelitel ribid eest ära jäeti. Talviti sõites jahutab ikka mootri nii ära,et soojaks ei saagi..... Praeguse ilmaga on mul juba pea-aegu radikas eest kinni topitud. 15 km. sõidu puhul läheb 90 ne peale alles pea linna jõudes...... Võibolla on ka termostaat väsinud,kuid millalgi keetsin seda pliidil koos veega ja mõõtsin klapi avanemise algust. Siis oli asi normis.
Ise olen laisk kui porikärbes ja ei ole viitsinud teha muud,kui visata radika ja kandle vahele pappkasti materjalist tüki. Olenevalt sõidu pikkusest ja ilmast olen siis vahetanud ja liigutanud seda papitükki.
Ma ei ole siiani aru saanud,miks uuematel mudelitel ribid eest ära jäeti. Talviti sõites jahutab ikka mootri nii ära,et soojaks ei saagi..... Praeguse ilmaga on mul juba pea-aegu radikas eest kinni topitud. 15 km. sõidu puhul läheb 90 ne peale alles pea linna jõudes...... Võibolla on ka termostaat väsinud,kuid millalgi keetsin seda pliidil koos veega ja mõõtsin klapi avanemise algust. Siis oli asi normis.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: Talvine ninakatte mossele?
Mul peaks ka kuskil midagi sellist leiduma. Kui järgmine kord ette juhtub, raban kaasa ja teen pilti.
Kunagi ostsin Supra, millele oli selline päris originaal "kantoss" pagassis kaasas. Kohe esimesel talvel oli muidugi vaja see autole nina peale sikutada. Kevadel ninakatet ära võttes olid värvil igalpool üllatamas liivakriimud, mida koos lumega teiste autode rataste alt oli lennanud ja siis vaikselt serva vahele kogunenud.
Aga kui sõita kõrgema autoga või mitte linnas/maanteel siis ei tohiks sellist probleemi tekkida.
Ja see mosse ninakate, mida mina näinud olen, katab ainult esivõre ära.
PS. Jah, on täiesti normaalne kasutada talveautona 175kw manuaal kastiga sportautot
Kunagi ostsin Supra, millele oli selline päris originaal "kantoss" pagassis kaasas. Kohe esimesel talvel oli muidugi vaja see autole nina peale sikutada. Kevadel ninakatet ära võttes olid värvil igalpool üllatamas liivakriimud, mida koos lumega teiste autode rataste alt oli lennanud ja siis vaikselt serva vahele kogunenud.
Aga kui sõita kõrgema autoga või mitte linnas/maanteel siis ei tohiks sellist probleemi tekkida.
Ja see mosse ninakate, mida mina näinud olen, katab ainult esivõre ära.
PS. Jah, on täiesti normaalne kasutada talveautona 175kw manuaal kastiga sportautot
Respek Mah Authoritaaa!!! → http://www.facebook.com/RedStarKustomz
BTG Nordschleife 12:43
GT Nürburgring 3:42
BTG Nordschleife 12:43
GT Nürburgring 3:42
Re: Talvine ninakatte mossele?
talupeoetaluja, ju siis on sinu masinal probleemiks ikkagist termostraat mis avaneb liiga vara või on ültse koguaeg avatud asendis. minu mokitsal pole küll probleme soojenemisega. 10km sõitu ja vesi ilusti 85-ne peal.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: Talvine ninakatte mossele?
No praegu mul sama lugu. Jõuan linna 11 km ja seier 90 peal... Kuigi seekord abi papitükist..... Põhiline häda hakkab pihta ikka sellest,et mootoriplokk on alumiiniumist. See sunnik jahutab liigapalju. Oleks plokk malmist,läheks ka mootor kiiremini soojemaks.moskiito kirjutas:talupeoetaluja, ju siis on sinu masinal probleemiks ikkagist termostraat mis avaneb liiga vara või on ültse koguaeg avatud asendis. minu mokitsal pole küll probleme soojenemisega. 10km sõitu ja vesi ilusti 85-ne peal.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: Talvine ninakatte mossele?
Milleks otsida originaalseid lisaseadmeid autole, kui neid kunagi samast tehasest, kus autod väljusid ei tulnud. Pigem ikka miskit koperatiivi toodang, ise asi, ise sugune. Kusjuures enamasti mittemingit sarnasust eelmisega ei pruukind olla...
Jõudu ja jaksu asja otsimisel, igaljuhul on lihtsam ka uuemale mossele üks väike tross lisada ja see jahutusradika ribi ette paigaldada, kuigi uuemal mossel miskit õhusuunamise süsteem seal ees ka nii, et ei ole mina näind probleemi ka -20 kraadi juures
Jõudu ja jaksu asja otsimisel, igaljuhul on lihtsam ka uuemale mossele üks väike tross lisada ja see jahutusradika ribi ette paigaldada, kuigi uuemal mossel miskit õhusuunamise süsteem seal ees ka nii, et ei ole mina näind probleemi ka -20 kraadi juures
Pukseerimishaagise e Konna rent
Re: Talvine ninakatte mossele?
Ei mäletagi, et Mossele sobivaid ninakatteid oleks nõuka ajal poes müüdud. Mõned asjaarmastajad õmblesid neid ise. Väga levinud olid nad Volgadel. Ka Zigullile oli 80-del täiesti kena ninakate saada. Sellel oli veel 2 luuki ees, mida sai soojema ilmaga avada. Tegelikult suht mõtetu asi, märksa lihtsam ja ka efektiivsem on kasutada radika ees sobivas mõõdus papitükki.
Mis puutub ribikattikusse, siis AZLK kasutas seda ainult nendel 2140 mudelitel, millel oli ülemine termostaat.Alumise Lada-tüüpi temostaadi puhul, mis töötab veidi efektiivsemalt, ribikatikut polnud. IZ alumise termostaadini ei jõudnudki ja ribikatik kadus alates 1985.a. ära lihtsalt kokkuhoiu mõttes.
Mis puutub ribikattikusse, siis AZLK kasutas seda ainult nendel 2140 mudelitel, millel oli ülemine termostaat.Alumise Lada-tüüpi temostaadi puhul, mis töötab veidi efektiivsemalt, ribikatikut polnud. IZ alumise termostaadini ei jõudnudki ja ribikatik kadus alates 1985.a. ära lihtsalt kokkuhoiu mõttes.
Moskvich 2140 SL 1985.a., IZ-412 IE 1985.a.
Re: Talvine ninakatte mossele?
Selline siis see IZ 412-ne ninakate, mis ma kuskilt mingi autoga olen kaasa saanud.
Nagu näha, siis kinnitub ribide vahelt paeltega.
Nüüd aga rändab, igatahes, minu pirukale!
Respek Mah Authoritaaa!!! → http://www.facebook.com/RedStarKustomz
BTG Nordschleife 12:43
GT Nürburgring 3:42
BTG Nordschleife 12:43
GT Nürburgring 3:42
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: Talvine ninakatte mossele?
Oma praktikast saan öelda vaid seda, et sellise katte ette panemine on hea kaitse lumesaju ja muu pori eest, aga radiaatori jahtumise eest see ei kaitse, eriti veel praeguste miinu kraadide juures. Parimad on siiski omal ajal 412 mossedel olnud salongist juhitav ribakatik.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks