MZMA 408 1967 Marek
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: MZMA 408 1967 Marek
Täna siis avastasin ,et viga oli õnneks salongiradika lõdvikus, millest vedelik sidurikojale tilkus. Sai siis mõlemale salongiradika torule pime ette tehtud ning prooviks vesi sisse pandud. Hetkel kuskilt enam ei tilkunud ja sai väheke sõidetud ning katsetatud.
Siduri survelaager teeb sellist häält, et hakkab kohe laiali lendama. Mootoris on julm tiksumine/plagin sees, aga soojaks minnes jääb nagu vaiksemaks, klapi vahed vaja vähemalt paika panna. Mingiaeg saan ka video kuidas mootor töötab ja siis saab kuulda seda plaginat ja arvamust avaldada.
Tegelikult tahaks nüüd õli ära vahetada, sest seesolev on ikka väga must, tahaks ka selle peenfiltri jälle vahele panna. Vaatasin olemasolevat kirjandust ning mitmetes eri raamatutes mul 408 õlitussüsteem ja osad ära märgitud, niiet proovin selle järgi kokku panna.
Siduri survelaager teeb sellist häält, et hakkab kohe laiali lendama. Mootoris on julm tiksumine/plagin sees, aga soojaks minnes jääb nagu vaiksemaks, klapi vahed vaja vähemalt paika panna. Mingiaeg saan ka video kuidas mootor töötab ja siis saab kuulda seda plaginat ja arvamust avaldada.
Tegelikult tahaks nüüd õli ära vahetada, sest seesolev on ikka väga must, tahaks ka selle peenfiltri jälle vahele panna. Vaatasin olemasolevat kirjandust ning mitmetes eri raamatutes mul 408 õlitussüsteem ja osad ära märgitud, niiet proovin selle järgi kokku panna.
Re: MZMA 408 1967 Marek
Ei saanud mina aru kuidas õli peenfiltrist välja saab. Arvan, et selles torus, mis filtri keskel, peaks augud või vahed sisse lõikama, sest raamatu pildi järgi nagu peaks olema.
Samuti tahaks teada kust kohast jämefiltri sete eemaldatakse, seal all mingid 3 polti on, aga need nii kinni, et nende kaudu pole vist keegi kunagi midagi välja lasknud.
Samuti tahaks teada kust kohast jämefiltri sete eemaldatakse, seal all mingid 3 polti on, aga need nii kinni, et nende kaudu pole vist keegi kunagi midagi välja lasknud.
Re: MZMA 408 1967 Marek
Tegin ka mõned pildid:
Ükspäev käisin ka endise omaniku juures ning sain masina originaal käimakoti ning süütevõtme. Vana soovitas mul jätta see M410 kang ja otsakaan, sest see pidi kõige lollikindlam ja probleemivaba süsteem olema, mis olla saab. Plastosadest on alles ainult mälestus ja avevalt neid kuskilt ka saab. Tuleb ise fantaasial lennata lasta ja midagi valmis nikerdada.
Radiaator ja generaator+relee on M412 oma. Minu imestuseks on masinal laadimine täiesti olemas, tagurdustuled ja pidurituled pidid ka põlema, aga ise näinud pole. Mingi roheline tuluke ka vahetevahel vilgub armatuuris. Laadimist näitab ka, muu ükski lüliti ega kang ei liigu veel kuhugi.
Põhi on iseenesest tugev, sest seda on õlitatud, küll aga murdsin ära ühe tagumise tungitoe ja ju teine vajab ka siis vahetust. Keevitada ikka on, peabki endale kuskilt laenama või ostma ning harjutama hakkama. Üks tagatiib vajab ka vahetust. Teine on kunagi gaasiga keevitatud ning vajab ropult pahtlit, eks vahetan enne teise tiiva ära ja vaatan, kas on mõtet teist ka vahetada- kuidas välja kukub.
Sellise õlifitri leidsin ja vaatasin ,et see peaks sobima sellesse musta kopsikusse. Kopsiku sees oleva toruga peetatavatest plaanidest tegin sellise kavandi:
Need augud kavas relakaga sisse lasta, muidugi mitte nii kõrvuti nagu pildil vaid üks ühele ja teine teisele poole. Samas huvitaks ikka kust käib jämefiltrist sette väljalaskmine?
Ükspäev käisin ka endise omaniku juures ning sain masina originaal käimakoti ning süütevõtme. Vana soovitas mul jätta see M410 kang ja otsakaan, sest see pidi kõige lollikindlam ja probleemivaba süsteem olema, mis olla saab. Plastosadest on alles ainult mälestus ja avevalt neid kuskilt ka saab. Tuleb ise fantaasial lennata lasta ja midagi valmis nikerdada.
Radiaator ja generaator+relee on M412 oma. Minu imestuseks on masinal laadimine täiesti olemas, tagurdustuled ja pidurituled pidid ka põlema, aga ise näinud pole. Mingi roheline tuluke ka vahetevahel vilgub armatuuris. Laadimist näitab ka, muu ükski lüliti ega kang ei liigu veel kuhugi.
Põhi on iseenesest tugev, sest seda on õlitatud, küll aga murdsin ära ühe tagumise tungitoe ja ju teine vajab ka siis vahetust. Keevitada ikka on, peabki endale kuskilt laenama või ostma ning harjutama hakkama. Üks tagatiib vajab ka vahetust. Teine on kunagi gaasiga keevitatud ning vajab ropult pahtlit, eks vahetan enne teise tiiva ära ja vaatan, kas on mõtet teist ka vahetada- kuidas välja kukub.
Sellise õlifitri leidsin ja vaatasin ,et see peaks sobima sellesse musta kopsikusse. Kopsiku sees oleva toruga peetatavatest plaanidest tegin sellise kavandi:
Need augud kavas relakaga sisse lasta, muidugi mitte nii kõrvuti nagu pildil vaid üks ühele ja teine teisele poole. Samas huvitaks ikka kust käib jämefiltrist sette väljalaskmine?
Re: MZMA 408 1967 Marek
Need numbrid lihtsalt sobisid hetke pildiga kokku ja sai külge kruvitud. Sain need kunagi ammu kui igalpool plekk-garaaže hävitati ja siis sai neis kolatud ja huvitavaid asju kaasa võetud. Muidugi parem kraam oli juba läinud selleks ajaks. Mäletan, et sellistest garaažidest tulid välja peamiselt sapikad, millest keegi ei hoolinud ja need siis peksti segi ja pandi põlema või lükati Pärnu jõkke. Üks Škoda ja Gaz-21 on ka meelde jäänud, kahjuks olin ise siis nii väike, et suurte poistega, kes autod omale said ja garaažidesse sisse läksid ei olnud midagi rääkida ja pidin nende jääkidega leppima.
Selle auto numbrid on olnud arvatavasti sellised:
Selle auto numbrid on olnud arvatavasti sellised:
Re: MZMA 408 1967 Marek
Kena asi, mul ka sellised nr mis sobivad mossele ka sama tähe kombinatsiooniga , kuid jah ma sinu viimast postitust lugedes läheb meel kurvaks. ÜKs ZAZ 968A on just see mis mul oma kollektsioonist puudus on
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: MZMA 408 1967 Marek
Karterikaitse on see. Et keegi pihta ei paneks pandi auto reg. märk peale, samuti oli reg. märk teinekord muudel auto lisadel nt. ohukolmnurk jne... Veneajal ei saanud ju kojamehi ega välispeegleidki auto külge õue jätta, virutati kohe ära. Samuti kilbid ja teinekord rattadki, Ladadelt tõmmati bensiin välja jne. Teinekord isegi päise päeva ajal. Mingiaeg oli ENSV-s isegi nõue, et igal autol peab olema salalukk/ peidetud massilüliti.
Re: MZMA 408 1967 Marek
Mulle rääkis vanaisa, et veneajal ei julgenud keegi midagi varastada, sest siis oli kohe siberi laks- mu vanavanaisa saadeti siberisse selle eest et ta varastas 2meetrit mingit vaipa kuskilt laost kus ta töötas.
Aga muidu väga tipptopp pill paisab olevat.Edu.ee
Aga muidu väga tipptopp pill paisab olevat.Edu.ee
Re: MZMA 408 1967 Marek
Nüüd sain lõpuks video, mis häält mootor teeb.
http://www.speedyshare.com/657772619.html
Sooviks arvamusi, mis seal klõbiseda võib...
EDIT: Isa ütles videojärgi, et temaarvates peaks need saaled olema, aga ise ei taha uskuda, sest see mootor oleks pidand sellisel juhul juba ammu laiali lendama või vähemalt heli tugevamaks läinud ja varsti lendama. Asi on hoopis pärast mõningast sõitu vaiksemaks jäänud.
http://www.speedyshare.com/657772619.html
Sooviks arvamusi, mis seal klõbiseda võib...
EDIT: Isa ütles videojärgi, et temaarvates peaks need saaled olema, aga ise ei taha uskuda, sest see mootor oleks pidand sellisel juhul juba ammu laiali lendama või vähemalt heli tugevamaks läinud ja varsti lendama. Asi on hoopis pärast mõningast sõitu vaiksemaks jäänud.