Piduritoru

Ei oska kolvirõngaid vahetada? Käigud ei lähe sisse?
Vasta
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Piduritoru

Postitus Postitas partnermosse »

Küsimus oleks säärane. Milliste käepäraste vahenditega vasest piduritoru stutsi lahti saada(esisillas), mis on toru külge keevitunud ? Ettepanekud ja praktika, kuidas kellegil on õnnestunud lahti saada ?!
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3345
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: Piduritoru

Postitus Postitas stern100 »

partnermosse kirjutas:Küsimus oleks säärane. Milliste käepäraste vahenditega vasest piduritoru stutsi lahti saada(esisillas), mis on toru külge keevitunud ? Ettepanekud ja praktika, kuidas kellegil on õnnestunud lahti saada ?!
Ohh nendega on oma mossede kallal jebitud küll ja küll. Kus kohas see sul täpsemalt asub...? Ehk millist vaja lahti keerata. Aga üldjuhul on ikka määritud ennem mingi roostesurmaga, pidurivedelikuga või coca-colaga neid, et natuke seediks ennem lahti keeramist. Tee omale vastav 12 võti mingist vanast tugevast silmusest, et toru mahuks läbi ainult vahelt, ning siis katab silmus enamuse stutsi peast ikka ära, väiksem oht üle keerata asja. Annad veel kuuma hoolega, et põletaks stutsi ja toru vahelise sita välja ja hakkad meelitama :D Endal kestis see tegevus esimeste torudega vist pea 2 päeva :D
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 140 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: Piduritoru

Postitus Postitas partnermosse »

stern100 kirjutas:
partnermosse kirjutas:Küsimus oleks säärane. Milliste käepäraste vahenditega vasest piduritoru stutsi lahti saada(esisillas), mis on toru külge keevitunud ? Ettepanekud ja praktika, kuidas kellegil on õnnestunud lahti saada ?!
Ohh nendega on oma mossede kallal jebitud küll ja küll. Kus kohas see sul täpsemalt asub...? Ehk millist vaja lahti keerata. Aga üldjuhul on ikka määritud ennem mingi roostesurmaga, pidurivedelikuga või coca-colaga neid, et natuke seediks ennem lahti keeramist. Tee omale vastav 12 võti mingist vanast tugevast silmusest, et toru mahuks läbi ainult vahelt, ning siis katab silmus enamuse stutsi peast ikka ära, väiksem oht üle keerata asja. Annad veel kuuma hoolega, et põletaks stutsi ja toru vahelise sita välja ja hakkad meelitama :D Endal kestis see tegevus esimeste torudega vist pea 2 päeva :D
Ma hakkasin pidurivoolikuid vahetama ja no 6 tundi mässamist ja ikka lahti ei saanud, sellest see küsimus oligi. Närvi viskas üle ja jätsin imbuma, homme proovin uuesti meelitada. Aga jah peab tunnistama, et need voolikud ja torud on olnud enne minu sekkumist kokku pandud ,seega stutsi otsad määrimata. :)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: Piduritoru

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Nende piduritorudega on jah jama. Raudtorud tavaliselt murduvad nagu naksti,kui puudutad,sest aeg on oma töö teinud. Vasktorud ei tule ka alati lahti stutsi küljest,kuna rooste on ikka kõvasti kinni pitsitanud. Abi oleks gaasipitsiga üle kuumutamisest. Aitab ka mingi pisike gaasilamp,kuid jääb nagu lahjaks. Mutrite lahtikeeramisega peab ka olema ettevaatlik,et kanti maha ei keera. Võtmed peavad olema head. Ma ise olen alati teinud toru ja stutsi kokku veneaegse suusatõrvaga. Kui sellega kõik vindid üle mäkerdada,tuleb teinekord ilusti lahti. Kes on lahtisaamisega hulga vaeva näinud,need teavad suusatõrva häid omadusi.... Soovitan kõik esisilla ja pidurite juures olevad poldid-mutrid kokkupaneku ajal suusatõrvaga kokku mäkerdada,siis hiljem elu lihtsam. Jõudu!
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: Piduritoru

Postitus Postitas partnermosse »

TALUPOEG TALUJA kirjutas:Nende piduritorudega on jah jama. Raudtorud tavaliselt murduvad nagu naksti,kui puudutad,sest aeg on oma töö teinud. Vasktorud ei tule ka alati lahti stutsi küljest,kuna rooste on ikka kõvasti kinni pitsitanud. Abi oleks gaasipitsiga üle kuumutamisest. Aitab ka mingi pisike gaasilamp,kuid jääb nagu lahjaks. Mutrite lahtikeeramisega peab ka olema ettevaatlik,et kanti maha ei keera. Võtmed peavad olema head. Ma ise olen alati teinud toru ja stutsi kokku veneaegse suusatõrvaga. Kui sellega kõik vindid üle mäkerdada,tuleb teinekord ilusti lahti. Kes on lahtisaamisega hulga vaeva näinud,need teavad suusatõrva häid omadusi.... Soovitan kõik esisilla ja pidurite juures olevad poldid-mutrid kokkupaneku ajal suusatõrvaga kokku mäkerdada,siis hiljem elu lihtsam. Jõudu!
Eelmiste mossedega olen alati jagu saanud, aga see näitab oma iseloomu :) Mul on hea veneaegne piduritorude võti, istub ilusti ümber ja saab poldiga veel omakorda kokku suruda, et kanti mitte maha "freesida" :) Ja kuumutasin eile samuti nii, et :angry oli kohe kuumutatud, aga vat "iseloom" ja koostöö on stutsil ning vasktorul korralik :D
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: Piduritoru

Postitus Postitas moskiito »

need om tõesti problemaatilised, mina olen lihtsalt edasi tagasi liigutanud ja kui ei ole tulemust annud, siis valasin õli peale või keerasin võimalusel toru teisest otsast lahti ning siis kruustangide vahel meelitasin teist lahti. Vasktorul om veel see pluss et ta kannatab "üle vindi" keeramist ehk siis keerad torule vindi sisse, sellega tõmbab toru diameetri natuke väiksemaks ja siis tuleb stuts ka lahti kohe. Aga vimast varnati soovitan tõesti kõige viimasena, sest seal om päris mitu ohtu.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: Piduritoru

Postitus Postitas partnermosse »

No 1 sõnaga peale 3 tundi lõgistamist,2 vasara vahel sai läbi piduritoruvõtme "peksa antud", aerosoolist roostevastase õliga immutamist ja vahepeal ka tule andmist sain stutserid piduritoru küljest lahti. Määrisin grafiitmäärdega nüüd otsad kokku ja enam ei tohiks nad tulevikus kokku saada :) Nüüd uued voolikud kah küljes, jääb vaid korralikult kogu masina piduri värgendus õhutada ja siis ülevaatusele. :smokin
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Vasta