MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
1. Miks Pirukamossel üldse kasutada tavamudelist kõrgemaid rehve? Tänapäeval pole sellel nagu erilist pointi. Tavarehviga (levinum on 175/70R13) ja 4,55 reduktoriga vast spidomeeter hakkab vähe rohkem näitama aga see pole probleem. Hiljuti panin Ladale tagasillale prooviks veneaegsed diagonaalrehvid. Pidamist ei ole absull ja kurvis läheb saba jube kergelt lendu, suurel kiirusel muutub see jube ohtlikuks. Ei tea, mis siis veel juhtub, kui kõik 4 on sellised? Olen kahe käega poolt, et kasutage tänapäevaseid rehve, kui tegemist ei ole just mingi erilise uunikuga.
2. Kärukonksu võid ikka külge panna. Vähemalt saad talvel teisi lumehangest välja tirida või tiritakse sind
3. Ära üldse põe, minul laguneb samamoodi. Masin on vana ja Vene autode jupid kahjuks kohati väga viletsa kvaliteediga.
2. Kärukonksu võid ikka külge panna. Vähemalt saad talvel teisi lumehangest välja tirida või tiritakse sind
3. Ära üldse põe, minul laguneb samamoodi. Masin on vana ja Vene autode jupid kahjuks kohati väga viletsa kvaliteediga.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Sellised küsimused,et lada on parem kui mosse(või mis iganes muu auto) ma põhimõtteliselt ignoreerin. Mida see teadmine mind aitab? Suurt s--ttagi,kui aus olla.
Asi,selles,et kes on Nõukogude autodest erinevaid marke omanud teab,mis on ühe head või vead. Siin pole mingite üldistuste ja pinnapealsete arvamustega midagi peale hakata.Selliste kodanikega,kes pole ainsatki nõukogude autot omanud ega remontinud,kuid teavad jube palju saab tihti rohkem nalja kui oskaks arvata.
Palju imelikum on kuulata neid "häid nõuandeid" inimestelt,kes on ise mosset omanud ja pikka aega,kuid jutt on sellin nagu poleks nad mosse remontiga absoluutselt kursis. Sellepärast sellised imelikud soovitused panevad,mul kukla kratsima.
Nii palju kui ma olen omanud vene autosid, siis iga auto on oma eelmise omaniku nägu, mõnel on sõbrad abis käinud remontimas ja teisel on lihtsalt odavalt läbi ajamise idee olnud. Ja sealt,tuleks hakata asju lahkama ning paljud müstilised vead, saavad teinekord väga loogilise seletuse.
Pigem tuleb nõustuda,kodanik Talupoja arvamusega,et keegi ei oska ega viitsi enam midagi remontida ja sellepärast me liikluses eriti vanu autosid ei näe ka. Ilmselt sellepärast olen ma Elva ümbruses peaaegu ainuke loll,kes suudab veel mossega sõita igapäevaselt.
Asi,selles,et kes on Nõukogude autodest erinevaid marke omanud teab,mis on ühe head või vead. Siin pole mingite üldistuste ja pinnapealsete arvamustega midagi peale hakata.Selliste kodanikega,kes pole ainsatki nõukogude autot omanud ega remontinud,kuid teavad jube palju saab tihti rohkem nalja kui oskaks arvata.
Palju imelikum on kuulata neid "häid nõuandeid" inimestelt,kes on ise mosset omanud ja pikka aega,kuid jutt on sellin nagu poleks nad mosse remontiga absoluutselt kursis. Sellepärast sellised imelikud soovitused panevad,mul kukla kratsima.
Nii palju kui ma olen omanud vene autosid, siis iga auto on oma eelmise omaniku nägu, mõnel on sõbrad abis käinud remontimas ja teisel on lihtsalt odavalt läbi ajamise idee olnud. Ja sealt,tuleks hakata asju lahkama ning paljud müstilised vead, saavad teinekord väga loogilise seletuse.
Pigem tuleb nõustuda,kodanik Talupoja arvamusega,et keegi ei oska ega viitsi enam midagi remontida ja sellepärast me liikluses eriti vanu autosid ei näe ka. Ilmselt sellepärast olen ma Elva ümbruses peaaegu ainuke loll,kes suudab veel mossega sõita igapäevaselt.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Pirukad peaksid olema arvel kui väikeveokid, seega tuleb jälgida teh.passi Märkused lahtrisse kirjutatuid rehvimõõte. Mittevastavuse korral on politseil õigus ülevaatus tühistada.Edel kirjutas:1. Miks Pirukamossel üldse kasutada tavamudelist kõrgemaid rehve? Tänapäeval pole sellel nagu erilist pointi...
Respek Mah Authoritaaa!!! → http://www.facebook.com/RedStarKustomz
BTG Nordschleife 12:43
GT Nürburgring 3:42
BTG Nordschleife 12:43
GT Nürburgring 3:42
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Ma kaldun arvama,et politseil on tasuvam püüda rullnokkasid ja joodikuid, kui hakata norima mingite rehvide pärast mosse all.
Mina ei kujuta ausalt ette,kui palju ja kust peab neid originaale ostma,et saaks muretult aastaid sõita?
See,kes omal ajal seadust tehes pani kasti/piruka mossed väike veoauto alla,küll täie mõistuse juures polnud.
Kuna mosse väike veoautona on ikka tõsiselt nalja number
Mina ei kujuta ausalt ette,kui palju ja kust peab neid originaale ostma,et saaks muretult aastaid sõita?
See,kes omal ajal seadust tehes pani kasti/piruka mossed väike veoauto alla,küll täie mõistuse juures polnud.
Kuna mosse väike veoautona on ikka tõsiselt nalja number
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Miks vasak lisatuli kõikidel piltidel taevasse näitab?
AZLK 412IE '74 - AZLK 434IE '75 - M402 '57 ja mõned kastikad ning 40-ed ka.
https://www.facebook.com/WaxGarage
https://www.facebook.com/WaxGarage
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Ta saadab signaale kosmosesse et avastada maavälist elu.wax kirjutas:Miks vasak lisatuli kõikidel piltidel taevasse näitab?
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Ei saada ma signaale kosmosesse ja nagu nii on see maaväline elu,kui ta on olemas juba leitud aga seda au ei saa ma enda peale võtta.viirusboy kirjutas:Ta saadab signaale kosmosesse et avastada maavälist elu.wax kirjutas:Miks vasak lisatuli kõikidel piltidel taevasse näitab?
Tuled pole ühendatud elektri süsteemi, kuna vajalik lüliti on kadunud ja isu neid näppida ja edasi leiutada on kadunud momendil.
Vahivad mõlemad veidi taeva poole,kuna mõned reguleerimiseks vajalikud osad on puudu ja neid pole veel üles leidnud. Kahtlustan,et pean vist tegema uued reguleerimis seibid alla,et nad hakkaksid edaspidi rohkem, maapoole vaatama.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Septembri kuu hakkab aina lähemale tulema ja on taaskord aeg hakata ülevaatluseks vajalikke töid tegema. Kuid enne 3.septembrit ei hakka ma ilmselt veel miskit liigutama,kuna vahepeal on vaja leida kaduma läinud osad üles. Hetkel on selleks kardaaniristid, veepump ja mootoripadjad. Tundub nagu oleks nad maaalla kadunud otsin juba teist nädalat järjest tulutult.
Teha on päris hulga asju aga sellest pikemalt räägin siis ,kui aeg neid tegema hakata jõuab kätte.
Aknatihend on omadega vist lõplikult õhtul, paned uude kohta silikooni ja ikka tuleb kusagilt mujalt jälle vett läbi. Asi tundub sedasi,et 2013.a võtan selle tihendi ja viskan koos klaasiga minema ja asemele tuleb midagi palju paremat. Üritan ka kokkujookse panna paika ise,kuna ühelt poolt on näha,et ratas vaatab viltu välja. Rehvi söömine pole väga märgatav aga kaua sa ikka sellise pooliku lahendusega sõidad. Palju raskem teema saab olema kinni roostetanud reguleerimis mutrite lahti saamine,mis mõne auto puhul on paras "pain in the ass" situatsioon olnud.
Huvitaval kombel leidsin mingid vanad kojamehed ja need pühivad ka paremini kui eelmised. Ei tea kas luuad olid kõverad või midagi muud aga nüüd näeb vihmaga ka natuke rohkem välja kui ennem.
Ja lõpetuseks Elva vahel näeb igasugu tehnikat.....kahjuks siiski rohkem ladasid kui teist mosset.
Teha on päris hulga asju aga sellest pikemalt räägin siis ,kui aeg neid tegema hakata jõuab kätte.
Aknatihend on omadega vist lõplikult õhtul, paned uude kohta silikooni ja ikka tuleb kusagilt mujalt jälle vett läbi. Asi tundub sedasi,et 2013.a võtan selle tihendi ja viskan koos klaasiga minema ja asemele tuleb midagi palju paremat. Üritan ka kokkujookse panna paika ise,kuna ühelt poolt on näha,et ratas vaatab viltu välja. Rehvi söömine pole väga märgatav aga kaua sa ikka sellise pooliku lahendusega sõidad. Palju raskem teema saab olema kinni roostetanud reguleerimis mutrite lahti saamine,mis mõne auto puhul on paras "pain in the ass" situatsioon olnud.
Huvitaval kombel leidsin mingid vanad kojamehed ja need pühivad ka paremini kui eelmised. Ei tea kas luuad olid kõverad või midagi muud aga nüüd näeb vihmaga ka natuke rohkem välja kui ennem.
Ja lõpetuseks Elva vahel näeb igasugu tehnikat.....kahjuks siiski rohkem ladasid kui teist mosset.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Aasta tagasi samal ajal sai töödega alustatud nüüd on ring täis saanud uuesti ja tuleb heita pilk veidi tagasi tehtule.
See,mis möödunud aastal sai põhjalikult ära tehtud on vastu pidanud,mis aga on jäänud kahe silma vahele on ilmutanud lagunemise märke.
Võrreldes eelmise aastaga on tööd vähem,kui üks suurem ettevõtmine on vana käigukasti asendamine teise käigukastiga. Kuna vanal kastil on niivõrd suur lõtk võllides,et sõita pole enam võimalik, ilme,et miskit all ei koliseks. SIis tuleb kast ära asendada. Alla läheb 1975.a AZLK 412 käigukast,mille ostsin eelmine aasta lammutusest 15 EUR eest. Kast korras tihendid panin uued. Kuidas toimima hakkab saab varsti teada.
Kui mul aega on siis üritan vana käigukasti remontida kuid targemate jutu järgi üsna nüri ja tulutu tegevus.
M408 pean selle kahjuks kindlasti ettevõtma,kuna seal on sama häda,et võllid on kulunud koos laagritega.
Lasin pesulas suurema sodi pealt maha,et oleks mugavam käsitleda.
Väike probleem selle kastiga siiski on. Nimelt käib selle õli täitmine külje pealt aga vanal kastil alt käiguhoovastiku juurest. Seega peab kasti eelnevalt õliga täitma, sest kasti mossel puudub vastav luuk tunnelil,kust õli sisse valada. Paras ettevõtmine kahele inimesele, lisaks peab nii töötama,et õli välja ei tilguks.
Asendasin ära ka spidomeetri reduktori,mis oli mahavõtmisega kahjustada saanud.
Võtsin alt ära ka sumbutaja ja tegin roostesurmaga üle. Puhastasin ära ja tegin sama ka keskmise resonaatoriga. Pikk toru all oli juba üsna ära ussitanud ja nüüd peaks saama auto tunduvalt vaiksemaks ning mõnesid kodanikke häiriv plärin ära kaduma.
Kuid,kui juba teha siis korralikult..
Selle osa värvisin pooliku wheel sprayga, ise asi ,kas see peale jääb ka pidama.
Keskmise osa kruntisin ja....
värvisin peale kuivamist üle vanakooli meetodil, pentaavtaal lakk+ alumiinum pulber.
Eks näeme aasta pärast,kumb kauem kestab. Võtkem seda kui eksperimenti.
Viskasin pilgu ka põhja alla paistab,et see,mis eelmine aasta ära tegin on ilus aga see,mis tegemata jäi...
vot sealt leidsin sellise toreda üllatuse..
Täna siis puhastasin seda jama ja hea on,et sain õigel ajal peale.
Kerel üldiselt mingeid suuri korrosiooni probleeme pole, küll aga on vett autosse tulnud tänu sellele,et
pole kattet ega kuuti kasti osal. Kõrvalistuja istme alune oli nagu sise bassein. Tegin vastavad augud nüüd põrandasse,et kui vett ka tuleb voolab see kohe välja,mitte ei jää sinna laagerduma,kes teab kauaks.
See,mis möödunud aastal sai põhjalikult ära tehtud on vastu pidanud,mis aga on jäänud kahe silma vahele on ilmutanud lagunemise märke.
Võrreldes eelmise aastaga on tööd vähem,kui üks suurem ettevõtmine on vana käigukasti asendamine teise käigukastiga. Kuna vanal kastil on niivõrd suur lõtk võllides,et sõita pole enam võimalik, ilme,et miskit all ei koliseks. SIis tuleb kast ära asendada. Alla läheb 1975.a AZLK 412 käigukast,mille ostsin eelmine aasta lammutusest 15 EUR eest. Kast korras tihendid panin uued. Kuidas toimima hakkab saab varsti teada.
Kui mul aega on siis üritan vana käigukasti remontida kuid targemate jutu järgi üsna nüri ja tulutu tegevus.
M408 pean selle kahjuks kindlasti ettevõtma,kuna seal on sama häda,et võllid on kulunud koos laagritega.
Lasin pesulas suurema sodi pealt maha,et oleks mugavam käsitleda.
Väike probleem selle kastiga siiski on. Nimelt käib selle õli täitmine külje pealt aga vanal kastil alt käiguhoovastiku juurest. Seega peab kasti eelnevalt õliga täitma, sest kasti mossel puudub vastav luuk tunnelil,kust õli sisse valada. Paras ettevõtmine kahele inimesele, lisaks peab nii töötama,et õli välja ei tilguks.
Asendasin ära ka spidomeetri reduktori,mis oli mahavõtmisega kahjustada saanud.
Võtsin alt ära ka sumbutaja ja tegin roostesurmaga üle. Puhastasin ära ja tegin sama ka keskmise resonaatoriga. Pikk toru all oli juba üsna ära ussitanud ja nüüd peaks saama auto tunduvalt vaiksemaks ning mõnesid kodanikke häiriv plärin ära kaduma.
Kuid,kui juba teha siis korralikult..
Selle osa värvisin pooliku wheel sprayga, ise asi ,kas see peale jääb ka pidama.
Keskmise osa kruntisin ja....
värvisin peale kuivamist üle vanakooli meetodil, pentaavtaal lakk+ alumiinum pulber.
Eks näeme aasta pärast,kumb kauem kestab. Võtkem seda kui eksperimenti.
Viskasin pilgu ka põhja alla paistab,et see,mis eelmine aasta ära tegin on ilus aga see,mis tegemata jäi...
vot sealt leidsin sellise toreda üllatuse..
Täna siis puhastasin seda jama ja hea on,et sain õigel ajal peale.
Kerel üldiselt mingeid suuri korrosiooni probleeme pole, küll aga on vett autosse tulnud tänu sellele,et
pole kattet ega kuuti kasti osal. Kõrvalistuja istme alune oli nagu sise bassein. Tegin vastavad augud nüüd põrandasse,et kui vett ka tuleb voolab see kohe välja,mitte ei jää sinna laagerduma,kes teab kauaks.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Õliga täidetud kastil peab sulgema 2 ava, muidu voolab ilusti välja kõik. Saba poole piisab kui suruda hea hunnik kaltsu vahele või kui on võimalik, siis kardaani ots. Teisel pool kasti on vaja võlli kõrval olevasse auku torgata kalts, puupunn või mingi kork. Mul jooksis omast lollusest kast tühjaks sealt. Siis torkad kasti siduri otsa aga ei lükka lõpuni. Toestad tagumise otsa kuhugi, teed selle ava vabaks ja lükkad kasti lõpuni sidurisse. Ma ise olen üksi toimetades toetanud kasti saba käsipiduri kanduri peale.
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.