M 401, 1955, hallarvi

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: M 401, 1955, hallarvi

Postitus Postitas partnermosse »

RoTT kirjutas:
Huvitava küsimuse vastus- see jubin on elektromagnetklapp. Kui see ei tööta siis autot käima ei tohiks saada ja ühendad selle jagaja + klemmi külge. Käivitamisel, sees olev klapp avaneb. Mootori väljasuretamisel klapp sulgub ja kütte etteandmine lakkab (hea detonatsiooni vastu).
Vaidleks siin kohal vastu, olles alles oma 2140-le samasuguse junniga karpa peale pannud ja sõbral aidatud ka üks selline ladale peale panna.
Süüte külge ma seda ei paneks, endal kadus autol vahepeal süüde ära kui see klapp oli ühendatud, ladal on ta originaalis mingi relee küljes(laadimine ehk?). Auto käib ilma selleta küll, aga tühikäik on väga ebastabiilne või puudub üldse.
Eksisin sõnaga jagaja kuigi mõtlesin süütepooli :)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
ToM
Postitusi: 15
Liitunud: 16 Jaan 2010 13:41
Asukoht: Rapla maakond

Re: M 401, 1955, hallarvi

Postitus Postitas ToM »

Miks karburaatori tasapindasi lihvida ei tohi? Ausalt öeldes kuulen kuumutamise juttu esimest korda (mis ei pruugi tähendada et see õige ei oleks).
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: M 401, 1955, hallarvi

Postitus Postitas partnermosse »

ToM kirjutas:Miks karburaatori tasapindasi lihvida ei tohi? Ausalt öeldes kuulen kuumutamise juttu esimest korda (mis ei pruugi tähendada et see õige ei oleks).
Asi on nimelt lihtsalt selles, et paljud karburaatori paigaldajad keeravad need 4 karburaatori mutrit alati nii kõvasti kinni justkui tegu oleks plokikaane pingutamisega, et karburaatori nurgad on allapoole kaardus. Siit loogiline vastu küsimus. Kui mitu korda sa seda talda lihvid, et tald oleks sirge peale igat karburaatori puhastust/korrastust ja et selle talla ehk alumise ja keskmise osa vahelt lisa õhku juurde ei tuleks? ;) Vaata neid kahte alumist pilti(laenatud hallarvi enda postitusest)
Pilt
Pilt
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
ToM
Postitusi: 15
Liitunud: 16 Jaan 2010 13:41
Asukoht: Rapla maakond

Re: M 401, 1955, hallarvi

Postitus Postitas ToM »

Mina otsiksin toorikuks võimalikult sirge pinnaga karburaatori, lihviks pinnad kergelt üle (freesiks isegi ehk?). Ja edaspidi ei pea ju iga kord karburaatorit kõveraks pingutama, kui pinnad sirged ja uued tihendid peaks pidama küll jääma. Seda küll, et siin pildil olev karpa on nii kõver, et peale selle sirgeks lihvimist jääb asi tunduvalt õhem/nõrgem. Ladaklubis vähemalt on juttu olnud alati lihvimisest, kui see kuumutamine/pressimine töötab siis on ka tore :beer
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: M 401, 1955, hallarvi

Postitus Postitas partnermosse »

ToM kirjutas:Mina otsiksin toorikuks võimalikult sirge pinnaga karburaatori, lihviks pinnad kergelt üle (freesiks isegi ehk?). Ja edaspidi ei pea ju iga kord karburaatorit kõveraks pingutama, kui pinnad sirged ja uued tihendid peaks pidama küll jääma. Seda küll, et siin pildil olev karpa on nii kõver, et peale selle sirgeks lihvimist jääb asi tunduvalt õhem/nõrgem. Ladaklubis vähemalt on juttu olnud alati lihvimisest, kui see kuumutamine/pressimine töötab siis on ka tore :beer
Ja edaspidi usu mind, keerab lihvitud karburaatori nii mõnigi mees taas kumeraks. Ma olen oma elus nii lada kui mossemehi näinud küll ja veel selliseid.Aga kuumutamine läbi pressimise ja karburaatori töökorda seadmine on odavam kui lihvimine.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
hallarvi
Postitusi: 175
Liitunud: 02 Jaan 2012 18:32
Asukoht: Tartu

Re: M 401, 1955, hallarvi

Postitus Postitas hallarvi »

Tere.

Jällegi üks küsimus teadjameestele. Soetatud sai järgmine asi- siit ka küsimus, et kas sellele kellale sobib suvaline 1- kaabliga lambda andur, kuna kellal endal ainult toide ja siis 1 ots andurile, või on seal veel mingisugused nipid? Vabandan juba ette lolli küsimuse eest, kuid pole nende andurite tööpõhimõttega kursis.

Pilt

Pilt
Vanapagan
Postitusi: 4
Liitunud: 24 Okt 2012 22:01
Asukoht: Tartu

Re: M 401, 1955, hallarvi

Postitus Postitas Vanapagan »

Ühe juhtmega andur sobib aga mis sa sest kellast ikka paned sul ju karpaga mootor siis enamuse ajast istub see kell põhjas.
hallarvi
Postitusi: 175
Liitunud: 02 Jaan 2012 18:32
Asukoht: Tartu

Re: M 401, 1955, hallarvi

Postitus Postitas hallarvi »

Vat nüüd ei saanud aru hästi, et mis seal vahet, kas pritse või karpa, väljuvaid gaase ju mõõdab ühtemoodi ja miks ta p'hjas peaks olema-siis ju segu rikas?
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: M 401, 1955, hallarvi

Postitus Postitas SanderV »

kõvadel mossedel peabki segu rikas olema, vastasel juhul hakkavad kolvid sulama

E: nali nali
Vanapagan
Postitusi: 4
Liitunud: 24 Okt 2012 22:01
Asukoht: Tartu

Re: M 401, 1955, hallarvi

Postitus Postitas Vanapagan »

Ega karpal ei peagi segu rikkam olema aga üldjuhul ta nii kipub olema kui tahad et mootor ka normaalselt käiks.
Eks pane see tulukestega seiermeeter külge siis veendud selle mõttetuses.
Vasta