AZLK 412, 1974, Timpz
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
AZLK 412, 1974, Timpz
Kuna igavus tapab siis otsustasin,ka oma jääraja sunnitlusega mossest siia teema teha.
Eellugu: Oli siis 2011 suvi,nokitsesin garaažis oma projektika kallal ( http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid199358 ) ,kui astus sisse sugulane ning jutu käigus pakkus mulle oma seismajäänud mosset,loomulikult olin ma kohe nõus mosse oma hoolealla võtma kuna see on mulle juba väiksest saati meeldinud.Nii saigi ühel päeval augustis see treileriga naaberkülast ära toodud.Tehniline seisukord polnud just eriti kiita,kuna suurem osa juppe olid kas katki või puudu aga kirsiks tordil ole peaaegu ideaalkorras kere,igasugune läbivrooste puudus täielikult.
Peale toomist sai auto kohe järgmine päev seest tühjaks loobitud ning ära pestud.Pagassist tuli välja hunnik varuosi ja uus esimene tiib.Peale seda seisis masin kuskil 2 kuud kuna puudus aeg temaga tegelemiseks.Mingil hetkel sai siis auto uuesti ette võetud,mootor sai laiali kistud ja palju juppe asendatud uutega,oli teada,et kaas on kõver või hülsid üles tõusnud,kuna kuskilt lahmas vett välja.Hiljem selgus aga,et süüdlaseks oli veesärgi kaas.Alla kolis täisblokk differ,uuenduse said sillad ja pidurisüsteem,kus suur osa juppe puudus.Siin kohal suur kummardus naabrimees Veikole kes mind vajalikuga varustas.Nii saigi mõnda aega lõbusalt rada nühitud ja palju aega auto all veedetud ,kuna kohe kuidagi ei tahtnud masin kesta ning lagunes pidevalt.
Enne talve lõppu jäi masin lõplikult seisma kuna lihtsalt lõppes jaks ja viitsimine teda elustada.Nii ta vedeleski kuni juuli kuuni mil sai mosse jälle käima aetud.Seletamatutel põhjustel olid kaduma läinud ka pidurid,mis ei mõjunud hästi ühele esimesele tiivale ja kapottile.Kuna sõprade jääraja masinaid sai hoolega elustatud siis tekkis tahtmine ka enda mosse sõitma panna.Peale umbes 3-4 nädalast ehitamist oligi auto taas stardi valmis.Vahetatud said esitiivad ja põll,peale uus värv,salongist lõikasin välja bemmi istmed ja asendasin need uuema IZ-i omadega.Tagasillast eemaldasime blokki, ja alla panime uue siduri komplekti.Esisillas vahetasin välja kõik sarniirid ja rooliotsad.Veel sai tehtud nii esi-kui tagasillale vedru tuuningut ja paigaldatud uued amordid.Huvi pärast sai käidud proovimas ka ülevaatust teha,mosse läbis selle probleemidetta,vinguti veidi vaid kleepsude rohkuse üle.
Kuna mosse korda sai,tekkis plaan osaleda ka selle aasta uunikute talverallil,hetke seisuga olemigi kirjas ja valmistume hoogsalt.Parema nähtavuse loomiseks paigaldasime ette suured lisakaugtuled,vahetust vajab veel genekarihm,käigukast ja starter.Võimalik,et ka praegune K126H asendud DAAZ 2140-ga.Veel on tegemises laiad veljed,ning välja vaadatud 175/70 pakiautonaastudega rehvid rajanühkimiseks.
Hetkel siis kõik.
Eellugu: Oli siis 2011 suvi,nokitsesin garaažis oma projektika kallal ( http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid199358 ) ,kui astus sisse sugulane ning jutu käigus pakkus mulle oma seismajäänud mosset,loomulikult olin ma kohe nõus mosse oma hoolealla võtma kuna see on mulle juba väiksest saati meeldinud.Nii saigi ühel päeval augustis see treileriga naaberkülast ära toodud.Tehniline seisukord polnud just eriti kiita,kuna suurem osa juppe olid kas katki või puudu aga kirsiks tordil ole peaaegu ideaalkorras kere,igasugune läbivrooste puudus täielikult.
Peale toomist sai auto kohe järgmine päev seest tühjaks loobitud ning ära pestud.Pagassist tuli välja hunnik varuosi ja uus esimene tiib.Peale seda seisis masin kuskil 2 kuud kuna puudus aeg temaga tegelemiseks.Mingil hetkel sai siis auto uuesti ette võetud,mootor sai laiali kistud ja palju juppe asendatud uutega,oli teada,et kaas on kõver või hülsid üles tõusnud,kuna kuskilt lahmas vett välja.Hiljem selgus aga,et süüdlaseks oli veesärgi kaas.Alla kolis täisblokk differ,uuenduse said sillad ja pidurisüsteem,kus suur osa juppe puudus.Siin kohal suur kummardus naabrimees Veikole kes mind vajalikuga varustas.Nii saigi mõnda aega lõbusalt rada nühitud ja palju aega auto all veedetud ,kuna kohe kuidagi ei tahtnud masin kesta ning lagunes pidevalt.
Enne talve lõppu jäi masin lõplikult seisma kuna lihtsalt lõppes jaks ja viitsimine teda elustada.Nii ta vedeleski kuni juuli kuuni mil sai mosse jälle käima aetud.Seletamatutel põhjustel olid kaduma läinud ka pidurid,mis ei mõjunud hästi ühele esimesele tiivale ja kapottile.Kuna sõprade jääraja masinaid sai hoolega elustatud siis tekkis tahtmine ka enda mosse sõitma panna.Peale umbes 3-4 nädalast ehitamist oligi auto taas stardi valmis.Vahetatud said esitiivad ja põll,peale uus värv,salongist lõikasin välja bemmi istmed ja asendasin need uuema IZ-i omadega.Tagasillast eemaldasime blokki, ja alla panime uue siduri komplekti.Esisillas vahetasin välja kõik sarniirid ja rooliotsad.Veel sai tehtud nii esi-kui tagasillale vedru tuuningut ja paigaldatud uued amordid.Huvi pärast sai käidud proovimas ka ülevaatust teha,mosse läbis selle probleemidetta,vinguti veidi vaid kleepsude rohkuse üle.
Kuna mosse korda sai,tekkis plaan osaleda ka selle aasta uunikute talverallil,hetke seisuga olemigi kirjas ja valmistume hoogsalt.Parema nähtavuse loomiseks paigaldasime ette suured lisakaugtuled,vahetust vajab veel genekarihm,käigukast ja starter.Võimalik,et ka praegune K126H asendud DAAZ 2140-ga.Veel on tegemises laiad veljed,ning välja vaadatud 175/70 pakiautonaastudega rehvid rajanühkimiseks.
Hetkel siis kõik.
Re: AZLK 412, 1974, Timpz
Uhke asi sul.tahaks endalegi sellist...
Mossega juba igav ei hakka,eriti talvel...
Sa oled hea saagi otsa kukkunud.
Edu
Mossega juba igav ei hakka,eriti talvel...
Sa oled hea saagi otsa kukkunud.
Edu
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Re: AZLK 412, 1974, Timpz
Igav ei hakka tõesti,käed on pidevalt õlised
Siin kohal paluksi targematelt abi,täna tekkis peale lumerajasõitu kiirustel üle 40 Km/h kohutav vibratsioon.Kast või sidur minu arvates seda ei põhjusta,hoopealt käik välja tõmmata või sidur lahutada on vibratsioon endine.Ise kahtlustan kardaani või pooltelge,kuna rada oli suht rööpas ja auguline,siis kas on võimalik,et ma kardaani või pooltelje kõveraks sain? Kiirel väliselvaatlusel nagu midagi kohe ei tuvastanud.
Siin kohal paluksi targematelt abi,täna tekkis peale lumerajasõitu kiirustel üle 40 Km/h kohutav vibratsioon.Kast või sidur minu arvates seda ei põhjusta,hoopealt käik välja tõmmata või sidur lahutada on vibratsioon endine.Ise kahtlustan kardaani või pooltelge,kuna rada oli suht rööpas ja auguline,siis kas on võimalik,et ma kardaani või pooltelje kõveraks sain? Kiirel väliselvaatlusel nagu midagi kohe ei tuvastanud.
Re: AZLK 412, 1974, Timpz
Kui käidud lumerajal, siis kontrolli, et veljed seestpoolt lund või jääd täis ei oleks Isegi raske kruusase rahvaralliga ei ole ma pooltelge ja kardaani kõveraks saanud, pigem pooltelg ikka murdub. Kuid lume peal seda ei taha uskuda.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: AZLK 412, 1974, Timpz
Selge,uurin asja.
Re: AZLK 412, 1974, Timpz
Viga käes! Neljast kardaani poldist 2 on kadunud ja teised kaks lahti.
Vahepeal on autole paigaldatud lisakaugtuled ja sportrool. Reedel läheb alla järgmine käigukast ja uued esimesed amordid ning kinnitame uuesti kardaani,et nädalavahetusel jälle rajal olla.
Paar head pilti siis ka nädalavahetusest:
Vahepeal on autole paigaldatud lisakaugtuled ja sportrool. Reedel läheb alla järgmine käigukast ja uued esimesed amordid ning kinnitame uuesti kardaani,et nädalavahetusel jälle rajal olla.
Paar head pilti siis ka nädalavahetusest:
Re: AZLK 412, 1974, Timpz
Pole ammu siia midagi kirjutanud,parandaks siis seda viga
Vahepeal sai osaletud uunikute talverallil ja see ka ilma probleemideta lõpetatud,saavutasime küll 112. koha, aga ise oleme rahul.Vigadeks oli vaid purunenud sumpatripp ja vahepeal mitte lülituv teine käik.
Nii enne kui peale talverallit sai hoolega jäärada nühitud.Selle ajaga olen suutnud ära hukata 2 käigukasti (kogu talvega kokku 3 ).
Kahel korral on alla andnud alumine sarniir.Esimesel korral lahkus jääraja parklas sarniiri mutter,tagajärjeks veidi mõlkis tiib,Teisel korral tõmbas koduõues proovides sama sarniiri munaku kausist välja,jällegi sai tiib muljuda.Roolikarp sai laiali kisutud,puhastatud ja reguleeritud kuna rool oli meeletult raske,hiljem selgus,et veaks oli see sama sarniir.Tänu lõigatud vedrudele olen suutnud hävitada ka mõned esimesed amordid.Üldiselt pidas lõpuks päris hästi vastu,kuni käigukast saba andis.
Plaanideks on siis järgmiseks talveks mootorist veidi rohkem jõudu kätte saada,mosse kast asendada lada omaga ning tagasilda ehitada ja paigaldada phantom grip.Hetkel on need vaid plaanid aga kui teostuseni jõuan siis kostitan ka piltidega.
Mõned meenutused talvest:
Vahepeal sai osaletud uunikute talverallil ja see ka ilma probleemideta lõpetatud,saavutasime küll 112. koha, aga ise oleme rahul.Vigadeks oli vaid purunenud sumpatripp ja vahepeal mitte lülituv teine käik.
Nii enne kui peale talverallit sai hoolega jäärada nühitud.Selle ajaga olen suutnud ära hukata 2 käigukasti (kogu talvega kokku 3 ).
Kahel korral on alla andnud alumine sarniir.Esimesel korral lahkus jääraja parklas sarniiri mutter,tagajärjeks veidi mõlkis tiib,Teisel korral tõmbas koduõues proovides sama sarniiri munaku kausist välja,jällegi sai tiib muljuda.Roolikarp sai laiali kisutud,puhastatud ja reguleeritud kuna rool oli meeletult raske,hiljem selgus,et veaks oli see sama sarniir.Tänu lõigatud vedrudele olen suutnud hävitada ka mõned esimesed amordid.Üldiselt pidas lõpuks päris hästi vastu,kuni käigukast saba andis.
Plaanideks on siis järgmiseks talveks mootorist veidi rohkem jõudu kätte saada,mosse kast asendada lada omaga ning tagasilda ehitada ja paigaldada phantom grip.Hetkel on need vaid plaanid aga kui teostuseni jõuan siis kostitan ka piltidega.
Mõned meenutused talvest:
Re: AZLK 412, 1974, Timpz
Oi neid käigukasti muresid. Ise rahvaspordis pooleteise aastaga 15 kasti ikka ära lammutanud Küll olen neid parandanud ja putitanud aga sitad ei kesta midagi. Lada kasti kohta võib öelda et plaane liigub, kohe varsti paneme ühele tänava pillile selle alla. Phantom gripi hakkan samuti varsti tegema, kuna lahtisega on ikka jama. Kui mootori kohta inffi vaja küsi ntks privas
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: AZLK 412, 1974, Timpz
Alati kui kuulen juttu Lada kasti kohta siis iga kord tekib kõsimus miks just Lada? Kui juba niikuinii ehitada siis miks just vene tehnikat kasutada? Miks mitte BMW, mersu jne tagaveoliste läänekate kastid? Ehitamist on samapalju aga töökindlus oleks kõvasti parem ju.