ega 2,0 pritsungi puhul ei aja segamini renaulti 2,0 mootoriga.ka neid pandi 41 ohtralt peale ja neil oli pritsung .moskiito kirjutas:minu andmetel tulid need mootorid viimastele mossedele peale, need mis pärast 2141-te tehti. Olen näinud pilti kus 2.0 mootoreid terve kaarhall täis. 2.0 on veel pealegi sissepritsega, nii et selle mootori puhul peaks päris palju asju ringi tegema.stern100 kirjutas:Pole Eestis neidki kohanud...Urukoer kirjutas:samas on ju ka seaduslikud ja mitte nii haruldased mosse mootorid ,töömahuga 1,6 kuni 2,0.
Kähkusõidumossed
Re: Kähkusõidumossed
Re: Kähkusõidumossed
stern100 kirjutas:Pole Eestis neidki kohanud...Urukoer kirjutas:samas on ju ka seaduslikud ja mitte nii haruldased mosse mootorid ,töömahuga 1,6 kuni 2,0.
1,6 on eestis ikka olnud ,90 aastate alguse autodel aga samas venses vajalikud komplektid(vänt,hülsid,kepsud ,kolvid) täitsa müügis
Re: Kähkusõidumossed
võimatu sest näeb välja täpselt nagu vana hea 1.5 mootor, ainult sisselaske kolletor on kardinaalselt erinev.Urukoer kirjutas:ega 2,0 pritsungi puhul ei aja segamini renaulti 2,0 mootoriga.ka neid pandi 41 ohtralt peale ja neil oli pritsung .moskiito kirjutas:minu andmetel tulid need mootorid viimastele mossedele peale, need mis pärast 2141-te tehti. Olen näinud pilti kus 2.0 mootoreid terve kaarhall täis. 2.0 on veel pealegi sissepritsega, nii et selle mootori puhul peaks päris palju asju ringi tegema.stern100 kirjutas:Pole Eestis neidki kohanud...Urukoer kirjutas:samas on ju ka seaduslikud ja mitte nii haruldased mosse mootorid ,töömahuga 1,6 kuni 2,0.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: Kähkusõidumossed
Igatahes kui keegi omab infot seisva 1.6 või siis suurema töömahuga mootori vastu....siis võiks seda jagada.
Isiklikult näiteks viin tuleva laupäeval ühe mosse mootori Türile DR Tuha kätte. Minu soovil tellis ta venest mosse plokile tehaseasjad, et töömaht muutuks kaheliitriseks. Ei mäletagi mis seal täpselt olid, kuid vist hülsid kolvid kepsud ja vänt. Plokki tuleb kõvasti seest ümber teha, kuid välimus peaks samaks jääma. Kaane kohta veel täpselt ei tea. Igatahes kaheliitrise jaoks sisu maksis venest tellides kuus sotti. Ei lase mootorit endale teha, vaid teen seda ühe teise mosse modifitseerija soovil.
Isiklikult näiteks viin tuleva laupäeval ühe mosse mootori Türile DR Tuha kätte. Minu soovil tellis ta venest mosse plokile tehaseasjad, et töömaht muutuks kaheliitriseks. Ei mäletagi mis seal täpselt olid, kuid vist hülsid kolvid kepsud ja vänt. Plokki tuleb kõvasti seest ümber teha, kuid välimus peaks samaks jääma. Kaane kohta veel täpselt ei tea. Igatahes kaheliitrise jaoks sisu maksis venest tellides kuus sotti. Ei lase mootorit endale teha, vaid teen seda ühe teise mosse modifitseerija soovil.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 140 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 140 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: Kähkusõidumossed
üks venekeelne link mosse suuremate sisude kohta 
http://www.bvl.com.ua/images/article/zr_05_1996.pdf

http://www.bvl.com.ua/images/article/zr_05_1996.pdf
Re: Kähkusõidumossed
oi jah, 2L mossed... ma siin veel heietasin mõtteid et ehk viskaks 75mm vända sisse ja üritaks SU-d sõita, kuid 2L vastu ikka ei ole lootustki 

Re: Kähkusõidumossed
Kuna täna oli türile Dr. Tuha juurde asja, siis sai lähemalt uuritud parasjagu seal seisnud Irsi sport-ralli mosset. Kommenteerima ei hakka kuid jagan teiega pilte siis.



Nii palju võin öelda, et all oli lada kast ja vist?? volvo tagasild.



Nii palju võin öelda, et all oli lada kast ja vist?? volvo tagasild.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 140 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 140 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: Kähkusõidumossed
Mootori teemaks veel...
Mossele tehti tõesti 2 nukaga mootoreid enne liidu lagunemist, esialgu olid nad mõeldud vormelitele/rallimasinatele, et kuida vastu peab jne. Hiljem taheti juba seeriatootmisse panna, aga liit lagunes ja selle taha asi jäigi. Teine võimalus on muidugi volga kolvid sisse torgata ja saab töömahuks 1.8... kuigi pusimist ja aretamist on väga palju. Töökaaslane oli esimene kes selle ära tegi, üks põhimõtteliselt uus kodukootud 1.8 peaks tal alles olema.
Mossele tehti tõesti 2 nukaga mootoreid enne liidu lagunemist, esialgu olid nad mõeldud vormelitele/rallimasinatele, et kuida vastu peab jne. Hiljem taheti juba seeriatootmisse panna, aga liit lagunes ja selle taha asi jäigi. Teine võimalus on muidugi volga kolvid sisse torgata ja saab töömahuks 1.8... kuigi pusimist ja aretamist on väga palju. Töökaaslane oli esimene kes selle ära tegi, üks põhimõtteliselt uus kodukootud 1.8 peaks tal alles olema.
Re: Kähkusõidumossed
Volga kolvid ja hülsid = jahutusprobleemid, jõuetus kõrgematel pööretel, kaanetihend tuleb lasta teha kellelgi jne. Kõik on loomulikult võimalik paremaks teha, aga sellisel juhul on odavam ja mõistlikum tuua Venemaalt 2.0 mootor, millel täispritse olemas ja kasutada nt MS aju. Vanasti tõesti tehti nii, sest polnud väga muid võimalusi, tänapäeval pole enam eriti otstarbekas.Talts kirjutas:Mootori teemaks veel...
Mossele tehti tõesti 2 nukaga mootoreid enne liidu lagunemist, esialgu olid nad mõeldud vormelitele/rallimasinatele, et kuida vastu peab jne. Hiljem taheti juba seeriatootmisse panna, aga liit lagunes ja selle taha asi jäigi. Teine võimalus on muidugi volga kolvid sisse torgata ja saab töömahuks 1.8... kuigi pusimist ja aretamist on väga palju. Töökaaslane oli esimene kes selle ära tegi, üks põhimõtteliselt uus kodukootud 1.8 peaks tal alles olema.
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1725
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: Kähkusõidumossed
AZLK 412IE '74 - AZLK 434IE '75 - M402 '57 ja mõned kastikad ning 40-ed ka.
https://www.facebook.com/WaxGarage
https://www.facebook.com/WaxGarage