Azlk 408 1965 mart
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: Azlk 408 1965 mart
Olen ka neid vanu fotosid vaatanud, eelmine omanik oskas vähemalt autost lugupidada.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: Azlk 408 1965 mart
Nüüd on käes hetk kui on vaja nõu saada targematelt.
Nimelt pidurid on imelikud... vähemalt minu meelest.
Probleem- sõidu ajal piduripedaalile jõuga surudes võtab blokki ainult tagarattad ja esimesi ei võta!
Mida olen teinud piduritega- Kõik pidurid olen korduvalt lahti võtnud ja puhastanud. Kõik pidurisilindrid nüüdseks liiguvad ja peavad õli. Vajadusel vahetanud klotse. Pidurisüsteem suruõhuga ja imuriga puhastatud ja Dot 4 sisse valatud. Korduvalt õhutanud süsteemi nii imuriga kui ka vanakooli meetodil. Pidurisilindrite kolvid olen maksimumi peale keeranud....
Vaatasin üldse kogu seda 408 pidurisüsteemi ja tundus imelik.... piduri töösilinder on ühe seksiooniline ja silindri otsas on kolmik mis tõenäoliselt jagab kolme otsa survet ühtlaselt- piduri "konn", esimesed pidurid ja tagumised. Mingisugust rõhu jagajat sellel ei ole tagasilla peal nagu 412-l ja teistel uuematel masinatel.
Kas ma olen asjast õigesti aru saanud, et 408-l on ühtne ja võrdse survega pidurisüsteem? St. et nii esi kui tagapidurid saavad võrdset survet ja effektiivsemalt pidurdab see sild millel on vähem massi peal (ehk siis tagasild) ?
Nimelt pidurid on imelikud... vähemalt minu meelest.
Probleem- sõidu ajal piduripedaalile jõuga surudes võtab blokki ainult tagarattad ja esimesi ei võta!
Mida olen teinud piduritega- Kõik pidurid olen korduvalt lahti võtnud ja puhastanud. Kõik pidurisilindrid nüüdseks liiguvad ja peavad õli. Vajadusel vahetanud klotse. Pidurisüsteem suruõhuga ja imuriga puhastatud ja Dot 4 sisse valatud. Korduvalt õhutanud süsteemi nii imuriga kui ka vanakooli meetodil. Pidurisilindrite kolvid olen maksimumi peale keeranud....
Vaatasin üldse kogu seda 408 pidurisüsteemi ja tundus imelik.... piduri töösilinder on ühe seksiooniline ja silindri otsas on kolmik mis tõenäoliselt jagab kolme otsa survet ühtlaselt- piduri "konn", esimesed pidurid ja tagumised. Mingisugust rõhu jagajat sellel ei ole tagasilla peal nagu 412-l ja teistel uuematel masinatel.
Kas ma olen asjast õigesti aru saanud, et 408-l on ühtne ja võrdse survega pidurisüsteem? St. et nii esi kui tagapidurid saavad võrdset survet ja effektiivsemalt pidurdab see sild millel on vähem massi peal (ehk siis tagasild) ?
Azlk 408 ´65 ja Azlk 2140 '80
Re: Azlk 408 1965 mart
Pigem pole probleemiks õhk vaid, peapump ise võib jamada. Olen seda kogenud, kus poolpidune pump lasi osa vedelikku tagasi ja pidurite võtmine muutus järjest ebaühtlasemaks. Kuni peapumbast hakkas õli lausa välja voolama.
Kui pidureid peal hoiad kas vastusurvet on tunda ja põhja ei vaju kui hoiad jalga pidevalt peal?
Kui pidureid peal hoiad kas vastusurvet on tunda ja põhja ei vaju kui hoiad jalga pidevalt peal?
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: Azlk 408 1965 mart
Õhku kindlasti sees pole. Vigase peapumba puhul peaks ju õli survega õlianumasse tagasi minema aga sellel ei lähe. Piduripedaal on ühtlaselt kange ja kui sellele vägisi peale suruda ja survet hoida siis see põhja ei vaju. Me ise vähemalt oma mõistusega välistasime peapumba vea...MAZ kirjutas:Pigem pole probleemiks õhk vaid, peapump ise võib jamada. Olen seda kogenud, kus poolpidune pump lasi osa vedelikku tagasi ja pidurite võtmine muutus järjest ebaühtlasemaks. Kuni peapumbast hakkas õli lausa välja voolama.
Kui pidureid peal hoiad kas vastusurvet on tunda ja põhja ei vaju kui hoiad jalga pidevalt peal?
Azlk 408 ´65 ja Azlk 2140 '80
Re: Azlk 408 1965 mart
Kindel,et kõik töösilindrid liiguvad? Oled kruvikeerajaga proovinud,et kolb edasi tagasi liigub? Voolikud said uued?
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: Azlk 408 1965 mart
Kuidas sa töösilindrite kolvi maksimumi peale oled keeranud-neid ju ei saagi reguleerida-keerad kolvi põhjani ja pool tiiru tagasi,siis tekkiv lõtk ongi kolvi töökäik.Kui kolvid on lõpuni sisse keeratud,siis pidurid ei saa normaalselt toimida.
Re: Azlk 408 1965 mart
Jah MAZ, olen need kõik üle kontrollinud ja kõik töötab. Voolikud on vanad kuid töötavad ja survestades kusagil mingit defekti ja paisumist ei täheldanud.MAZ kirjutas:Kindel,et kõik töösilindrid liiguvad? Oled kruvikeerajaga proovinud,et kolb edasi tagasi liigub? Voolikud said uued?
Lauliku 18 varuosade poes tehti mulle selgeks, et 408 töösilindrite kolvidel on sabad millel on keere. Klotsi või trumli kulumisel tuleb kolve välja keerata ja trumliga kontrollida, et viimane vabalt ringi käiks. Nii ma tegingi... 2 päeva järjest võtsin pidurid ükshaaval ette ja reguleerisin kolbe maksimumini (loe: viimase piirini, et trumlid veel vabalt ringi käiksid)Seenior kirjutas:Kuidas sa töösilindrite kolvi maksimumi peale oled keeranud-neid ju ei saagi reguleerida-keerad kolvi põhjani ja pool tiiru tagasi,siis tekkiv lõtk ongi kolvi töökäik.Kui kolvid on lõpuni sisse keeratud,siis pidurid ei saa normaalselt toimida.
Muide täna hommikul käis mosse ülevaatusel ja seal pidurite kohta ei õeldud mitte midagi halba. Taga on lisapiduri tuled (vanakooli) mis kästi ära koristada, sest tänapäevaste seaduste järgi võib taga olla maksimaalselt 3 pidurituld. Õeldi ka seda, et järgmine aasta ülevaatuselt läbi ei saa kui taga aknalaual pole ruudulist patja ja ventikat . Eks ma siis tegelen sellega:)
Üldiselt läbis ülevaatuse puhtalt aga pidurid teevad mulle ikkagi muret juba enda ohutuse pärast...
Azlk 408 ´65 ja Azlk 2140 '80
Re: Azlk 408 1965 mart
Selliset reguleerimisest kuulen küll esmakordselt.Kolb kinnitub keermega silindri sees olevasse rõgasse,mis kinnitub silindrisse pingistuga ja liigub koos kolviga(seda küll raskelt),tagades sellega pidurite automaatse reguleeringu,sest pidurite vabastamisel liigub kolb tagasi klotsi vedrude jõul ainult keerme lõtku jagu.Kolvi väljapoole keeramisega muudad ainult selle fiksaatorrõnga asukohta silindris(surud sissepoole),aga pidurdamisele ei anna see midagi juurde.Kuna need pidurid on ilma võimendita,siis tahavadki suuremat jõudu pedaalile ja et tagasillal pole ka regulaatorit,siis blokeeruvad need eriti tühja auto puhul palju lihtsamalt kui esimesed.Kuna ka ülevaatusel midagi ei tuvastatud,siis ei tundu siin probleemi olevat.
Re: Azlk 408 1965 mart
Ka mina kuulsin seda esmakordselt... aga kuna ma enne pole 408 piduritega kokku puutunud siis ei osanud vastu ka vaielda. Su jutt on loogiline ja arusaadav, aga kuidas selle autoga siis talvel seisma jäädakse kui juba praegu 60 km. tunnikiirusega kuival asfaldil blokki vajutades jääb seisma külg ees... Vb. oleks targem talle tagasillale see regulaator panna?Seenior kirjutas:Selliset reguleerimisest kuulen küll esmakordselt.Kolb kinnitub keermega silindri sees olevasse rõgasse,mis kinnitub silindrisse pingistuga ja liigub koos kolviga(seda küll raskelt),tagades sellega pidurite automaatse reguleeringu,sest pidurite vabastamisel liigub kolb tagasi klotsi vedrude jõul ainult keerme lõtku jagu.Kolvi väljapoole keeramisega muudad ainult selle fiksaatorrõnga asukohta silindris(surud sissepoole),aga pidurdamisele ei anna see midagi juurde.Kuna need pidurid on ilma võimendita,siis tahavadki suuremat jõudu pedaalile ja et tagasillal pole ka regulaatorit,siis blokeeruvad need eriti tühja auto puhul palju lihtsamalt kui esimesed.Kuna ka ülevaatusel midagi ei tuvastatud,siis ei tundu siin probleemi olevat.
Azlk 408 ´65 ja Azlk 2140 '80
Re: Azlk 408 1965 mart
sinna üks koer ka maetud ongi, miks tagasillal pidurid ennem plokki lähevad. Soovitan et tee sedasi nagu hr. seenior soovitas ja proovi uuesti. Kui endiselt sama nali, siis pead regulaatori vahele panema.mart kirjutas: Vb. oleks targem talle tagasillale see regulaator panna?
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.