IZ 412IE 1978 Tanello2
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Endal sõitis ka masin rahulikult 5W40-ga, ei ole hullu mitte midagi. Sünteetiline õli on küll vedelam, aga see ei tähenda, et õlitus kehvem oleks. Lekkima hakkab lihtsalt ja võimalik, et ka õli põletama. Kolinaid jms ei tekkinud ja pööretega ma väga ei koonerda.
Võimalusel võid vaadata teinekord omale 10W40 täissündi või veel parem 15W50 täissündi. Loomulikult sobivad poolsündid ka sama markeeringuga ja sobivad ka tänapäevased mineraalõlid. Kõik, mis on parem kui tolleaegne žiguli/lada õli, on hea. Arvestama pead vaid seda, et mineraalõli võiks tihedamini vahetada, poolsünti ja sünti ei ole vaja nii tihedalt vahetada.
Võimalusel võid vaadata teinekord omale 10W40 täissündi või veel parem 15W50 täissündi. Loomulikult sobivad poolsündid ka sama markeeringuga ja sobivad ka tänapäevased mineraalõlid. Kõik, mis on parem kui tolleaegne žiguli/lada õli, on hea. Arvestama pead vaid seda, et mineraalõli võiks tihedamini vahetada, poolsünti ja sünti ei ole vaja nii tihedalt vahetada.
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
ot. Number seal W(inter) ees, näitab õli käitumist külmalt, teine number soojalt, ehk siis töösoojal mootoril on suht-koht savi sellest, on seal 0W.. või 15W... standardile vastav õli sees. Küll on aga oluline 2. number, ehk siis vastupidavus kõrgetel temperatuuridel. Autooli ja Lada õlide ..30 jääb kindasti alla kaasaegsetele ...40-50 õlidele. Seda enam, et SAE standard annab ette piirid mida peavad õlitootjad täitma, mõned ületavad neid standardeid piisava varuga, teised veavad napilt...ABS kirjutas:Kui sul mootor ebatihe on siis see õli kaob sul sealt kiiremini ära kui 10W.See number seal "W"-tähe ees näitab kui viskoosne e. vedel see õli on,mida väiksem number seda vedelam.Ega muud midagi kui et vaata tihedamini õlitaset kui sisse valad selle.Õlirõhk samuti tõenäoliselt langeb selle tõttu(oleneb kui kulunud su mootor on).
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Ahsoo,nüüd targem.Tänud.
AZLK 2140 ´85a.
Vigursõit 2012,2013,2014,2015,2018 VIIMANE koht!
Vigursõit 2012,2013,2014,2015,2018 VIIMANE koht!
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Kui ei tea mis õli seal enne kasutatud ja ka seda kui palju see mootor sõitnud on siis,enne õlivahetust võiks karteri vanast sodist puhtaks teha.Muidu võib olla oht,et uus kaasaegne õli leotab selle vana pasa lahti ja võib õlikanaleid ummistama hakata.Muidu jah pole suurt vahet kas 5w või 10w.Ise ma vanale mootorile mille elulugu ei tea päris täissünti ei paneks.Ise olen koguaeg poolsünti kasutanud ja pole probleemi.
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
vaatasin et mu külgmised suunatuled on pleekunud valgeks,niisiis mõtlesin et tagumised võiks ka sellised olla,õnneks olid olemas täitsa.....
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
r384n3 kirjutas:Kus bensuluuk on?
Vt paar lehte tagasi.luugile kinnitatud numbrilaud hõõrus vastu värvkatet,igakord kui avasid luugi.
Lisaks nüüd liigub luuk värvipoodi et uut värvi saaks juurde osta .
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
öösel kell 23:00 hakkasin tagasillast õli välja lasma,selle korgi avamiseks ostsin raplast suurelt keskmisele ülemineku kärni pea,mis sobis täpselt sinna pesasse,korgid avanesid ilma igasuguse vastupanuta,kasutusel oli mõlemas süsteemis LADA õlid....
väljalaske kork on magneetiline,see oli õrnalt kaetud raua puruga....küll kommid ikka mõtlesid asju välja.
minu käigukastil saab õnneks salongist juurde valada,see oli üks kõige mugavamaid töid üldse.
kogu tegemine võttis kõigest 1 tund aega....
väljalaske kork on magneetiline,see oli õrnalt kaetud raua puruga....küll kommid ikka mõtlesid asju välja.
minu käigukastil saab õnneks salongist juurde valada,see oli üks kõige mugavamaid töid üldse.
kogu tegemine võttis kõigest 1 tund aega....
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
Lada õlide all mõtled M6i-d või liigitad transmissioonõli TAD-17i ka selle alla?
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Re: IZ 412IE 1978 tanello2
kuna mina pole õlisid vahetanud alates ajast mil ma auto ostsin,siis eelmine omanik ütles et LADA õlid on sees,ma eeldan et tegu on TAD-17ga...viirusboy kirjutas:Lada õlide all mõtled M6i-d või liigitad transmissioonõli TAD-17i ka selle alla?
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan