Tere.
Asi järgmine- pole sellega elus kokku puutunud, ehk keegi Tartus oskab ja tahab tulla mingi tasu eest ja ära reguleerida karpa. Kas seda saab teha kuskil stendis, või siis mootori peal kuulmise järgi?
Ma paigaldan väjalaske kollektorisse ka lambda anduri ja armatuuri segukella, kas selle järgi saab vähe paremini segu vahekorda reguleerida?
Karburaatori reguleerimine.
Re: Karburaatori reguleerimine.
hapnikuandur on kasulik aind siis, kui lähed täispritse peale. Siis mõõdab sulle täpselt sobiva segu välja. Karpa puhul see rolli ei mängi, vähemasti korras karpa lambda näit on ligi 1.2-1.3, pritsesüsteemil 0.989-1.032. Karpal seda stöhhiomeetrilist 14.7:1 suhet on väga raske saavutada, siis peab kõik olema nii tutikas, kui vähegi olla saab ja ka siis ei mängi välja... omaette number on ka CO sisaldus - 2.5-3.5%.. moodsal autol u. 10x väiksem number... Seega see andur ja kell on lihtsalt iluasi.
Mina olen iga karpa puhul toiminud sedasi: kõigepealt veendud, et kõik on puhastatud ja korras ning õiged düüsid sees.. Sõidan mootori soojaks.
Seejärel keeran kõik kruvid lahti ja avan kõigepealt segusiibri kruvi sinnamaani, kuni on näha, et ta gaasisiibrit hakkab liigutama. Siis on eeldus ka, et masin käivitub. Sõber appi käivitama, siis saab ise kapoti alt gaasi juurde anda ning keeran sutsu juurde tühikäigukruvi... seejärel asun keerama co kruvikest, kuniks väntvõlli pöörlemissagedus kõrvaga eriti enam ei muutu ja autol on ühtlane tühikäik ja keeran grammike tagasi... nuusutades saab ka ühtteist aimu isegi kõige autokaugem inimene. No ja siis kui on sujuv tühikäik saavutatud, siis keeran segusiibri kruvi sutsu tagasi ning nii jätangi. Kui käivitub hästi ja pöördesse läheb normaalselt, siis võib nii jääda ka. Eks segukruviga võib mängida, aga nagu ühe teise mossemehe pealt kogemus - 20L sajale, piisab ühe kruvi mahakeeramisest ja asi hakkab normaalselt tööle.
Ei ole midagi keerulist see karpa, muserdav on siis, kui teed kõike valesti ja auto käib vaid tallagaasiga.
Mina olen iga karpa puhul toiminud sedasi: kõigepealt veendud, et kõik on puhastatud ja korras ning õiged düüsid sees.. Sõidan mootori soojaks.
Seejärel keeran kõik kruvid lahti ja avan kõigepealt segusiibri kruvi sinnamaani, kuni on näha, et ta gaasisiibrit hakkab liigutama. Siis on eeldus ka, et masin käivitub. Sõber appi käivitama, siis saab ise kapoti alt gaasi juurde anda ning keeran sutsu juurde tühikäigukruvi... seejärel asun keerama co kruvikest, kuniks väntvõlli pöörlemissagedus kõrvaga eriti enam ei muutu ja autol on ühtlane tühikäik ja keeran grammike tagasi... nuusutades saab ka ühtteist aimu isegi kõige autokaugem inimene. No ja siis kui on sujuv tühikäik saavutatud, siis keeran segusiibri kruvi sutsu tagasi ning nii jätangi. Kui käivitub hästi ja pöördesse läheb normaalselt, siis võib nii jääda ka. Eks segukruviga võib mängida, aga nagu ühe teise mossemehe pealt kogemus - 20L sajale, piisab ühe kruvi mahakeeramisest ja asi hakkab normaalselt tööle.
Ei ole midagi keerulist see karpa, muserdav on siis, kui teed kõike valesti ja auto käib vaid tallagaasiga.