AZLK 2140 1987 SAUKAS

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Kasutaja avatar
SAUKAS
Postitusi: 17
Liitunud: 29 Sept 2013 21:52
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Re: AZLK 2140 1987 SAUKAS

Postitus Postitas SAUKAS »

Veidi ka tegemistest auto juures. Kuna oli vaja ülevaatusele minna, siis tuli kõrvaldada mõned vead. Nagu eespool kirjutasin, et ratta laagritega jama. Sai siis uued laagrid ostetud ja hakkasin neid paigaldama. Muide võll ise ei olnud väga kulunud, laagri sisemised saaled istusid võllile üpriski tihedalt ja ilma lõtkudeta. Uued laagrid omadele kohtadele määrdega kogu kupatus kokku ja võllile. Hakkasin siis pingutama kõigepealt kuni lõtku kadumiseni ja siis ühe splindi vahe lõdvemaks, lõtku ei tekkinud, kuid rumm pöörles väga kergelt, keerasin siis veel ühe sälgu võrra lõdvemaks, nüüd siis olemas lõtk, mis annab loksu mõõtmed välja. Keerasin ühe splindi sälgu jagu koomale ja lõtk kadunud, rumm veereb vabalt. Kuna peale kontrollsõitu laager kuumaks ei läinud, jätsin laagri sedasi. Siis tuli pidurid üle käia. Taha said uued piduri klotsid. Pidurei hakkasin kohendama, kuna taha pidurdades kohises ja seega klotsid metallini välja kulunud. Kui juba nii palju lahti võetud, siis võtsin lahti ka tagumised töösilindrid. Õigesti tegin, et võtsin, sest viimased ikka korralikult roostest sodi täis. Edasi läksin esimeste kallale, samuti oli neis roostet ja mõni kolvikene oli lausa kinni jäänud. Puhtaks, uued tihendid, tolmu katted külge ja kokku tagasi. Viimaks sai ka piduri kontuure eraldav regulaator puhastatud ja paika seatud. Peale neid ettevõtmisi oli piduritega paras jama. Kord võttis üks esimene rattas ennem ja blokkeerus enne teisi. Peale mõningast õhutamist kolis eespool kirjeldatu ühe tagumise ratta juurde. Peale korduvat testsõitu sain lõpuks tagumised klotsid õliseks. Ette tuli võtta mansettide vahetus. Peale põhjalikku õhutamist sain siiski pidurid rahuldavale tasemele. Kuna auto muud sõlmed ja seadmed tundusid olevat igati korras läksin ülevaatusele. Ülevaatajaid tabas meeldiv doos nostalgiat ja imestust nii korraliku mosse üle tuli erinevate komplimentidena kuni kogu protseduuri lõpuni. Ehk ülevaatus sai läbitud väga edukalt ilma ühegi veata. Aga nüüd siis tulemustest numbrites: sõidupidurite üldefektiivsus 65%, erinevus esiteljel 11%, tagateljel 3%, seisupiduri efektiivsus 28%. Ülevataja ütles et pidurid nagu ''lääne autol''. Amordid: esiteljel: V 60%, P 64%, tagateljel V 58%, P 63%. Heitgaasid järgnevad: CO 1,77%, HC 217ppm pööretel 890rpm.
Ehk järgmine külastus aasta pärast. Aga aitab jutust, mõned pildid ka asja illustreerima.

Mõned klõpsud enne remontima hakkamist

Pilt

Pilt

Pilt

Uued paigaldamist ootavad varuosad: ratta laagrid, esimeste piduri supportide rem. kompl., tag. piduri töösilindri mansetid ja määra laagritele

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Remondist endast

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Selleks korraks kõik. Mõned sõidud saab veel teha, aga üldiselt tuleb varsti talve korterisse uut hooaega ootama minna.
Vasta