IZ 412IE 1990 BergIE

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
BergIE
Postitusi: 283
Liitunud: 19 Nov 2013 19:36
Telefon: 5061898
Asukoht: Pärnumaa

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas BergIE »

Täna sain kaks uut šarniiri. Sirge alumine kaan, sõrm otse korpuses, kaitsekumm ilma alumise kinnituseta (seenekübar). Usun, et sel autol kasutati veidi uuemaid teostusi.
Kaunitar 2015.
Karu2
Postitusi: 77
Liitunud: 30 Apr 2009 00:59
Asukoht: Pärnu

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas Karu2 »

Jah, see on šarniiri vanim versioon, kasutusel alates mudelist 403 All kaanes peaks olema kork, mille asemele on võimalik ka määrdenippel keerata.
BergIE kirjutas:"Näperdades" on üks ainus koht, kus ta oleks nagu "lõdva". Ümber selle ringjalt parajalt tihke. Rääkige veel
See "lõdva" koht võib olla peamine tööasend. Sõrme liikumisamplituud küljele töötamise ajal on suht väike, samas pöörleb ta rataste keeramisel alati kaasa. Kirjandus soovitab, et juhul, kui on vajadust sõrm käändtelje küljest lahti võtta, siis kokkupanekul sõrme pöörata 180 kraadi, siis kulutab kuulpead ühtlasemalt.
Kasutaja avatar
BergIE
Postitusi: 283
Liitunud: 19 Nov 2013 19:36
Telefon: 5061898
Asukoht: Pärnumaa

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas BergIE »

Väinol täiega õigus. Uued on lõdvad igas asendis. Osandasin, et värvida. Rookisin nad täiesti puhtaks. Huvipärast töötlesin pindu abrasiivpastaga, nagu klappe. Tulemus oli päris hirmus, pinnad puutuvad kokku vaid veidi. Hiljem sobituvad otsesõidu asendiga ja seega äärealad on nagu on, veidi raskemad.
Kaunitar 2015.
Karu2
Postitusi: 77
Liitunud: 30 Apr 2009 00:59
Asukoht: Pärnu

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas Karu2 »

Jaanus, ole täitsa ja loe see artikkel šarniiridest läbi. Asub siin http://mosseklubi.planet.ee/foorum/view ... 309#p40309 , 2 lehel esimene Manksi postitus, soojenduse ümberehitamise skeemidele järgnev artikkel.
Sealt selgub, et seda kõige vanemat šarniiri ei saa kasutada ketaspiduritega sillal. Et alates 1983 hakati valmistama kolmandat, unifitseeritud varianti, mille tunnuseks on mitme voldiga lõõts-kattekumm.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas MAZ »

Kuidas siis oli võimalik,et minu mosul olid just need vanamalli 403/408 omad alla pistetud? Olid mul ka ketaspidurid ees aga siiski ma ei saa hetkel aru,miks just neid vanamalli omasid ketaspiduritega variandil kasutada ei saa?
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
BergIE
Postitusi: 283
Liitunud: 19 Nov 2013 19:36
Telefon: 5061898
Asukoht: Pärnumaa

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas BergIE »

Võrdlesin neid asju täna laual. Tsentrite kõrgused peaks olema 5 10 ja 15. Samas erineb ka kõige vanema sõrme pikkus, kahest uuemast. Kahel uuemal tundub olevat üks sõrm. Võrreldes sõrme koonuse ja šarniiri ühenduspinna kõrgusi, olid kaks vanemat ühekõrgused. Vana ja uue vahe on see, et vana toob käändmiku alumisele õõtsale lähemale ca 5-10 mm (silma järgi). Tekstistki võis lugeda sõrmede "koostepikkuste" erinevust, joonistel see ei kajastunud. Külge sobib, kuid veel ei tea äärmiste asenditega juhtuvat.
Kaunitar 2015.
Kasutaja avatar
BergIE
Postitusi: 283
Liitunud: 19 Nov 2013 19:36
Telefon: 5061898
Asukoht: Pärnumaa

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas BergIE »

Esisilla kalded/nurgad saab reguleerida ka laual, venekeelse "piibli" alusel. Kerele tõstes kindlasti midagi muutub raskuse all (mõtlen pukside läbiläbivajumist jne.). Kindlasti muudaks mingit mõõtu kuskile poole, et ennetavalt ennetada reaalselt veel mitu korda ümberreguleerida. Rääkige kogemustest, puudust ei tohiks Teil neist olla...
Kaunitar 2015.
Kasutaja avatar
BergIE
Postitusi: 283
Liitunud: 19 Nov 2013 19:36
Telefon: 5061898
Asukoht: Pärnumaa

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas BergIE »

Küsimus vedrupakkide kohta. Ümber vedrupaki on neli nn. klambrit, koos kummilindi, kummist seibi ja vidinaga mis lukustab klambri. Mis teete, kui need vidinad on kõik aja poolt piisavalt puretud?
Kaunitar 2015.
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3342
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas stern100 »

BergIE kirjutas:Küsimus vedrupakkide kohta. Ümber vedrupaki on neli nn. klambrit, koos kummilindi, kummist seibi ja vidinaga mis lukustab klambri. Mis teete, kui need vidinad on kõik aja poolt piisavalt puretud?
Uute vedrude ümber on ka uued klambrid ;) Küll kuskilt leiab neid uusi ka kui otsida.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 136 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
BergIE
Postitusi: 283
Liitunud: 19 Nov 2013 19:36
Telefon: 5061898
Asukoht: Pärnumaa

Re: IZ 412IE 1990 BergIE

Postitus Postitas BergIE »

Varuosa pakkidelt võtaks vaid tõesti puuduvad vidinad. Lehed ei pidanud hea kraam olevat. "Mägi Aivar" teeks need ise, peab nuputama.
Kaunitar 2015.
Vasta