AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss
Tere foorumlased!
Paljud foorumlased kes viimastel aastatel kokkusaamistel käinud teavad ilmselt nii mind kui seda Mosset (tervitan neid kõiki!), kuid foorumisse ei ole autoteemat varem teinud. Ei ole mõtet näinud, täiesti tavaline 2140. Kuna uus hooaeg on algamas, kõigil siin ilusad mossed valmimas aga minu auto tahab korralikku ülekäimist saada, äkki see teema sunnib tagant natuke
Räägin siis auto kohta natuke eelllugu ka. Vanaisa oli eluaegne mossemees, temal oli ka üks Võrumaa esimesi ja oma küla (Ruusmäe) kõige esimene 401. Hiljem oli 408, ning lõpuks siis see Mosse. Lääne autode tulekuga jäi see kuskil üheksakümnendate lõpus seisma, aegajalt käivitati et hoovi peal jalust liigutada. Mingi hetk otsustasime maalt linna tuua, mingit plaani temaga ei olnud, linnas oli lihtsalt kuurialune kus hoida teda. Seejärel seisis ta veel paar aastat, aga vähemalt katuse all. Pärast "piimakate" saamist kümnendas klassis, otsustasime vennaga, et teeme Mosse korda. Korda tegemine pidi kindlasti hõlmama mingit "ägedat" värvi, aga et pääseda uksepostide jne värvimisest ja passi muutmisest siis pidi originaalse oranziga sarnane olema. Sobiv värv leidus kohalikus ehituspoes Sadolini riiulis Värv sai sealsamas kuuri ees peale lastud. Kahjuks on esimese ülevärvi pildid kaotsi läinud, aga värskelt värvitud autost on pildid veel üleval carrating.org-is, hetkel on leht maas seega linki ei saa anda
Sellel ajal kui ma Mossega mässasin, ei saanud sõbrad üldse aru mis ma jaman sellega, ega Mossega pärast kuhugi sõita ikka ei kõlba jne. Lühikese ajaga sai Mossest aga terve sõpruskonna lemmikauto ning keskkooliajast on väga palju häid mälestusi autoga seoses. Sellel ajal hakkasin ka helisüsteemi ehitama, mis natuke käest ära läks Siinkohal pean tänama jällegi oma sõpru, kes kevaditi mossehooaja alguses minu sünnipäevadel enda heaolu ikka meeles pidasid ja kinkisid midagi mis neil sõitu lõbusamaks tegi, ehk siis iga aasta järjest võimsamaid võimendeid ja kõlareid jne
Kahjuks on mul väga vähe pilte säilinud ja praeguses arvutis ainult mõned üksikud, jagan neid:
Pilt on tehtud eelmine aasta enne suvesõidule minekut, kuhu ma ise kahjuks küll ei jõudnud aga tänud Marile ja Sanderile kes sõidu ette võtsid ja nendele klubilastele kes neil bensupumba sovitasid Tartus ära vahetada Peal oli muide tutikas pump millega ei olnud 100 kilomeetritki sõidetud. Siinkohal soovitan kõigil kes Võrus juppe otsivad eemale hoida endisest Meerapalu poest.
Kuigi pildilt tundub auto täitsa enam-vähem, siis tegelikult on pilt siiski teine. Värv on pleekinud, kuna värvides ei lakkinud, terve kere on täis kriime ja mõlgikesi, mitmest kohast on värv lahti tulnud, uste alaääred on roostes, karpidesse on mõned roosteaugud tekkinud. Tagasild hakkas ka undama eelmine suvi. Eelmine aasta jäigi seisme, kuna Pärnus käies kadus ära laadimine. Paar päeva panin ööseks laadija järgi, kuid siis hakkas ka starter streikima, ilmselt on probleem relees.
Mõned pildid leidsin netist veel:
Tehtud täpselt aasta aega tagasi, kui eelmine kevad esimest korda välja ajasin
Veel eelmise suve kokkutulekult
Interjöörist ka üks pilt. Kindalaekas on makk, ekraanilt näeb playlisti ja pulgal olevate laulude nimekirja. Väga mugav iseeenesest aga ei sobi Mosse armatuuri peale üldse Kui ekraani sain kingituseks tahtsin küll ära peita kuidagi selle aga nii ta sai ajutiselt (umbes 6-7 aastat tagasi ) sisse visatud. Kohalikud Mosseajaloolased märkavad kindlasti ka IŽ-412-st pärit sisu.
Plaanid:
Kindlasti üle värvida. Sarnast tooni (metallik kuldne). Vaja oleks uusi uksi, pagasiluuki, tagasilda. Tundub et äkki on mõistlikum üks doonorauto muretseda kust vajalik maha kruvida. Tahaks ka põhja alt üle teha. Kuna ma selleni jõuan ei oska öelda, heal juhul sügisel. Selle suve tahaks ära sõita veel nii nagu on. Selle jaoks on vaja uurida miks starterit järgi ei võta ja kuhu laadimine on kadunud. ÜV kehtib kuni Maikuuni ja siis hakkab igaaastane piduriremont
Päris pikk jutt sai, kõigile kes läbi viitsisid lugeda respekt ja häid mosseelamusi
Paljud foorumlased kes viimastel aastatel kokkusaamistel käinud teavad ilmselt nii mind kui seda Mosset (tervitan neid kõiki!), kuid foorumisse ei ole autoteemat varem teinud. Ei ole mõtet näinud, täiesti tavaline 2140. Kuna uus hooaeg on algamas, kõigil siin ilusad mossed valmimas aga minu auto tahab korralikku ülekäimist saada, äkki see teema sunnib tagant natuke
Räägin siis auto kohta natuke eelllugu ka. Vanaisa oli eluaegne mossemees, temal oli ka üks Võrumaa esimesi ja oma küla (Ruusmäe) kõige esimene 401. Hiljem oli 408, ning lõpuks siis see Mosse. Lääne autode tulekuga jäi see kuskil üheksakümnendate lõpus seisma, aegajalt käivitati et hoovi peal jalust liigutada. Mingi hetk otsustasime maalt linna tuua, mingit plaani temaga ei olnud, linnas oli lihtsalt kuurialune kus hoida teda. Seejärel seisis ta veel paar aastat, aga vähemalt katuse all. Pärast "piimakate" saamist kümnendas klassis, otsustasime vennaga, et teeme Mosse korda. Korda tegemine pidi kindlasti hõlmama mingit "ägedat" värvi, aga et pääseda uksepostide jne värvimisest ja passi muutmisest siis pidi originaalse oranziga sarnane olema. Sobiv värv leidus kohalikus ehituspoes Sadolini riiulis Värv sai sealsamas kuuri ees peale lastud. Kahjuks on esimese ülevärvi pildid kaotsi läinud, aga värskelt värvitud autost on pildid veel üleval carrating.org-is, hetkel on leht maas seega linki ei saa anda
Sellel ajal kui ma Mossega mässasin, ei saanud sõbrad üldse aru mis ma jaman sellega, ega Mossega pärast kuhugi sõita ikka ei kõlba jne. Lühikese ajaga sai Mossest aga terve sõpruskonna lemmikauto ning keskkooliajast on väga palju häid mälestusi autoga seoses. Sellel ajal hakkasin ka helisüsteemi ehitama, mis natuke käest ära läks Siinkohal pean tänama jällegi oma sõpru, kes kevaditi mossehooaja alguses minu sünnipäevadel enda heaolu ikka meeles pidasid ja kinkisid midagi mis neil sõitu lõbusamaks tegi, ehk siis iga aasta järjest võimsamaid võimendeid ja kõlareid jne
Kahjuks on mul väga vähe pilte säilinud ja praeguses arvutis ainult mõned üksikud, jagan neid:
Pilt on tehtud eelmine aasta enne suvesõidule minekut, kuhu ma ise kahjuks küll ei jõudnud aga tänud Marile ja Sanderile kes sõidu ette võtsid ja nendele klubilastele kes neil bensupumba sovitasid Tartus ära vahetada Peal oli muide tutikas pump millega ei olnud 100 kilomeetritki sõidetud. Siinkohal soovitan kõigil kes Võrus juppe otsivad eemale hoida endisest Meerapalu poest.
Kuigi pildilt tundub auto täitsa enam-vähem, siis tegelikult on pilt siiski teine. Värv on pleekinud, kuna värvides ei lakkinud, terve kere on täis kriime ja mõlgikesi, mitmest kohast on värv lahti tulnud, uste alaääred on roostes, karpidesse on mõned roosteaugud tekkinud. Tagasild hakkas ka undama eelmine suvi. Eelmine aasta jäigi seisme, kuna Pärnus käies kadus ära laadimine. Paar päeva panin ööseks laadija järgi, kuid siis hakkas ka starter streikima, ilmselt on probleem relees.
Mõned pildid leidsin netist veel:
Tehtud täpselt aasta aega tagasi, kui eelmine kevad esimest korda välja ajasin
Veel eelmise suve kokkutulekult
Interjöörist ka üks pilt. Kindalaekas on makk, ekraanilt näeb playlisti ja pulgal olevate laulude nimekirja. Väga mugav iseeenesest aga ei sobi Mosse armatuuri peale üldse Kui ekraani sain kingituseks tahtsin küll ära peita kuidagi selle aga nii ta sai ajutiselt (umbes 6-7 aastat tagasi ) sisse visatud. Kohalikud Mosseajaloolased märkavad kindlasti ka IŽ-412-st pärit sisu.
Plaanid:
Kindlasti üle värvida. Sarnast tooni (metallik kuldne). Vaja oleks uusi uksi, pagasiluuki, tagasilda. Tundub et äkki on mõistlikum üks doonorauto muretseda kust vajalik maha kruvida. Tahaks ka põhja alt üle teha. Kuna ma selleni jõuan ei oska öelda, heal juhul sügisel. Selle suve tahaks ära sõita veel nii nagu on. Selle jaoks on vaja uurida miks starterit järgi ei võta ja kuhu laadimine on kadunud. ÜV kehtib kuni Maikuuni ja siis hakkab igaaastane piduriremont
Päris pikk jutt sai, kõigile kes läbi viitsisid lugeda respekt ja häid mosseelamusi
Viimati muutis Martpoiss, 31 Mär 2015 21:20, muudetud 1 kord kokku.
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Olen Võru vahel seda näinud. Kena masin. Meerapalu poe kohta räägid muidugi tõtt. Juppe võid minu käest uurida, elan ise ka Võrumaal.
Edu ja jaksu remondil!
Edu ja jaksu remondil!
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Auto on ilus ja korduvalt suveüritustel nähtud. Loodetavasti see aasta samamoodi. Edu!
Aga oleks ka pakkuda pagasiluuk ja kõik neli ust. Kõik on minimaalse pindmise roostega, juhiuks on väga natuke muljuda saanud (ilmselt tuulega käest lastud). Kui huvi on, saab edasi rääkida. Muidu sirged ja täiesti kasutatavad detailid. Ainus probleem on see, et oled teises Eesti otsas.
Aga oleks ka pakkuda pagasiluuk ja kõik neli ust. Kõik on minimaalse pindmise roostega, juhiuks on väga natuke muljuda saanud (ilmselt tuulega käest lastud). Kui huvi on, saab edasi rääkida. Muidu sirged ja täiesti kasutatavad detailid. Ainus probleem on see, et oled teises Eesti otsas.
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Siit mõned mehed käivad suht tihti teises eesti otsas Ma 11. aprillil tühja kaubikuga sinnakanti, lihtsalt infoks
Aga ma ootan seda päeva, kui 40 saab sama edevaks kui su gazik
Aga ma ootan seda päeva, kui 40 saab sama edevaks kui su gazik
AZLK 412IE '74 - AZLK 434IE '75 - M402 '57 ja mõned kastikad ning 40-ed ka.
https://www.facebook.com/WaxGarage
https://www.facebook.com/WaxGarage
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Tänan abipakkumiste eest aga hetkel veel ei hakka juppide kogumisega tegelema. Kes teab kuna ma veel kereremondini jõuan. Selle suve tahaks väikeste putitamisetega üle elada veel.
Wax, Villis on lihtne tööauto, sellest autost peab edev suveliikur tulema
Wax, Villis on lihtne tööauto, sellest autost peab edev suveliikur tulema
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Mina hakkan liivapaberikäeks!
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Kuna 2141-st sai pilte tehtud siis lisan need ka siia, äkki kedagi huvitab aga samas eraldi teemat ei viitsi sellest autost teha. Kes Hiiumaal kokkutulekul käisid nägid seda autot. Lootsin küll kõige koledama auto eriauhinda saada aga keegi oli otse romurallilt tulnud 2140ga
Selline auto seisab garaazis siis. Isa ostis selle vist 91. aastal autoostuloaga, kuid järgmine aasta Eesti Vabariigi ajal tõi Saksast Audi ja see Mosse ei olegi kunagi otseselt igapäevakasutuses olnud. Pigem selline pere kolmas auto. Vahepeal käis tädi nädalavahetuseti maal. Paar aastat tagasi kasutas vanaisa seda umbes aasta kui tal enda Opel oli nii läbi roostetanud et enam ÜV-d ei läbinud. Kahjuks sai auto siis päris palju soola ja tekkis piltidel nähtav pinnarooste. Muidu on tegu väga heas korras autoga, läbisõit on u. 75 000, läbivat roostet kuskil ei ole.
Rohkem pilte on siin albumis: https://plus.google.com/photos/10860594 ... 3078464849
Kuna sellele autole ei ole tükk aega kasutust leidnud ja enda jaoks väga huvitav ei tundu, siis huvilised võivad pakkuda mõistlikku hinda või huvitavaid vahetusi. Kui alumine ring ära värvida saab väga korraliku 2141.
Selline auto seisab garaazis siis. Isa ostis selle vist 91. aastal autoostuloaga, kuid järgmine aasta Eesti Vabariigi ajal tõi Saksast Audi ja see Mosse ei olegi kunagi otseselt igapäevakasutuses olnud. Pigem selline pere kolmas auto. Vahepeal käis tädi nädalavahetuseti maal. Paar aastat tagasi kasutas vanaisa seda umbes aasta kui tal enda Opel oli nii läbi roostetanud et enam ÜV-d ei läbinud. Kahjuks sai auto siis päris palju soola ja tekkis piltidel nähtav pinnarooste. Muidu on tegu väga heas korras autoga, läbisõit on u. 75 000, läbivat roostet kuskil ei ole.
Rohkem pilte on siin albumis: https://plus.google.com/photos/10860594 ... 3078464849
Kuna sellele autole ei ole tükk aega kasutust leidnud ja enda jaoks väga huvitav ei tundu, siis huvilised võivad pakkuda mõistlikku hinda või huvitavaid vahetusi. Kui alumine ring ära värvida saab väga korraliku 2141.
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Ma tulen ise see aasta 2141ga. Äkki õnnestub mul see vahva auhind ära napsata. Ma soovitaks selle 41 alles jätta, teine vaat et haruldasem kui 408. Kui viitsid, tee pirkast pilti, mul see kadunud ja lasin uue tooriku teha. Tahaks teada, mis numbreid osadesse kohtadesse vaja lüüa on.
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Räägi musa süsteemist vähe lähemalt-mis tegid kuidas tegid?
Kes meist ei unistaks autost?
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Tere õhtust!
Ilusate kevadilmade puhul sai siis nädalavahetusel mossega tegeletud. Pärast bensiini sisse valamist sai Villisega kuuri juurest garaazi veetud kuna käima ikka ei läinud. Tegelikult ühe korra läks käima ja jäi käima aga muidu tõmberelee ainult plõksus aga starter vedama ei hakanud. Võtsin starteri maha, kahtlustasin vigast tõmbereleed aga maas juhtmeid külge pannes töötas. Panin starteri külge tagasi ja kõik töötas ilusti. Ju oli siis mingi ühenduse jama. Aga, starter küll vedas ja auto käivitus aga tööle ei jäänud. Viga oli süütepooli all olevas takistis, mille traat oli läbi põlenud. Õnneks leidsime riiulist tutika süütepooli mis sai peale pandud ja võis minna esimest sõitu tegema Mari paneb pärastpoole pilte ka.
Effele muusikast siis.
Algul oli peal JBL CS12 woofer mingi saksa päritolu suht tundmatu võimendiga, u. 100W RMS-i (20A kaitse), kõlariteks oli ees ustes ja taga aknalaual suvalised ovaalid, mis mängisid maki tagant. Pärast olen korduvalt kahetsenud et uksepolstrisse ovaali augu lõikasin kui korralikke kõlareid tahtsin panna. Kuna ainuke midbass, mida suutsin 6x9 mõõdus leida, oli Signati H96, valisin asimesteks kõlariteks H96 koos T5 tweetriga. Võimendid on praegu JBL CS seeriast. Valitud sai need suht suvaliselt, välimus meeldis ja Jarkko pakkus väga hea hinnaga. Algul ostsin kõlaritele neljakanalise, vist oli cs60.4 ja woofrile kahekanalise sama võimsa cs60.2, mis oli sama võimas kui eelmine , aga see tegi millegipärast palju lahjemat häält, kuigi kaitsmed olid samasuured. Järgmiseks vahetasin woofri võimendi cs300.1 vastu välja ja et sellest see 300W kätte saada vahetasin ühe 12" woofri kahe 10" Aurise vastu välja. Bassikõlarikastid on tagaistme seljatoe taguse pleki külge kinnitatud ja mängivad vastu seljatuge. Install on poolik ja ei hakkagi praegu lõpetama, kuna kere tõmban niikuinii varsti laiali ja siis luban, et teen väga korraliku installiga kõik Niiet ega heli poolest midagi väga erilist ei ole, keskkoolipoisi/tudengi rahakoti pealt on tehtud aga keskmisest mossest valjemat ja kindlasti korralikumat heli teeb ikka . Pagassilukk oli üle keeratud ja täna ei saanud pagassi lahti, järgmine nädalavahetus kui lahti kangutan teen pilte ka
Ilusate kevadilmade puhul sai siis nädalavahetusel mossega tegeletud. Pärast bensiini sisse valamist sai Villisega kuuri juurest garaazi veetud kuna käima ikka ei läinud. Tegelikult ühe korra läks käima ja jäi käima aga muidu tõmberelee ainult plõksus aga starter vedama ei hakanud. Võtsin starteri maha, kahtlustasin vigast tõmbereleed aga maas juhtmeid külge pannes töötas. Panin starteri külge tagasi ja kõik töötas ilusti. Ju oli siis mingi ühenduse jama. Aga, starter küll vedas ja auto käivitus aga tööle ei jäänud. Viga oli süütepooli all olevas takistis, mille traat oli läbi põlenud. Õnneks leidsime riiulist tutika süütepooli mis sai peale pandud ja võis minna esimest sõitu tegema Mari paneb pärastpoole pilte ka.
Effele muusikast siis.
Algul oli peal JBL CS12 woofer mingi saksa päritolu suht tundmatu võimendiga, u. 100W RMS-i (20A kaitse), kõlariteks oli ees ustes ja taga aknalaual suvalised ovaalid, mis mängisid maki tagant. Pärast olen korduvalt kahetsenud et uksepolstrisse ovaali augu lõikasin kui korralikke kõlareid tahtsin panna. Kuna ainuke midbass, mida suutsin 6x9 mõõdus leida, oli Signati H96, valisin asimesteks kõlariteks H96 koos T5 tweetriga. Võimendid on praegu JBL CS seeriast. Valitud sai need suht suvaliselt, välimus meeldis ja Jarkko pakkus väga hea hinnaga. Algul ostsin kõlaritele neljakanalise, vist oli cs60.4 ja woofrile kahekanalise sama võimsa cs60.2, mis oli sama võimas kui eelmine , aga see tegi millegipärast palju lahjemat häält, kuigi kaitsmed olid samasuured. Järgmiseks vahetasin woofri võimendi cs300.1 vastu välja ja et sellest see 300W kätte saada vahetasin ühe 12" woofri kahe 10" Aurise vastu välja. Bassikõlarikastid on tagaistme seljatoe taguse pleki külge kinnitatud ja mängivad vastu seljatuge. Install on poolik ja ei hakkagi praegu lõpetama, kuna kere tõmban niikuinii varsti laiali ja siis luban, et teen väga korraliku installiga kõik Niiet ega heli poolest midagi väga erilist ei ole, keskkoolipoisi/tudengi rahakoti pealt on tehtud aga keskmisest mossest valjemat ja kindlasti korralikumat heli teeb ikka . Pagassilukk oli üle keeratud ja täna ei saanud pagassi lahti, järgmine nädalavahetus kui lahti kangutan teen pilte ka