AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Jossu kirjutas:ärge nüüd nutma hakake...
Hommikut sõbrad!
Eksimine on inimlik. :)
Ma olen ise juba aastaid hoidnud seda liini,et räägin ja kirjutan ainult sellest,millest tean. Ja kõikide oma asjade kohta on mul ka tõestus olemas. Nii paberil,silmaga näha ja ka suusõnaliselt. Katsun kiidelda ka ainult nende asjadega mis mul olemas on(PEOS)...... Teiste töid, ja tegemisi ei võta oma tehtud tööde pähe jne.
Kui järgida neid asju,ei ole vaja midagi häbeneda ega nutta.... Võibolla sellest abi. Ega ka mina pole ilmeksimatu,olen täpselt samasugune nagu teised. Kes meist ei unustaks.....jne. Kõik on siis inimlik.

Ja kui see Volga siis ilma Perkinsita on.........seda annaks ka ju korraldada. :D :lol :lol
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas moskiito »

Martpoiss kirjutas:
MAZ kirjutas: See kontekstist välja rebitud lõik tekitab vaid asjatut segadust.
Asjatut segadust tekitad sina oma põhjendamatute väidetega mille lollusest sa ise ka vist aru oled saanud et hiljem eitad. Perkinsi mootoriga GAZ-24-st ei suutnud ma ei volga.ee lehelt ega kuskil mujalt internetist ühtegi viidet leida.

Vabandan väga Talupoja teema solkimise eest.

rahu, rahu poisid, ma ei saa aru mart kuidas sa ei suutnud seda infot leida ??? "Between 1960 and 1962, Volgas were shipped to the Belgian company Sobimpex without engines. Sobimpex installed a 1,620 cc (99 cu in) 65 hp (48 kW; 66 PS) diesel manufactured by Perkins. This was changed to a 2,228 cc (136.0 cu in) 65 hp (48 kW; 66 PS) Rover diesel in 1962.[26] In 1968, a 68 hp (51 kW; 69 PS) Indénor diesel was also offered. The diesel, despite the higher cost, were "by far the most popular version in the Benelux countries", and both Sobimpex (later Scaldia-Volga) made strong effort selling them."

see ju ilusti wikipedias olemas http://en.wikipedia.org/wiki/GAZ_Volga
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
Martpoiss
Postitusi: 475
Liitunud: 29 Mär 2010 12:26

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Martpoiss »

Ma juba mõtlesin et eelmise postitusega saab teema läbi aga lõpetame siis selle postitusega offtopicu ära. Moskiito jutt on postitatud Gaz-21 kohta, millele Perkinsi mootori paigaldamise vastu ma ei vaielnudki, mina väitsin et Gaz 24-le ei ole seda mootorit ametlikult paigaldatud. Aitab teemavälisest jutust ja ootame Talupoja järgmisi postitusi.

Talupojale soovin palju edu ja loodan et varsti auto välimuse kallal samapalju vaeva näed ;)
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Tänud heade soovide eest!
Mis puutub siis auto välimusse siis hetkel sai enne TÜV-d tehtud just niipalju,et saaks läbi ja peaks mõne aja vastu. Eelmise omaniku käes olles jäi auto lõpuks seisma ja oleks kindlasti rännanud sinna,kuhu......kõik üksikud... Auto üldine seis oli minujaoks hea. Suuri ja ülejõu käivaid keretöid ei ole veel vaja teha. Lähima paari aasta jooksul oleks vaja kindlasti vahetada küljekarbid ja tungikohad. Need on juba sellises olekus,et midagi taastada pole. Esiporitiibadel pole logareid all olnud ja seega on ka need õhtal. Kõik uued detailid on praeguseks olemas. Kuna sügis jõudis kiiruga järgi minu tegemistele siis ei jäänud muud,kui tegelesin "kosmeetikaga"... Esitiivad olid aukudega ja teada tuntud mügarikega. Lappida pole seal enam midagi aga kestavad veel mõne aasta. Õnneks on auto värvitud heade värvidega,kuskilt ei koorunud ja peale vahaga hõõrumist läks ka jubedalt läikima. Nagu uus.... Seega mõni kallim värv selga lastud.
Pean mainima,et mul läks selle mootori töölesaamisega päris kaua aega ja sellepärast sai ka kere-ja värvimistöödega vähem tegeleda. Kõige jubedam oli juhipoolse tagatiivaga. Näha oli,et värvitud on mingi solaga... kõik nagu ämblik,pragunenud jne. Proovisin värvi maha ajada relakaga ja lamellkettaga. Värv nagu plastik ja ketas lükkas aga teise kohta edasi... Mitu tundi jubisin,kuni sain tiiva haljaks. Tulid välja ka mõned väiksed augud. Need said lihtsalt kinni keevitatud. Tiib oli saanud roosteussi poolt kõvasti pureda.

Pilt

Pilt

Pilt



Selle vasta aitab ikka Buvanolss. Olen seda kasutanud juba pikemat aega ja väga ei laida. Olen kasutanud seda nii: Tõmmanud korra laia pintsliga üle. Lasknud seista paar tundi ja siis uuesti jälle üle. Seisnud hommikuni ,tõmbasin jälle üle. Ja nii vast neli päeva jutti. Vahepeal ei kaapinud ka. Siis lasin korra trelli küljes oleva terasharjaga üle. Ja jälle pintsliga kallale. Peale paar päeva seismist lasin terasharjaga kõik puhtaks ja arvasin,et aitab. Oli ka näha,et peale sellist mäkerdamist on metalli pinnalt seda musta roostet tublisti vähemaks jäänud ja metall selline hallikas nagu tavaliselt on täiesti ilma roosteta plekk. Asja saladus on lihtne. See Buvanolss on pisut lahja ja ühekordsest tõmbamisest on selgelt vähe.
Peale seda kruntisin tiiva üle Novoli krundiga. Päris heasti täidab. Suuremad mõlgid said ka ennem välja löödud. Tundus ka,et selle tiiva kallal on ennegi toimetatud. Pahteldamisega oli ka natuke tegemist. Suuremad lohud sai silutud ja ülejäänud sai kruntimisega siledaks. Pritspahtelt ei tahtnud kasutada,kuna auto seisis väljas ja öösel tõmbab niiskust jubedalt sisse. Kaste tuleb ju ka maha....
Mõni suvi tagasi ostsin linnast KEK-i hoovis asuvast värvipoest ühe höövli moodi lihvimisriista.... no tänu sellele läks töö nagu nalja.... põhiline aeg läks värvi ja pahtli kuivamisele. Hea tööriist. Kui üles leian,teen ka pildi. Värvi ostsin ka samast kohast. 150 gr. ja lõpuks võin öelda-täpsed mehed seal.... teavad palju läheb. :beer Esitiivale läheks siis vast edaspidi 200 gr. Minu arvamus siis ja ennustus. Eks millalgi tuleb ka esitiivad uued panna. Selle töö lükkasin just sellepärast edasi,et asi vaja korralikult teha aga ilmad juba halvad.....talv tulekul ja sõita tahaks ka,eksole. Vaja ju eest torpeedo osa üle käia ja panna müravastast kraami peale. Roostes plekile ju ei pane. Jääb järgmiseks korraks.
Esitiiva ja küljekarpide juures kasutasin odavaid värve,sest nagunii läheb vahetuseks. Bussi värvimisest jäi ka Neptunblau -d üle.... oli küll teist tooni aga ajas asja ära.

Pilt

Pilt

Pilt

Ja kuidas selle viimase suure augi kinni panin,jääb lausa ärisaladuseks... :D

Nüüd kõigile huvilistele selline jutt,et ärge arvake seda,et teen sellest lausa musta numbriga pilli. Üldsegi mitte,sest nagunii seda ei anta... :D Põhjuseid mitmeid. Esiteks,tehasest pole auto sellisena välja lastud. Auto on aastast 1968,seega enneaegne.. :lol Salongis on 412 polstrid,armatuur ja muu värk. Kere ise on vanem 2140. Jääb mulje,et keegi oleks nagu osadest auto teinud millalgi ja pandi külge seda mida oli. Jääb ka mõte uuest toorikkerest aga seda ei julge ka kindlalt väita. Kes selle rosolje kokku keetis ja mis juhtus,ei ole teada. Ja ega ma ka ise päris puhas poiss ei ole-panin peale diiselmootori Perkins...... Sellist kompotti annab otsida. Tuletan veel autonummert ka meelde 176 TBC ehk siis Perkinsil litraaz-1.76l. TBC-tuberkuloos......edasi võite juba ise arvata... :lol Kõige tipuks tahan lisada,et tegelt tahan autoga lihtsalt kärutada. Ja selleks pean siis hirmsat vaeva taluma..... lihtsam oleks olnud poest uus autu tuua aga no minu nõudmistele ei vasta seal ühtegi. Tingimused siis
1. Vene auto mille osi lademes saada oleks.
2.Inglise mootor.
3.Diiselkütus....
4.Kannataks sõita kõikides tingimustes.
5.Oleks toodetud enne 1980a.
6. Oleks taga lehtvedrudega.
7.Näeks Moskvitši moodi välja.... :D
Vast tänaseks aitab....muidu saab jutt enne Jõule läbi.... :lol
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas SanderV »

need tingimused on küll nagu auto peale vaadates kirja pandud. Pannud veel et. Sinine, roostetav, aukudega ka, siis oleks täiskompott olnud :D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

SanderV kirjutas:need tingimused on küll nagu auto peale vaadates kirja pandud. Pannud veel et. Sinine, roostetav, aukudega ka, siis oleks täiskompott olnud :D
Just,kuid siis oleks asi juba liiga ilmne olnud... :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Õhtust!
Mõned talupoja stiilinäited:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Nii see asi siis käiski. Osa töid said tehtud kiiruga ja ainult sellepärast,et lükata suuremad tegemised edasi järgmisse aastasse. Talvel värvimistega ei tegele ja sellega ongi asi lõppenud.
Täna sai siis ka õlivahetus ette võetud. Kamza õli läks kenasti kanistrisse oma aega ootama. Küll mõni traktor selle ära limpsib. Sisse läks siis 10W30 ja eks ma kaen,et kas käivitamine läheb ka jahedama ilmaga paremaks. Vähemalt lootust on.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Sai siis ka autole alla löödud pirukamosse rattad. Andis juurde 3 km. h. Spidomeeter vassib nüüd ainult vast paar-kolm km. h. Mootoril jõudu veel on aga kiirendus kannatab juba,järjest uimasemalt saan hoo sisse. Seega siis rohkem suuremaid rattaid pole mõtet alla ajada. Piisab siis ka tavalisest 13 -sest rehvist 80 kõrgusega,pole hullu.

Pilt
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
janek555
Postitusi: 22
Liitunud: 18 Aug 2011 12:35

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas janek555 »

See piruka rehv peaks ikka 100 kõrgusega olema. Minu universaalil samuti sellised all ja spidomeeter näitab päris täpselt. Projekt koos mõttelaadiga on sul päris huvitav, kas huvilistel on ka lootust proovisõidule? Tahaks kohe tunda kuidas see asi liigub ?
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

janek555 kirjutas:See piruka rehv peaks ikka 100 kõrgusega olema. Minu universaalil samuti sellised all ja spidomeeter näitab päris täpselt. Projekt koos mõttelaadiga on sul päris huvitav, kas huvilistel on ka lootust proovisõidule? Tahaks kohe tunda kuidas see asi liigub ?
No kui load olemas,kaine ja aja broneerid siis ikka... :beer .
Lisan veel,et kui nende kummidega tsipa üle 87 km. h. sõita,hakkab igal pool kilinad-kolinad pihta......seega on rattad parajad kaalikad. Üks ratas on kindlalt tasakaalustatud,teiste kohta info puudub......
Ja mis tundesse puutub siis võin kohe kindlalt väita,et päris vaese mersumehe tunne tekib... :lol
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Vasta