AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Sidorov
Postitusi: 23
Liitunud: 04 Mär 2009 22:58

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitus Postitas Sidorov »

Lihtsam ja odavam on osta uus pooltelg.Hetkel OSTA.EE-s kaks tükki müügis(7 ja 10E tk)
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Sidorov kirjutas:Lihtsam ja odavam on osta uus pooltelg.Hetkel OSTA.EE-s kaks tükki müügis(7 ja 10E tk)
Ja veel lihtsam ja odavam on treida see võru.... :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitus Postitas SanderV »

Trollid talupoeg v
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

SanderV kirjutas:Trollid talupoeg v
Po estonski pasaalusta. :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitus Postitas SanderV »

loe eelmise lehe viimast postitust
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3341
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitus Postitas stern100 »

Just nagu sander ütles:

http://www.osta.ee/m-412-pooltelg-60641117.html

http://www.osta.ee/moskvits-412-uus-poo ... 12131.html

Kõige parem variant hetkel vist uus osta, las vana jääb sul varuks kuniks kuskilt uue puksi saad.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 136 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

SanderV kirjutas:loe eelmise lehe viimast postitust
Ei juhtu hullu midagi. Puks peab olema õige mõõduga,et jääks peale mahajahtumist poolteljele kinni ja hoiaks laagert ka kinni. See on ju teada,et kui jäme on pooltelg selle koha pealt,kuhu see võru istub.... ja kui treida puks õige mõõduga siis ei saa midagi juhtuda. Võru aetakse ahjus või kus iganes kuumaks,visatakse poolteljele ja surutakse torujupiga omale kohale. Seda tehakse kiiresti,sest kui võru jahtub,tõmbab pooltelje peale ennast kinni. Kuna puksi sisemõõt on mõned kümnendikud väiksem pooltelje mõõdust,jääbki see võru sinna kõvasti kinni,ega lase laagril oma koha pealt lahkuda..... Väga lihtne asi.Ei ole mingi suur teadus.....
Muidugi kui asi poest võtta soodsalt,tasub seda alati teha. Kui aga vaesus majas,tuleb ise teha.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitus Postitas Muhulane »

TALUPOEG TALUJA kirjutas:
Sidorov kirjutas:Lihtsam ja odavam on osta uus pooltelg.Hetkel OSTA.EE-s kaks tükki müügis(7 ja 10E tk)
Ja veel lihtsam ja odavam on treida see võru.... :D
Kui on kodus toorikmaterjal ja treipink ning oskused ka olemas,siis on kindlasti odavam jah :) Aga mul pole ei ühte,teist ega ka kolmandat :)
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitus Postitas Muhulane »

Sain Seeniorilt vihje,et võllinuudi samm ei pruugi sobida. Mul on veel 408 tagasild,millel laagrite jaoks määrdetotsikud olemas. Ja uuema aja võllinuudi samm ei pruugi sobida. Saan uue võlli täna,siis proovin ja annan valjuhäälselt ka tulemustest teada. Aga kui puksid leian kuskilt,siis las nad olla,saan oma vana võlli vähemalt korda :) Juhul,kui uuema ajastu võll ei sobi.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Karu2
Postitusi: 77
Liitunud: 30 Apr 2009 00:59
Asukoht: Pärnu

Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane

Postitus Postitas Karu2 »

Sai ka eile õhtul arutletud Seenioriga pooltelje teemal. Pakkusin, et laia nuudiga pooltelgi toodeti 60-ndail, kitsa nuudiga alates 1970. Vihjasin, et umbes 73/74 hakati tootma laiemat silda, millel poolteljed 2,5 cm pikemad. Täna kontrollisin oma argumente targast kirjandusest. Kitsa nuudiga (20 nuuti) sildu hakkas tehasest tulema 28.06.1969, varasemad siis harva nuudiga, 10 nuuti. Niisiis selge, et kitsa nuudiga. Aga nüüd oleks vaja Muhulasel välja aelgitada, kas antud autol on juba laiem tagasild või vana kitsas. Laiemat silda hakati valmistama 2. aprillil 1974 . Vana sild 1227 mm , uus 1270 mm . Siit tuleneb ka nende pooltelgede pikkuste vahe, umbes 20 mm. Võin mainida kõrvalpõikeks, et mu isa poolt soetatud Iževski 1975.a 412-le oli tehases veel paigaldatud vanem kitsam sild. Seega valmistamisaasta veel ei määra kirjandusandmete komplektsust. Komplekteeriti vastavalt sellele, mis parajasti laos oli.

Laagrit hoidvaid pukse ma kaubandusvõrgus müüduna küll ei mäleta, müüdi küll komplektseid pooltelgi. Puksi materjal ei ole midagi erilist, tavaline pehme raud. Kui puks on valmistatud treiali poolt, võiks enne lahtilõikamist pingis pealmise poole peene paberiga peeglipoolseks siluda, siis ei hakka treimissooned kohe uut tihendit närima.

Lekke põhjus pooltelje tihendist ei ole alati puksisse kulunud soonest ja veidi nürima servaga tihendist, vaid peapõhjus võib olla ummistunud tuulutuskübaras. Asub see sillal reduktori kohal. Kui selle plekkkübar pöörleb vabalt , siis ummistust ei ole. Kui ta on kinni, siis on aja jooksul õli kirme kogunud niipalju tolmu ja pori, et asi on kinni kititud. Sõitmisel, kui õlid, detailid soojenevad, soojeneb ka sillatalas olev õhk, silda tekib õhurõhk, mis lõdvema pinnaga tihendist hakkab survet koos õliga välja lükkama.
Kui see pooltelje pool saab remonditud, kuid tuulutusklapp jääb puhastamata, siis otsib järgmistel sõitudel tekkiv siserõhk väljundit järgmisest nõrgimast lülist: kas vastaspoole pooltelje tihendist, või peaülekande teo tihendi kaudu. Edu!
Vasta