küünlajuhtmete ühenduse järjekord
küünlajuhtmete ühenduse järjekord
kõik töötas mul laitmatult kuid ühel hetkel otsustasin jagaja auto küljest maha võtta ning tagasi pannes märkasin, et küünlajuhtmetel on numbrid peal , raamat ütleb et tööjärjekord on 1-3-4-2, ma ise arvasin , et et seda loetakse radiaatori poolt ja 1 tuleb ühendada jagaja nr 1-ga ja sealt edasi noolte järgi kuni ringi täis saan aga käima enam ei lähe, siis võtsin ette need küünlajuhtmete peale märgitud nr-id kus radiaatori poolne on hoopis nr 4 ja salongi poole lähevad siis 3-2-1, ,juhtmete nr-e arvestades ühendasin 1-3-4-2 ka ei mõiganud midagi, isegi teist häält ei teinud käivitamisel ja ma lasin ikka julgelt, et ehk hakkab kohe mõikama aga ei midagi, kas jagaja tohiks uuesti maha võtta ja jala otsa pool ringi edasi keerata ja siis peale tagasi panna, midagi lõhki ei tohiks ju minna ?
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: küünlajuhtmete ühenduse järjekord
Vaat ma ei mõisa öelda,kas tõmbasid jagaja koos jalaga ehk siis tuli välja ka koos pronksist hammasrattaga...
Üldiselt käib asi nii,et otsid üles esimese silindri survetakti lõpu.... ja siis näed ära,millise küünlajuhtme kohal rootor on. See ongi esimene. Siis pead arvestama rootori pöörlemise suunda. Selles suunas siis pöörleb rootor ja juhtmete järjekorra paned selle järgi.
Üldiselt käib asi nii,et otsid üles esimese silindri survetakti lõpu.... ja siis näed ära,millise küünlajuhtme kohal rootor on. See ongi esimene. Siis pead arvestama rootori pöörlemise suunda. Selles suunas siis pöörleb rootor ja juhtmete järjekorra paned selle järgi.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: küünlajuhtmete ühenduse järjekord
Kõige lihtsam on näpuga raamatust järge vedada - väga lihtne õpetus. Kui koos jalaga välja võtsid, siis see on ka raamatus kirjas, kuidas õigesti selle tagasi saad.
Küünlaid loetakse auto radikapoolsest otsast alates. Ehk siis radikapoolseim on nr. 1 ja tulemüüripoolseim nr. 4.
Jagajaga on selline asi, et tehasest käib esimene küünlajuhe paremal üleval (kõrvalistuja poolse külje pealt vaadates), vasakul üleval siis 3. silindri juhe, all vasakul 4. silindri juhe ja all paremal 2. silindri juhe.
Võimalus on ka see, et jagaja/nukkvõll on 180-kraadi teises asendis. Kui ei andnud nö. tehaseseade tulemust, siis tõsta jagaja peal küünlajuhtmed risti. Ehk siis kus enne oli esimese silindri juhe, sinna 4. silindri juhe, samamoodi vahetad ära 3. ja 2. silindri juhtmed omavahel.
Küünlaid loetakse auto radikapoolsest otsast alates. Ehk siis radikapoolseim on nr. 1 ja tulemüüripoolseim nr. 4.
Jagajaga on selline asi, et tehasest käib esimene küünlajuhe paremal üleval (kõrvalistuja poolse külje pealt vaadates), vasakul üleval siis 3. silindri juhe, all vasakul 4. silindri juhe ja all paremal 2. silindri juhe.
Võimalus on ka see, et jagaja/nukkvõll on 180-kraadi teises asendis. Kui ei andnud nö. tehaseseade tulemust, siis tõsta jagaja peal küünlajuhtmed risti. Ehk siis kus enne oli esimese silindri juhe, sinna 4. silindri juhe, samamoodi vahetad ära 3. ja 2. silindri juhtmed omavahel.
Re: küünlajuhtmete ühenduse järjekord
milliest raamatust täpsemalt seda vaadata saab, mul on neid hulgim kuid Vello sõiduautod "Moskvitš" ma seda ei leidnud ülesse ja sama ei saanud ma vastust ka Kalju "Autode elektriseadmed".sass kirjutas:Kõige lihtsam on näpuga raamatust järge vedada - väga lihtne õpetus. Kui koos jalaga välja võtsid, siis see on ka raamatus kirjas, kuidas õigesti selle tagasi saad.
Küünlaid loetakse auto radikapoolsest otsast alates. Ehk siis radikapoolseim on nr. 1 ja tulemüüripoolseim nr. 4.
Jagajaga on selline asi, et tehasest käib esimene küünlajuhe paremal üleval (kõrvalistuja poolse külje pealt vaadates), vasakul üleval siis 3. silindri juhe, all vasakul 4. silindri juhe ja all paremal 2. silindri juhe.
Võimalus on ka see, et jagaja/nukkvõll on 180-kraadi teises asendis. Kui ei andnud nö. tehaseseade tulemust, siis tõsta jagaja peal küünlajuhtmed risti. Ehk siis kus enne oli esimese silindri juhe, sinna 4. silindri juhe, samamoodi vahetad ära 3. ja 2. silindri juhtmed omavahel.
#Talupoeg: välja võtsin ikka ühes tükis ehk alt keerasin jagaja kinnituse lahti ja tuli 1 tükis välja koos pronksist hammasrattaga. kuigi ma toona veel hoolega vaatasin, et ma seda jalga kindlasti ei keeraks kui ma seda õlitan ja puhastan aga kui nüüd juhtmete ümbertõstmine ei aita siis proovin ka selle ü.s.s ära ja siis selle järgi näeb kas hakkab midagi muutuma või ei. muud ei tohiks kindaslti häda olla sest just enne lahtivõtmist sai paugust käima lülitada.
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: küünlajuhtmete ühenduse järjekord
No vaat,nüüd on siis asi selge,süütevärk on sassis nagu pudru ja kapsad...
Ega nüüd ei jäägi muud üle,kui pead hakkama otsast pihta. Otsid üles siis esimese silindri survetakti lõpu ja sätid jagaja nii paika,et rootori ots istuks enam-vähem 1 silindri küünlajuhtme kanti. Kui valesti paned siis võib olla küll nii,et on nagu enam-vähem aga siis kui säde tuleb,vahib rootori ots kahe juhtme vahel....ja ikka asja ei saa,kui paned ühe hamba võrra teise kohapeale. Eks ta on,lihtsam on teha,kui õpetada. Aga tee proovi.
Ega nüüd ei jäägi muud üle,kui pead hakkama otsast pihta. Otsid üles siis esimese silindri survetakti lõpu ja sätid jagaja nii paika,et rootori ots istuks enam-vähem 1 silindri küünlajuhtme kanti. Kui valesti paned siis võib olla küll nii,et on nagu enam-vähem aga siis kui säde tuleb,vahib rootori ots kahe juhtme vahel....ja ikka asja ei saa,kui paned ühe hamba võrra teise kohapeale. Eks ta on,lihtsam on teha,kui õpetada. Aga tee proovi.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: küünlajuhtmete ühenduse järjekord
Just sealtsamast "Sõiduautod "Moskvitš"" raamatust. 1986 variant. Lk. 94 on süüte reguleerimine. Katkestijaoturi paigaldamine lk. 115.tanello2 kirjutas: milliest raamatust täpsemalt seda vaadata saab, mul on neid hulgim kuid Vello sõiduautod "Moskvitš" ma seda ei leidnud ülesse ja sama ei saanud ma vastust ka Kalju "Autode elektriseadmed".
Re: küünlajuhtmete ühenduse järjekord
leidsingi 115 lehelt selle väikese pildi ülesse Nüüd teengi kõik 0 otsast peale, siis peab küll kõik ok olema.sass kirjutas:Just sealtsamast "Sõiduautod "Moskvitš"" raamatust. 1986 variant. Lk. 94 on süüte reguleerimine. Katkestijaoturi paigaldamine lk. 115.tanello2 kirjutas: milliest raamatust täpsemalt seda vaadata saab, mul on neid hulgim kuid Vello sõiduautod "Moskvitš" ma seda ei leidnud ülesse ja sama ei saanud ma vastust ka Kalju "Autode elektriseadmed".
Nii, nüüd võtsin rootorilt kaane maha ja ajasin 1.silindri ü.s.s ja pea vaatas õigesse kohta ehk siis paremale ülesse. juhmed panin 1-3-4-2 ja panin auto käima
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
- mossejumal
- Postitusi: 620
- Liitunud: 10 Okt 2009 10:38
Re: küünlajuhtmete ühenduse järjekord
Seda küll ja vaata et juhtmed ikka õieti panid ,mossel pöörleb rootor vastupäeva .Lihtsalt meeldetuletuseks.tanello2 kirjutas:leidsingi 115 lehelt selle väikese pildi ülesse Nüüd teengi kõik 0 otsast peale, siis peab küll kõik ok olema.sass kirjutas:Just sealtsamast "Sõiduautod "Moskvitš"" raamatust. 1986 variant. Lk. 94 on süüte reguleerimine. Katkestijaoturi paigaldamine lk. 115.tanello2 kirjutas: milliest raamatust täpsemalt seda vaadata saab, mul on neid hulgim kuid Vello sõiduautod "Moskvitš" ma seda ei leidnud ülesse ja sama ei saanud ma vastust ka Kalju "Autode elektriseadmed".
Nii, nüüd võtsin rootorilt kaane maha ja ajasin 1.silindri ü.s.s ja pea vaatas õigesse kohta ehk siis paremale ülesse. juhmed panin 1-3-4-2 ja panin auto käima
Re: küünlajuhtmete ühenduse järjekord
auto oli lihtsalt kaua seisnud, millegipärast peale 0 ületegemist hakkas jälle korralikult tööle.
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Re: küünlajuhtmete ühenduse järjekord
Ma ei mõista, miks võetakse tihtipeale jagaja koos jalaga mootorilt maha. See on siiski kahes tükis korraga (jalaosa + jagaja ise) eemaldamine. Sellist jagaja mahavõtmist on siin foorumit lugedes korduvalt ette tulnud. Niimoodi jagajat maha ei võeta! Tegelikkuses peab jalg ikka mootori külge jääma ja jagaja eemldatakse jalalt. Sel juhul kunagi tagasipanekuga eksida ei saa, sest jagaja võlli alumises otsas on ajam, mille sälk on tsentrist nihutatud.tanello2 kirjutas:
#Talupoeg: välja võtsin ikka ühes tükis ehk alt keerasin jagaja kinnituse lahti ja tuli 1 tükis välja koos pronksist hammasrattaga. kuigi ma toona veel hoolega vaatasin, et ma seda jalga kindlasti ei keeraks kui ma seda õlitan ja puhastan aga kui nüüd juhtmete ümbertõstmine ei aita siis proovin ka selle ü.s.s ära ja siis selle järgi näeb kas hakkab midagi muutuma või ei. muud ei tohiks kindaslti häda olla sest just enne lahtivõtmist sai paugust käima lülitada.