Tere mossesõbrad! Kätte on jõudnud see aeg kui võtan end käsile ja teen ka oma mossest teema siia, kuna olen seda plaaninud teha juba teab kui kaua ja nüüd lõpuks leidsin tahtmist asi käsile võtta. Autoks on siis jah aastal 1976 ilmavalgust näinud AZLK 2140 Export variant punast värvi. Auto andis mulle minu vanaisa kes tõi selle auto endale 1983 aasta aprillis Kaliningradist, tolleks hetkeks oli auto sõitnud 35000km ja oli kõrgema vene ohvitseri omanduses. Auto oli väga hästi hooldatud ja hoitud. Auto ostuga oli ka mingisugune keeruline seiklus, et siit saaremaalt mindi igastahes 5-kesi mossega Kaliningradi ja jõuti liiga hilja kohale , et enam polnud võimalik osta, täpselt edasi ma ei mäleta mis ta oma seiklustest rääkis, aga lõpptulemus oli see et 2 vana tallinnat ja kotitäis voblat päästsid päeva ja 7800 rubla eest oli ta uhke mosseomanik. 1983-2007 mu vanaisa sõitis selle mossega siis päevast päeva ja nädalast nädalasse. Selle aja jooksul kogunes Mosse kohta väga ulmelised ~435000km. Selle aja jooksul juhtus autoga palju õnnelikke ja õnnetuid seiklusi, üks hullematest oli kui viljakoormaga Zil söitis mossele külje pealt sisse ja juhipoolne uksepost oli 5cm seespool ja karp kõver ja mõlkis ning uksed ja kõik, ühesõnaga suur suur õnnetus, vanaisaga kõik okei, aga autoga mitte nii okei. Õnneks mu vanaisal seisis/seisab siiamaani tööriist väga hästi käes ja tal oli ka palju kuldsete kätega meestega tutvusi, ning kahe ja poole nädalaga tehti ausaltõeldes s*tast saia ja Mosu oli sirge ja särav nagu poleks õnnetust olnudki. 2007 aastal jäi siis Mosse seisma kuna vanaisa ostis endale Dacia Logani, 3 aastat seisis garaazis ja siis sai mu vend load kätte ja istus selle mosse rooli. Sõitis tema sellega aastani 2013 ja ostis BMW E60 ja jällegi jäi mosse seisma, siis lõpuks 2015 märtsis sain enda load kätte ja koheselt istusin mosse rooli , panime masina käima , õhutasime pidurid ja siduri , timmisime süüte ja ülevaatusele. Ülevaatus kestis max 5 min pluss paberite vormistamine , käis see küll lihtsalt. Nüüd ta on siis minu käes, kokku läbisõitu tal ~485000km lähedal ja selle aja jooksul pole mootorile mitte kordagi kapitaal remonti tehtud, edu saladus vast peitub selles et omal ajal oli head asja palju käes ja vanaisa vahetas õlisi iga ~2000km tagant. Kere on selle pea 500000km kohta ÜLI hästi säilinud, põhjas mitte ühtegi auku, karbid okei , tiiva ääred ja kõik, põhjuseks ikka ja jälle et auto oli kui vanaisa teine naine ja sai kõvasti kõvasti hoolt ja armastust. Ja kui nüüd välja tuleb siis lisaks lõpetuseks paar pilti ka
AZLK 2140 1976 Export tanel412
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK 2140 1976 Export tanel412
No ikka vaga kena mosse oled saanud,hoia teda ka samamoodi nagu sinu vanaisa seda hoidis
AZLK 2140, aastast 1983.
Re: AZLK 2140 1976 Export tanel412
Kena masin, huvitav ajaloo-lugemine.
Ei näe aga lubatud "paari pilti" - näen vaid ühte. Ometi tahaks rohkem näha
Millal masin viimati värvitud on?
Pea pool miljonit km kõlab uskumatult. Kui pilte jagama asud, jaga ka salongist ning pagasi- ja mootoriruumist.
Edu,
Teet
Ei näe aga lubatud "paari pilti" - näen vaid ühte. Ometi tahaks rohkem näha
Millal masin viimati värvitud on?
Pea pool miljonit km kõlab uskumatult. Kui pilte jagama asud, jaga ka salongist ning pagasi- ja mootoriruumist.
Edu,
Teet
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid